Far Cry Instincts

Opprinnelig skrevet av Xbox.best+25.09.2005, 11.21-->
<!--QuoteBegin-Mongis
@25.09.2005, 02.02
Bare en liten headsup: Ser ikke ut som at FCI støtter multiplayer Live/System Link slik som for eksempel Halo/Halo 2. Med andre ord så er det bare 1 som kan spille, for skjermen kan ikke deles til andre. Jeg tok med headsettet mitt og full pakke, og besøkte en kompis av meg som har skaffet spillet. Planen var å spille FCI hele kvelden online, men så viste det seg at det var vanskelig å få til sammen. Spilte noen timer mot hverandre lokalt, før vi deretter skiftet vi over til Halo 2.
Førsteinntrykket er at dette ikke er noen Halo-killer, men morro med litt avlastning. Kommer til å spille dette mye mer på egenhånd. Litt synd, siden jeg oftest spiller online sammen med kompiser på projector eller samme tv.
263762​

testa far cry på xlink og xbc i går........blir for masete for meg,alt går veldig fort
263781​
[/b]
Fort ? Ok, det går ikke like langsomt som i Halo. Men det er heller ingen Unreal Tournament type tempo over det hele. Det er en fin mellomting...

Synes jeg da ;) Joda, dette var fett online. Har spilla i hele natt mer eller mindre. Skal prøve å mekke sammen et map idag, bare for å teste lissom :)

Opprinnelig skrevet av Mongis@25.09.2005, 02.02
Bare en liten headsup: Ser ikke ut som at FCI støtter multiplayer Live/System Link slik som for eksempel Halo/Halo 2. Med andre ord så er det bare 1 som kan spille, for skjermen kan ikke deles til andre. Jeg tok med headsettet mitt og full pakke, og besøkte en kompis av meg som har skaffet spillet. Planen var å spille FCI hele kvelden online, men så viste det seg at det var vanskelig å få til sammen. Spilte noen timer mot hverandre lokalt, før vi deretter skiftet vi over til Halo 2.
Førsteinntrykket er at dette ikke er noen Halo-killer, men morro med litt avlastning. Kommer til å spille dette mye mer på egenhånd. Litt synd, siden jeg oftest spiller online sammen med kompiser på projector eller samme tv.
263762​
Mongis, hva mener du?

Mener du at du ikke kan spille med fire venner multiplayer på Live som i Halo 2? Men du kan vel spille Offline System Link 2-16 spillere og Split Screen 1-4 spillere?

:usikker:

Opprinnelig skrevet av Revan+25.09.2005, 20.25-->
<!--QuoteBegin-Mongis
@25.09.2005, 02.02
263762​
Mongis, hva mener du?

Mener du at du ikke kan spille med fire venner multiplayer på Live som i Halo 2? Men du kan vel spille Offline System Link 2-16 spillere og Split Screen 1-4 spillere?

:usikker:
263857​
[/b]
Jeg mener det jeg sa, at man ikke kan spille sammen på samme skjerm når man skal spille online. Der støtter FCI kun en spiller, og ikke opp til 4 som i Halo/Halo 2. Velger man splitscreen kan man spille 1-4 sammen på samme skjerm ja.
Ellers tror jeg at Nicholas har rett i innlegget under meg, for når jeg spiller på nett via Xlink må jeg bruke System Link funksjonen i spillet.

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg regner med at System Link dytter samme koding og dritt som nettspillinga, så man trenger en xbox og en tv per person på et LAN, f.eks?

Takk for svar, Mongis.

Opprinnelig skrevet av 1UP
Caya, Carver's creator, who's also pulling duty as a game designer, explains: "We start with Carver, and you're going to be hunted. You are going to be the prey. Then we add something really cool: traps. You have to avoid them, and you're also trapped inside the jungle. In the CryEngine, the physics engine is really phenomenal. We make sure Carver is able to take objects, throw objects, which allows for a lot more interaction with the environment. You can take a table and kick it or [take] a chair and throw it on a merc, or [you can] take the body of a merc and throw that. So you have a lot of gameplay options. The first part [has you being] hunted by the mercs. You are going to try to survive, but you don't know what's happening or why you're here."
Stemmer dette, dere som har prøvd spillet/demoen? Kan du gjemme et lik, slik at ikke alarmen går?

Opprinnelig skrevet av Revan+25.09.2005, 20.38-->
Takk for svar, Mongis.

