Final Fantasy til PS3

Scary Paladin

Ukjent herremann
#21
Syns dette forklarte mye mer!

Yoshinori Kitase hints that a Final Fantasy game for Sony's next-generation console is in the works but won't confirm if it's FFXIII.

During E3 last month, Square Enix president Youichi Wata showed a technical demonstration of how Final Fantasy VII would look if it were remade for the PlayStation 3. He then made a disclaimer that a new version of the game isn't actually being developed for the console but assured the audience at the presentation that another Final Fantasy game will be coming to the PlayStation 3.
Resten står her. :)
 
#22
IronFist, har de kule vennene dine i Squaresoft plutselig forsvunnet, siden du henviser til Gamespot istedet for "gutta"?

Du mister mer og mer kredibilitet. :)
 
#23
Opprinnelig skrevet av wacco@08.08.2005, 17.40
Ja
som dere sikkert har hørt er skal final fantasy remakes til ps3.
dette må være tidenes remake og kanskje også en av de mest kontroversielle avgørelsene i squaresoft historie.
fordi hironobu sacagushi (faren til ff) ikke jobber for square lenger!!

Om han velsigner remaken av final fantasy eller ikke er usikkert. men en ting er sikkert.
Enten er du full, eller så er du dårlig til å si det du mener å si. Eeeeller, så har du driti på draget.
249321​
:ler: :ler:
Eller så har han skulka hele skolen!
:ler: :ler:
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#24
Men...

Det går noe rykter om en FFVII remake til PS3, har ingen kilder, ettersom jeg skulka hele skolen, men kan huske å ha lest at det var noen vage hentydninger til dette fra SquareEnix. Kan hende det bare er bull (vi får håpe), men en "remake" hadde ikke vært hat, men lettjente penger for SE (Jeg hadde iallfall kjøpt den). Og man kan vel konkludere med at SE må begynne å tenke litt økonomisk etter et "par" komersielle bomber (les: FF filmer, hvem i allverden skal se FF:Advent Children?)

Edit: kilde, kan godt hende denne er avkreftet, eller whatnot.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#25
FFVII remake til PS3 blir ikke noe av. Square-folka sa tydelig ifra før de spilte tech demoen at de ikke hadde noen planer om å remake spillet til PS3, og de har også sagt at det ikke blir noen remake før spillet ikke kan spilles på den nyeste konsollen. Hvis PS4 ikke blir bakoverkompatibel til PS1, er det nok muligheter for en remake.

Dessuten ville de ikke tjent så utrolig mye på det heller, siden det vil koste en god del å lage spillet, og en remake vil ikke selge i nærheten av hvor mye et nytt FF-spill vil selge.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#26
Tja skal ikke være for sikkert på det, kan hende de bare lager en buzz og tenker på noe Advent Child/FFVII remake combo, hvem vet, har sett sykere saker. Endog så hadde jeg trodd buzzen hadde vært større, men jeg tror ikke tanken er HELT der ute, og jo jeg tror nesten på at FFVII hadde solgt bedre enn et nytt FF spill, spesielt etter bedragelige FFX som jeg tror skuffet en enorm mengde gamere (uten å ha noe skråsiikkert svar på det (Jeg mistet i allefall lysten, og anser meg selv rimelig average, når det kommer til tid og penger brukt på spill)).

Jeg tror det er far out, men ikke helt nedeom og hjem.
 
#27
Nok en gang skal jeg gjøre min uvelkomne intreden i et FF-emne, og det sikkert til enkeltes forargelse og oppgitthet. Men som den store provokatøren jeg er skal det ikke stoppe meg...

FFVII er uten tvil et av de spillene som har sin faste plass i historien som et genialt utviklet spill, med en unik gjennomtenkt historie, velutviklete hovedpersoner og innovative gameplay.
Til tross til spillets små enkle feil - som f.eks det faktumet at det aldri ble helt 100% ferdig utviklet - så er det bare noe med det spillet som gjør det til et av de mest populære gjennom tidene på RPG fronten, og trekker faktisk nye fans den dag i dag, og det 8 år etter sin utgivelse.
Det er bare et av de spillene hvor alt klaffer helt, til tross for enkle åpenbare feil, og slike spill er en sjelden vare.
Det er jo trossalt en grunn til at vår egen selværklærte FFVII ekspert, GarlandG, lager et eget emne hvor han skryter av sin kunnskap om spillet. Noe han uten tvil har.
Så var det pointet med hele den dyrkelsen av spillet...

