Fallout 3 [PC, 360, PS3]

Jeg skal hovedsaklig spille Fallout 3 på ...


  • Totalt antall stemmer
    94
Ikke at jeg bryr meg så veldig, men det er jo dere selv det går utover når The Pitt og OA blir helt sanseløst enkelt fordi man er level 30 (ihvertfall level 23-24 om man ikke grinder) etter Broken Steel. OA er så enkelt fra før at man cruiser igjennom det lett selv når man er level 16-17, og The Pitt mister mye av underholdningsverdien når man bare kan vandre igjennom det uten noe stress.

Litt merkelig å slippe det i den rekkefølgen bare, selv om det historiemessig ikke har noe å si hvilken rekkefølge man spiller ting i.
 
Fallout 3 er et veldig enkelt spill over hele synes nå jeg... Men jeg ser poenget ditt.
 
Jeg har nå kjøpte meg Broken Steel og har spilt det noen timer. Har noen av dere hatt problemer med at spillet fryser? Jeg kan ikke huske å ha hatt det problemet med Fallout tidligere, men spillet har fryst fem ganger bare i dag...
 

Lodin

Der Waaaah
Det er helt vanlig. Hver gang Bethesda har sluppet en av DLCene sine til PC eller 360 har sånne problemer oppstått.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Bumper denna driten siden jeg akkurat plukka det med meg GOATSY-versjonen fra Steam-salget i går kveld. Aldri spilt Oblivion, spilte Fallout 1 i sånn ca 30 sekunder, i tillegg er jeg ganske ræva på RPG-er generelt. Hva trenger jeg å vite før jeg setter i gang med promping av episk grad? Noen stats jeg burde fokusere på? Noen jeg burde unngå fullstendig? Andre generelle ting jeg burde få med meg? Jante, JustinC, Nabbe, Martin, hit me.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Gå løs på det du tror du vil spille som. Jeg legger alltid masse i karisma og intellekt. Det er kanskje greit å legge litt i styrke også, jeg er sånn som drasser med meg jævla mye skrot for å selge. Ikke ta noen jevn fordeling, bump ting du synes er nyttig, og ta heller andre ting underveis. Hack og lockpick er fint å ha for å spise spenn og komme inn i nye områder, og legg bittelitt i eksplosiver så du kan skaffe deg bopel ganske raskt. Jeg pleier også å ta small guns fremfor big eller nærkontakt/never, fordi jeg liker ak-er og hagler; og minigun er ganske kuk lenge før du har lagt nok stats i big guns.

Faen, må dra fram fallout 3 selv snart.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Masse å si, men et kort viktig tips er som Martin nevner å gå for Small Guns. Veldig mange gode og varierte våpen faller i denne kategorien, mest ammo og shizz og ja, small guns er nesten ubalansert bra.
Ellers finne din stil, ikke fordele jevnt på alt som nevnt og gled deg, Fallout 3 eier så jævlig hardt.
 
Et annet tips er å planlegge perks tidlig, fordi mange av de gir deg statbonuser i skills du fra før av fokuserer på. Og husk også at alle bobbleheads du finner gir deg en statbonus i enten skills eller SPECIAL-systemet, så planlegg fordeling av skillpoints du får per level med det i bakhodet.
I tillegg finner du en drøss med skillbooks rundt omkring i spillet som gir deg en permanent bonus til skills, så spar de du finner til du får Comprehension-perken.

Ellers som Justin og MArtin sier er Small Guns usaklig eid, mens laservåpen hovedsaklig suger egg, og er langt i fra verdt det.
Medicine, lockpicking, science og repair er forøvrig gull verdt.
 

Jante

privileged CIS shitlord
På min siste save dreit jeg totalt i Luck og pumpa de poenga i andre ting. Den gir jo bare crit-chance, så du går ikke glipp av så altfor mye. Ellers er det ikke så mye å si annet enn Small Guns, Electronics, Science, Lockpick og Repair. Unarmed og Melee er også ufattelig gøy, og Sneak kan gi deg en fordel. Ingenting er som å snike seg inn på en mutant og plante granater i buksa på ham.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Luck skulle vært som i enern. En venn kjørte null i luck der, og døde etter ti minutter da han prøve å åpne sin første nuka-cola og flaska hadde bygget opp så mye gasser at korka fløy inn i øyet og videre gjennom hjernebarken.
 

Lodin

Der Waaaah
mens hvis man har 10 i luck og jinxed betyr det at alle rundt en konstant har sånne fatale ulykker.

Sånn ellers er energy weapons en av mine favoritter etter at de slapp Operation Anchorage og Mothership Zeta. Våpna der sparker ræva til alt small guns har å by på.
 

oma

Village Drunk
Om man hoarder items fra alle lik og alle kister ect, så er repair utrolig nyttig. Man kan reparere 2 rustninger - 80kg til sammen - til 1 rustning på 40kg.
 

Lodin

Der Waaaah
Og der kommer vi inn på punktet mods. De beste itemsa i spillet kommer fra ad-onsene og kan ikke repareres.
Hvis du skal bruke dill som gaussrifla og snikedrakta fra Anchorage må du kunne reparere dem. Braintrustene hos Bethesda har ikke tenkt på dette så man må ha en reparer-mod.
Tid for å besøke: http://www.fallout3nexus.com/