FF-ordlisten

#81
Men ikke dette tilfellet.

X-Deaths Castle
Slottet hvor X-Death og Gilgamesh befinner seg. Du kan få tak i Carbuncle her.

Edit:

Og selvom et står at innlegget ble skrevet den 28. Mars (noe som ville betydd at jeg hadde skrevet to innlegg på en dag), så er det bare fordi SpilleGal tydeligvis ikke har oppdatert til sommertid og henger en time etter.
 
#83
Blizzard (blizzara, blizzaga)

Kaldt ice 1 (2,3) i FFVII men ble omdøpt til blizzard (ara, aga) fra FFVIII og utover.
 
#84
Climazard, clouds 5 limit break. Gjør stor skade på en fiende.
 
#87
Energy Ray - FFX
Valefors overdrive. Faktisk uhyggelig stilig! For å få overdrive må man som kjent fylle opp overdrive-gaugen, da kan man bruke den.
 
#88
Final Aeon

Den siste aeonen en summoner tilkaller i FFX. Aeonen vil først drepe Sin, den onde makten som vil utslette alt på jord, og deretter drepe summoneren. en summoner må trene hardt i alle templene for å kunne utføre summoningen av denne aeonen.
 
#89
Grimlock

En fiende i Final Fantasy IX. Hvis jeg ikke husker feil finner man denne fienden i Oeilvert. Fienden ser nesten ut som en barnerangle bestående av tre separate kuler i tre forskjellige farger; rød, blå og gul. Den gule kulen er alltid situert i midten av de tre, mens den blå og den røde kulen kan befinne seg enten vøerst eller nederst. Avhengig av hvilken av de to kulene som befinner seg øverst velger Grimlock å angripe med magi eller fysiske angrep. Hvis den røde kulen er på topp angriper Grimlock fysisk, vice versa hvis den blå kulen er øverst av de tre.
 
#90
High jump. Noe alle Dragoon får når de når en høy level. Dragoon er vel med i et av de gamle spillet, men også med i XI
 
#93
Opprinnelig skrevet av Kyuzo@30.03.2004, 19.11
Insert Disc # - Finnes i FFVII, VIII og IX. Kommer når man må bytte disc.
:eek: :moon: :puke: ........



Katana - Many FF's

Et kjent våpen som finnes i mange av final fantasy spillene. Er ofte brukt av characters med jobben Ninja ( :ninja: ) eller lignende jobber...
 
#94
Lifestream

Mako energien som gir planeten liv. Alt liv på planeten kommer herfra og alt liv som dør går tilbake igjen. Shinra Corp bruker Mako energien for egne kommersielle hensikter. (FFVII)
 

EagleJin

Bear Necessity
#95
Meteor, flere FF -
Ikke elementbasert magi. Ofte blandt de mest effektive formularene.
 
#96
Necromancer fiende som er med i en del av ff spillene.

Bruker ofte death eller doom
 
#97
Overkill - Final Fantasy X
Et sant mysterium av en funksjon. Du "overkiller" fiender når du dreper dem med god margin. Det gir større sjanse for sjeldne item drops. Har også vært et par andre meget omdiskuterte funksjoner Overkill kan ha/har. Jeg er egentlig veldig usikker, dessuten husker jeg ikke hva dette var.. (Gamle spillegal)
 
#99
Quan
Quan er "bestefaren" til Vivi, selv om "familielikheten" er nærmere lik null. Fyren er nemlig medlem av Qu klanen, samme klan som Quina. Han bodde i Quan's Dwelling før han døde.

Kyuzo: Synes den var genial, jeg!