Final Fantasy XI

Jeg fikk et par av mine kontoer som jeg har styring på disabla. Det kom visstnok av at betalingen ikke hadde gått igjennom. Måtte derfor skrive inn alt av visainformasjon etc. på nytt, så gikk alt fint. Snakkes med SE om dette, så vet at det var det som var grunnen min i affal. Hvis dere lurer på når dere kan spille igjen etter maintenance sjekk www.playonline.com og klikk på information på venstresiden. Der står alt dere trenger å vite, akkurat når dere vil vite det. Enkelt og greit.

Okey. Skal prøve å huske det. Jeg kan lage perle, så bare be han sende meg en /tell in game. Er som regel på 16.00-23.00 hver hverdag, og ellers veldig mye i helgene.

Nei... /tell Elend

Erlend er en annen kar som jeg bruker å hilse på :)

Ser at det er på titan servern flest norske spiller på her...
Så lurer rett og slett på om noen har lyst til å skaffe meg et WP slik at jeg kunne få spilt på denne severne å, har så vidt begynt å spille FFXI og er nokså nybegynner akkurat nå :p så litt hjelp fra noen norske hadde vel ikke vært så dumt.. :rulleøyne:

1. Nei, selvfølgelig får man ikke 1 måned til gratis etter at kontoen har vært deaktivert i 3 måneder. Selve serienummerene dine slettes ikke, men kun kontoen/karakterene dine. Dette vil si at all historikk for serienummrene dine vil være lagret for alltid. Det er serienummrene en konto baserer seg på.

2. Ja, kontoen/alle karakterene dine slettes etter 3 måneders deaktivert konto. Dette kommer opp som ei offesiell melding fra SE når kontoen din er deaktivert allerede fra første dag. Om det er sant eller ikke har jeg ikke personlig prøvd ut.

3. Worldpass? Sjekk ut: http://ffxi.allakhazam.com/forum.html?forum=12

Får du/dere ikke hjelp der skal jeg alltids klare skaffe ett en dag. Problemet er bare tid :p

Jeg er dum og sliter med innloggingen etter at jeg har installert PlayOnline på nytt. MSN-hjelp, plz? Noen?

Husker du ikke brukernavn og passord? Eller er det noe annet? Jeg skulle gjerne hjulpet via MSN, men PC-en er til reperasjon ... igjen, så jeg surfer på TV-en ... igjen. :(

Må jeg bruke samme login som jeg gjorde den aller første gangen jeg spilte?
Når jeg velger "add member" og fyller inn ny informasjon, så legger jeg til en bruker. Så trykker jeg på den og får beskjed om å fylle inn passordet jeg nettopp lagde. Så kommer jeg til en side der det står "Login information", trykker "login", og så kommer det opp en rute med "Connect to PlayOnline", der jeg må fylle inn PlayOnline Password. Men hva er dette passordet? Er det ikke det samme som jeg nettopp lagde til den nye brukeren? For det funker ikke.

Jeg husker ingenting fra forrige gang, så jeg har ikke helt kontroll her... :(

Hvis jeg går inn på "Join PlayOnline" i menyen, så får jeg opp det registreringsgreiene der jeg må skrive inn registreringsnummeret som står i manualen igjen. Men var det ikke slik at det ikke skulle være nødvendig å gjøre igjen? For den koden virker nemlig ikke...

Hurra, jeg fant en gammel tekstfil med info. :D *prøve igjen*

Edit: :( Nooo

Man kan sette to passord til PlayOnline kontoen sin: et som man må bruke og som man kan logge på med på hvilkensomhelst PC, og et som kun er registrert på din PC og er temmelig ubrukelig. Jeg regner med at du netopp lagde er sistnevnte, og man kan ikke logge på med det passordet alene. Du må først logge på med det gamle passordet før du kan endre det, hvis du ikk husker det har kontoen din hatt et uheldig møte en muskuløs og svær neger i en mørk bakgate.

Jeg regner dog med at PlayOnline har en password recovery-funksjon ...?

Fant det ut nå... jeg hadde lagret kontoinformasjonen tidligere, så nå har jeg i hvert fall riktig ID. Problemet nå er at passordet som sto der ikke virket lenger. Kanskje jeg endret det sist jeg spilte og ikke skrev det ned, men det hadde jo vært fryktelig teit.

Man kan vel få et nytt passord, men da må man ringe. :usikker: Det er skummelt.

Får vente til Nobu kommer hjem, kanskje jeg kan bruke hans ID siden han ikke spiller lenger uansett.

Har du glemt passordet er det bare å kontakte dem. Du trenger ikke ringe, men du kan snakke med dem via web-chat. Har gjort det selv, og det funker fint. Dog ikke om mistet passord. For å få passordet mener jeg at du må ha IDen din, og alle CD-keyene. Helst mer informasjon også. Hvis kompisen din har IDen og passordet sitt er jo det nesten like greit også.