<!--QuoteBegin-1UP
Caya, Carver's creator, who's also pulling duty as a game designer, explains: "We start with Carver, and you're going to be hunted. You are going to be the prey. Then we add something really cool: traps. You have to avoid them, and you're also trapped inside the jungle. In the CryEngine, the physics engine is really phenomenal. We make sure Carver is able to take objects, throw objects, which allows for a lot more interaction with the environment. You can take a table and kick it or [take] a chair and throw it on a merc, or [you can] take the body of a merc and throw that. So you have a lot of gameplay options. The first part [has you being] hunted by the mercs. You are going to try to survive, but you don't know what's happening or why you're here."
Stemmer dette, dere som har prøvd spillet/demoen? Kan du gjemme et lik, slik at ikke alarmen går?
263861​
[/b]
Jeg har ikke prøvd å gjemme fiender. Skal prøve ut dette etter jobb, har ikke blitt opplyst om at det er mulig å gjemme fiender i spillet og jeg har kommet rimelig langt på singleplayer. Men jeg har dytta på tønner slik at de trilter ned en bakke og så skyter jeg tønna og alt går booom :)

Og for å svare Nicholas, ja det er korrekt. En xbox og tv per spiller. På en måte er jo dette dumt. Men samtidig så er det mye forlangt at det skulle bli spillbart online med splitscreen. For grafikken er heavy, jeg ser ikke hvordan det skulle gått bra ellers. Når man spiller 2 player splitscreen så ser man nedgraderingen i grafikk. Og jeg tror ikke ting hadde gått smoothly med masse action onscreen på delt skjerm. Prøvde 4 player i helgen splitscreen. Og frameraten droppa ekstremt mye til tider.

Så det blir nok til det bedre å spille alene på en skjerm. Og med så mye jungel så trenger man all oversikten man kan få.

Rune i VG hadde review i dag å ga spillet en velfortjent femmer.
Testa litt mere online og synes de store bretta utendørs er meget bra,de mindre innendørs mappa synes jeg ikke noe særlig om.
Er på CLIFF level i singleplayer,beste level så langt.........

Det er den 27. idag, og spillet er ute i Statene. Så det er sikkert en luring som føler seg mektig når han legger spillet ut på nett. :)

Du kan sikkert finne det på en eller annen Torrent-side, og laste ned hvis du har moddet Xbox.

Folkens! Er det mulig å spille Split-Screen i Map Making-modus? Hvordan funker det? :blunk:

Splitscreen i map maker modus ? Det hørtes meget fjernt ut :p Ihvertfall hvis jeg forstod deg riktig.

Men du kan spille splitscreen på dine egne homemade maps hvis noen lurte på det.

Beklager, du har rett. Jeg så feil. Hvis du ser nedi hjørnene på de fire bildene som er satt sammen, som jeg har postet over, så ser du noen tall. Det skal være en rekke med bilder etter hverandre, ikke noe Split-Screen bilde.

Jeg har kjøpt spillet, og skal selvfølgelig poste førsteinntrykket av det senere.

Men nå har jeg et spørsmål. Hvordan i helvete får jeg vekk den jævla dritttraileren som kommer etter at du har trykket start?

Kilik

Lokal moderator
Irriterende den traileren ja. Må til og med se den om du velger "Return to main menu".

Har spilt litt nå. Det er jo ekstremt pent til et Xbox-spill å være. Nesten for pent til tider, da pop-up og slowdown kan forekomme. Flyter likevel rimelig godt for det meste av tiden. Single-player minner gameplayet/settingen ekstremt mye om Far Cry til PC. Har du spilt det, vet du hva du går til. Et solid FPS, men langt fra noen klassiker er førsteinntrykket.

Map editor-en har imponert meg mest til nå. Kanksje vel begrenset, men ekstrem enkel og intuitiv. At jeg kunne spille mitt eget fullt fungerende map bare to minutter etter at jeg startet editoren for første gang, sier det meste...

Opprinnelig skrevet av Revan@30.09.2005, 18.11
Jeg har kjøpt spillet, og skal selvfølgelig poste førsteinntrykket av det senere.

Men nå har jeg et spørsmål. Hvordan i helvete får jeg vekk den jævla dritttraileren som kommer etter at du har trykket start?
265046​
Det pleier kun å skje hvis jeg har mer enn en kontroll i. Hver eneste gang jeg napper ut de andre kontrollene før jeg starter så skjer ikke det. Test det ut og post gjerne resultatet ditt.

Fikk spillet idag, og det er utrolig pen grafikk i hvert fall. Moro er det forøvrig også. Eneste som irrterer meg er den introen/traileren (som de fleste andre irriterer seg over), og veldig lang loading (men det godtas med tanke på at grafikken er så pen, og spillet kjører rimelig glatt).

Har testa map editor-en, og jeg kommer sikkert til å ha det moro med å lage ulike maps, fordi den virker veldig enkel og god å bruke.

Lodin

Der Waaaah
Så kult å høre at spillet er tøft på Boxen da. Særlig stilig at de har gjort masse gøy med multiplayer delen. Den delen de sa skulle revelusjonere PC spilling på E3 i 2003...

Men jeg er ikke det minste bitter...

Det funket. Takk Gud. Hvis du starter Xboxen med bare en kontroll innplugget, så skippes traileren.

Men jeg vil gjerne bruke det free-trial kortet. Hvordan funker det? Kan jeg sende/få maps på den gratis spilletiden jeg har? Kan jeg spille Live på andre spill og i Free-Trial perioden?