FF-ordlisten

Opprinnelig skrevet av solitz@13.04.2004, 07.16
X-Magic - Final Fantasy VI
Med å equippe en spesiell type relic (husker ikke hva den heter) som du finner på toppen av det tårnet i WOR, så kan du kaste 2 magier på en tur.. Du må sloss mot Magimaster (eller noe lignende) for å få den (i teorien ikke, siden du får den før du slåss mot han, men på en annen side så kommer du ikke så forferdelig langt uten å slåss mot ham etterpå..  :blink: )
Der kom den super X-en din :p .

YKT-11

Fiende i FFX. Hvis denne er den siste fienden som står igjen, bruker den spesialangrepet Thrust Kick, som sparker en fra ditt partey ut av kampen. Den er også immun mot Delay teknikkene.

Adamantoise

Fiende som har gått igjen i flere spill i FF-serien. Denne fienden ser ut som en forvokst skilpadde - ja, den er så høy som en middels høy boligblokk. Adamantoise har som regel en meget høy HP og en høy defense.

Buster sword. Clouds første sverd i VII og etter min mening det mest badass sverdet noen sinne

Fiends please?

Chimera
Fiende i FFX. Du finner den hovedsakelig i Macalania, og den ser ut som flere dyr som er spleisa sammen. Slangen bruker magien Thundara, oksen angrepet Assault, ørnen angrepet Aqua Breath, og løven bruker Megiddo Flame. Angrepene kommer som oftest i denne rekkefølgen. Den er sårbar mot Threaten, Darkness, og Silence.
Kimiahri kan dessuten lære Aqua Breath.

Opprinnelig skrevet av Pyro@14.04.2004, 20.56
Black Knight

En fyr i ff cc (ikke spillbar)
Å HERREGUD. Jeg blir så vanvittig frustrert av sånt.

Etter D kommer....? E. Ikke B.

Send meg en PM, så kan jeg lære deg en artig regle for å huske dette. Det er et stående tilbud til alle som tydeligvis sliter med alfabetet.

Exp Er med i alle ff spillene. Fås ved å drepe fiender. Trengs for å få høyere level.

Fated Circle - Squall sin andre limit break på FFVIII (Tror ikke jeg har svart noe annet enn limit's jeg:p lol, solitz er hyppig på X'ene og takk for det..)

Initiative
Denne ferdigheten/egenskapen finner man i flere av spillene i serien, men jeg foretrekker å ta for meg Final Fantasy X: Ved å skrape sammen Chocobo Feather x6 rundt omkring i Spira, kan man ofre disse seks fjærene og "binde dem sammen" til et våpen. Våpenet vil da bli utstyrt med Initiative. Denne selvvirkende egenskapen øker sjansene for at gruppen din får et forebyggende angrep i en kamp.

Dette er på ingen måte et forsøk på å være overhode i emnet, men det hadde vært litt kjekt om enkelte her kunne skrevet litt mer utfyllende. Hvis dere blar tilbake til de siste sidene i emnet, ser dere at det har vært mye slurvete arbeid (skjønt noen få unntak).

EagleJin

Bear Necessity
...Det er også en klar fordel å kunne alfabetet når man skal skrive i dette emnet...

Joker, fiende i FFVII
Finner den i Gold Saucer-området. "Trekker kort" for å angripe. Effekten kan være alt fra healing til instant death.

Har visst misforstått litt dette med alfabetet, men forstår nå:)

Kefka en boss i 6'a. Han har et stygt angrep som heter "Fallen One" som tar og gir alle folka dine 1 i liv.