Fetthestens spillsyltetøy: Doomsday Trigger

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1
Knegg. Ja, Doomsday Trigger. Som høres veldig ut som Calamity Trigger (undertittelen til et av BlazBlue-spillene), men samma det.

Uansett, tanken min er da å mekke et spill som heter Doomsday Trigger. Navnet ble valgt fordi jeg plutselig kom på det og da jeg kom på det var også plottet og en av spillmekanikkene nært forestående, så da ble det det foreløpig. Vi får se etterhvert.

Uansett, dette skal da bli et 2D-plattformspill med fokus på action og lette RPG-elementer, fordi Metroidvania-konseptet har ikke blitt tilstrekkelig tværa ut ennå. Uansett satser jeg på å legge meg nærmere Cave Story enn Castlevania, så får vi se hvordan det blir. Fokus blir uansett rask action, flere unike våpen, oppgradering av ferdigheter, free-roam og utforsking. Få men innholdsrike brett, en god del bosser (vi får se hvor mange), og en lett historie som forhåpentligvis både fenger og ikke blir irriterende.

Jeg er allerede i gang med spillmotoren, og plattformgreiene sitter nå ganske solid. Problemet er bare at jeg nå er på punktet hvor jeg trenger ganske mye grafikk for å lage spillfigurer sånn at noe faktisk kan skje i spillet, så det er hva jeg har jobbet med i det siste.

Tanken var opprinnelig å ha en kvinnelig ninja som hovedperson, men dette bød på et par problemer da jeg skulle skissere opp litt concept art, nemlig:
  1. Det er jævlig vanskelig å tegne noenlunde realistiske mennesker.
  2. Jeg er dårlig til å tegne.
Så, det ble fort mye dritt. Uansett, i frustrasjon satt jeg bare og blokka ut noen figurer for å prøve å i det minste få til noen positurer riktig, og så begynte plutselig den ene figuren å se ut som en robot så jeg rulla videre med det.


Jada superklønete tegna, men jeg tegna fort og gæli for å få fram noen ideer. Uansett, roboter som ser ut som dyr (unntatt den til venstre som bare er stygg). Mye enklere å tegne, og det er som kjent det viktigste når man skal mekke noe. Forøvrig fornøyd med at figur nummer to fra venstre ser litt ut som en Robo-Rabbibunny fra Little Big Adventure.

Men hva med hovedpersonen? Når temaet "roboter som ser ut som dyr" var etablert, var det ikke så vanskelig med tanke på hva favorittdyret mitt er.


Det skal være en katt. Og ja, jeg har glemt å tegne hale. Så, ja, Commander Whiskers it is (eller et bedre navn). Neste skritt er å mekke noen sprites. Gleder meg til å mekke den gele-robot-edderkoppen (spoiler den løper mot deg og eksploderer).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Så, joda. Blir rimelig stivt når jeg animerer, meeeeeen pyttsann.

 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#3
Tror den blir bedre bare ved å øke farta på animasjonen.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#4
#6
Tror vel problemet med animasjonen er at menneskeroboter som ser ut som dyr ikke kan ha kattebein uten at det blir rart, er hvertfall det eneste jeg ikke klarte å la være å tenke på. Eller så kanskje det hadde funka å kromme fyren litt mer i ryggen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Hei hei hei ikke ødelegg Cheetahmen-homagen min her nå.

Grunnen til at det ikke har dukka opp noe mer er forøvrig at jeg jobber med å mekke quest- og dialogsystem, og det er skikkelig drit-ikkespennende å se på. Satser dog på å få til noe mer snart. ^^