FF-triviaen.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Nei, det er nok verken dragekongen eller Vegnagun (vi vet riktignok at Vegnagun har sovet nedenunder Bevelle i tusen år, men maskina er vel ingen drage?).

Edit:

Cloud_fan: Siden du gav meg et fullstendig galt svar, regner jeg med at du drev med vill tipping? Du bør i så fall vente til spørsmålstilleren har kommet med en bekreftelse, eventuelt en avkreftelse.
 
Det finnes tre forskjellige: Bahamut, Neo Bahamut og Bahamut Zero. Men du

har for øvrig ikke retten til å stille et spørsmål. Hvis det derimot er noe du lurer på,

spør du oss heller her.
 
*Tar elefanthornene, selger dem på svartebørsen for noen miller, kjøper en

stor, stor tanks og kjører over Fenrir.*

(Det var tross alt ikke jeg som drepte den,

men en gjeng med kyr.)

[skjult buskap]
FFX-2
[/skjult buskap]
 
*Tar på seg en lang, svart frakk og et par solbriller* «It ends tonight.»

*Fenrir haster av sted mot tanksen og viser fremragende bevegelser som enkelt klarer å unngå de massive prosjektilene. Han river luka til tanksen brutalt opp og kaster den hensynsløst i retning folkemengden som prøver desperat å flykte unna ødeleggelsene. Nå er det ikke lenger snakk om nåde ... Han drar frem to digre Aschehoug-leksikon og moser gørra ut av herr Orsten*
 
Jepp.





Egentlig venter jeg bare på at noen skal klare å svare rett på spørsmålet mitt.

"Det var fojjesten Andjeas som startet, pappa!"
 
Hmm, hvorfor har jeg ikke svart før? :usikker:

Jaja, om jeg ikke har helt støv på hjernen, så er relicen du vil frem til Offering. Er nokså sikker på dette. Denne henter du i slottet under jorden med Odin om jeg ikke tar helt feil!?!

Hvor fort kan man lære Auto-Haste i FFIX? (Forklar gjerne litt istedet for å skrive "et-ords-svar")
 
Mener du antall AP, eller hvor mange kamper du minst må bruke før det læres?

Ikke at jeg husker AP'en som trengs, men det er kanskje 40... Tenker du da på at man kanskje kan traske innom det snilleste monsteret og gi det en Ore, for så å motta 40AP av dette koselige beistet. Da har du faktisk lært det fort.

Var det en sånn forklaring du tenkte deg?
 
Nei...

For å omformulere meg betraktelig:

Hvor fort kan man få fatt i itemet som lærer deg Auto-Haste, hva heter itemet og hvor fort kan du altså da lære det (holder med å si på hvilken CD)?
 
Under kaoset med Bahamut i Alexandria, kan du stikke innom slottsbiblioteket. Øverst på hylla ligger det en bok. Hvis du studerer den, kommer du i kamp mot et rart vesen liggende gjemt i en stor bok. Som belønning for å bekjempe det, får du Running Shoes. Dette skjer vel under den tredje CD-en, om jeg husker rett.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Du kan også ta den på disc 2, når du kommer tilbake til Alexandria fra Cleyra og har 30 minutter på deg til å redde Garnet. Litt vanskeligere da, men fortsatt mulig. Jeg har ikke gjort det, så det er sagt. Tror dette skal være det aller tidligste.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.