Hvorfor kommer folk og ønsker en remake av et spill som mest sannsynlig aldri kan overgås innen den spesielle sjangeren det tilhører?
Resultatet av en remake kan få to følger.
Det ene er at det lykkes. Spillet blir enda mer fullkomment en det orginale og fastsetter for alvor FF serien som den "største" spillserien i historien.
Fans over hele verden roper sine hurrarop og kan ikke vente på mer. De krever mer enn de kan forvente å få, for som sagt er slike unike spill en stor mangelvare.
Eller så feiler Square totalt, og setter den endelige spikeren i kista for deres kredabilitet og respekt innen bransjen etter enkelte skuffelser i senere tid som FFX-2, hvor de uten tvil har feilet stor på en eller annen måte. Hvor ble magien av?

Hadde jeg vært en FF-fanboy så hadde jeg ikke gått rundt og ønsket meg en remake av fovoritt spillet mitt, men heller verdsatt den lille skatten jeg allerede har mellom fingrene, og kanskje til tider tenke på det som kunne ha vært. Hvordan kunne spillet ha blitt bedre? For som kjent så overgår fantasiens gleder de gleder i det virkelige liv.

Bare mine små synspunkter på denne saken.
Og bare så det er sagt så har jeg aldri spesielt likt FF-serien, men det betyr ikke at jeg ikke respekterer den ganske så mye ^_^

EDIT: og ja.. jeg vet jeg til tider skriver som en lobotomert seksåring, men det skal vi ikke henge vors oppi.
 
#28
En remake kan da umulig feile totalt. Det det går ut på er bare å legge til bedre grafikk og lyd i spillet. Storyen, karakterene, battlesystemet og alt det som er essensielt vil forbli det samme, bare i en bedre visuell innpakning. Det hadde vært genialt med voice-actors, så lenge de klarer å finne gode voice-actors. Akkurat det var det som ødela grassalt for FF X.
 
#30
Opprinnelig skrevet av sortulv@09.08.2005, 23.54
En remake kan da umulig feile totalt. Det det går ut på er bare å legge til bedre grafikk og lyd i spillet. Storyen, karakterene, battlesystemet og alt det som er essensielt vil forbli det samme, bare i en bedre visuell innpakning. Det hadde vært genialt med voice-actors, så lenge de klarer å finne gode voice-actors. Akkurat det var det som ødela grassalt for FF X.
249685​
Er uansett ikke sikkert det nye utseendet og lyden klarer å skape den samme atmosfæren. Men det hadde vært morro å se, det hadde det. På den andre siden så hadde det jo vært utrolig synd for senere spill om remaken ble enda bedre. Så høyt som vi setter lista nå, så ville det jo vært umulig å lage et verdig neste kapittel i serien.

No use fixin what aint broken, sier nå jeg. (Eller noe sånn)
 
#31
har sett en teazer, ser bra ut
det er om mulig det beste kapittelet i ff serien, så der er jo bare gøy at det blir gitt ut en gang til
hvem lager spillet
er det sammenslåingen av squaresoft og det andre firmaet elr?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#33
Tech demo =/= remake

PWND.
 
#34
Ja, ikke sant. Er det andre enn meg som synes FFVIII-remaken til PS2 var usannsynlig mye bedre enn jeg ventet meg?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#35
Jeg må nok si jeg likte FFVI-remaken til PS1 bedre.
 
#36
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@10.08.2005, 19.01
Ja, ikke sant. Er det andre enn meg som synes FFVIII-remaken til PS2 var usannsynlig mye bedre enn jeg ventet meg?
249914​
var det noe remake av FFVIII?
 
#37
Nei. Det var liksom litt av poenget. Det var en tech-demo fra FFVIII til PS2. Det kom rykter om at FFVIII skulle få en remake på PS2. Historien gjentar seg.
 
#38
Men det hadde vært så ufattelig kult.
Jeg støtter all slags remaking.
Jeg vil ha FFVII remade :D
Med den samma type clouden. Ikke den nye med det lille håret, men han du fikk frysninger av å se på i FMV'ene.

sakene...
 
#39
Hadde digga meg om de fikk de fikk med Voice actinga til Cloud fra Kingdom Hearts, den synes jeg var vannvittig barsk.

Noen som vet om AC blir oversatt til engelsk eller som det bare blir undertekst til japansk?
 
#40
De skal visstnok ha leid inn engelske stemmeskuespillere til FFVII-franchisen. Så det er høy sannsynlighet for det, men det kan også være til en av de andre spin-offene (eller en remake, men jeg ville ikke ha satset på det).