FF-trivia

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Kan du komme dit med båten da? Greit, du har vel rett, så da er det den på Forgotten Continent man kan besøke sist.

Jeg er 99% sikker på at den kan rekkes med båt, eller ved å bruke båt for å klare Chocobo H&C for så å fly til øyen. Har nemlig hørt at CH&C kan klares med Blue Narciss. Jeje, you're up, Gaggen.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#21 - Hvor kan du finne en kiste med 30.000 Gil?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Feil, men ikke langt ifra.

Ja, lurte på om jeg ikke blandet med den innenfor Chocobo-innhengningen. Du trenger i alle fall Mayors Key for å komme inn til den, og døren som skal låses opp er til høyre inne i møllen. Mayors key skaffes samtidig som den siste kaffen.

Tar jeg feil om jeg sier det var 10 000 gil i andre etasje?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Det er den i chocobo-innhengningen, ja. Men jeg tror det kun er items oppe i selve mølla. Ennivei, jår tørn naov.

Jeje, det er vel du som har det friskest i minnet. ;)

#22 - Når du leter etter Chocobo's Air Garden, kan den være på fem ulike steder. Det ene stedet er på en øy syd for Forgotten Continent. Hvor mange beist kan man møte på denne øyen? Hvilke?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Grand Dragon og Gimme Cat.

#23 - Hvilket item får du hvis du plasserer alle steinene i Mountain Path?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Det er ikke Sapphire, men det har en S i seg, ja.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Moonstone er riktig ja. Flaut for Sisamez :p

Jepp, din tur da.

Fordi han hadde falsk billett, blir han slaven til Puck (Prinsen av Burmecia.) for å komme inn. Puck tar med stigen til Dante the Signmaker og drar med seg Vivi inn i klokketårnet i Alexandria. Der klatrer de opp og ut på takene over Alexandria. Puck viser vei over flere planker mellom tak, og etter hvert havner de ved siden av slottet. Han slenger stigen over fra taket til slottet, og de entrer slottet. De er inne.

Må si jeg var overrasket der, selv om jeg egentlig husket det. :p Moonstone kan jo skaffes allerede i Alexandria helt i starten.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Ser ikke ut til at dette går, så skal noen stille et nytt spørsmål eller skal jeg svare når jeg kommer til Lindblum senere i dag?

Slik at dette emnet ikke skal falme hen, har jeg et forslag: Vi innfører to nye regler. Den ene er triviell, men dog nødvendig, mens den andre gir leken en ny vri. Jeg har ennå ikke pratet med Rube og Sisamez om dette, så betrakt de nye reglene som provisoriske. Men husk at dette er et forslag. Hvis dere medlemmer mener at nedenstående regler bør fjernes, skal vi selvfølgelig gjøre det fortere enn svint.

1. Hvis et spørsmål vedblir ubesvart etter to dager, forventes det at den daværende spørsmålsstilleren koker i hop et nytt spørsmål.

2. Spørsmål som ikke blir besvart innen to dager, blir ikke fjernet. De blir derimot listet opp sammen med eventuelle andre ubesvarte spørsmål. Alle (unntatt spørsmålsstiller) kan da, uten å trosse noen regler, besvare spørsmålene siden, og! du vil endog bli belønnet med to poeng for rett besvarelse.

Nå ser jeg at regel nummer to har sine ulemper - blant annet potensielt juks -, men jeg håper at alle spiller hederlig og firkantet (tenk engelsk, haha <_<). Om det skulle foreligge uærlig spill i det skjulte, tror jeg nok at enten Sisamez, Rube eller jeg skal klare å oppspore synderne ganske raskt. Hvis du skulle se noe mistenksomt, er det bare å sende PM. Lovbrytere blir i beste fall advart, eller i verste fall idømt diskvalifikasjon. Alt etter hvor alvorlig lovbruddet er.

Jeg skal prøve å kontakte de to andre moderatorene om dette raskest mulig, men høres dette bra ut for dere andre? :)