Final Fantasy XII-tråden

Jeg fikk FFXII i går, og har spilt i seks og en halv time. Hittil er det stort sett flott og flott og flott, det er vel det første spillet siden FFX hvor timene bare har flydd avgårde mens jeg har spilt (så har jeg ikke spilt så mange spill siden FFX, da).

Men én ting: STEMMEN TIL VAAN :realmad: :realmad: :realmad:

Stemmen til Fran er det vel som er hjerteskjærende. Sånn falsk posh-britisk. Hver gang jeg hører den, får jeg lyst til å drepe noen.

Stemmen til Fran stammer fra Island. Det er forklaringen på hvorfor hun høres så rar ut.

Selv synes jeg egentlig stemmen er ganske søt ^_^.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Muligheter for at dette kommer på Wii :angel: ?

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Ikke det nei...

Visste jo ikke jeg om dette var PS- eksklusivt.

Så, noen som kan gi meg en god forklaring på hvorfor beist med grønn HP-bar angriper meg? Sånne pleide være snille før, mens en kamerat av meg mener bestemt at elementals lar han være i fred... Sykt irriterende, hjelp?

Har akuratt vært å besøkt de folka som skal hjelpe deg å bruke dawnshard greia, og er på vei mot neste sted.
Men jeg er ikke mer enn level 18, og det begynner å bli sykt vanskelig å drepe de normale fiendene du møter på.
Er levelen min altfor lav?

Regner med at jeg må levle opp litt da.
Har kjøpt så og si det beste av utstyr til de 3 folka jeg bruker mest.

En annen ting; kjøpte 2 "war hammer" eller hva faen de het.
rundt 50 attackpower, 1handed.
Noen ganger slår den for 29, mens andre ganger slår den for over 500.
Er det litt sånn random med 1handere? Eller er det bare det våpenet her?

Eneste fornuftige jeg kommer frem til, er at 1handere er mindre presise og mer random enn 2handere. Siden attackpwr på 2h og 1h er så og si det samme.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Juhuu, jeg har fått spilt masse siden jeg ikke har tilgang til internett, og drepte nettopp King Bomb (eller hva han het) bossen i Salikawood.
Jeg liker forsåvidt spillet bedre jo mer jeg spiller det!

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
SITAT(Crizpy @ 07.03.07, 18.12) 55581
Noen ganger slår den for 29, mens andre ganger slår den for over 500.
Er det litt sånn random med 1handere? Eller er det bare det våpenet her?[/b]
Økser og hammere er sånn. Meget irriterende, så jeg anbefaler at du heller kjøper de beste sverdene.

SITAT(Crizpy @ 07.03.07, 15.41) 55545
Har akuratt vært å besøkt de folka som skal hjelpe deg å bruke dawnshard greia, og er på vei mot neste sted.
Men jeg er ikke mer enn level 18, og det begynner å bli sykt vanskelig å drepe de normale fiendene du møter på.
Er levelen min altfor lav?
[/b]
Fiendene i Ozmone Plains er på mellom 21 og 23. Samme gjelder for jungelen du etterhvert besøker litt fremover. Jeg vil anbefale deg å levle ihvertfall opptil rundt 25-27.

Økser og hammere er ment for burst damage, og ikke en fast og jevn skade. Tidvis slår de for sinnsykt mye, andre ganger slår de for ulovlig lite. Det står også forklart om hvordan de forskjellige våpnene fungerer under «Traveller's Tips» i «Clan Primer». Det du vil ha, hvis du vil ha en fast og jevn skade for hvert slag, er sverd, dolker eller pistoler. Om det er 1h eller 2h har lite å si for disse våpnene, annet enn hvor mye skade de gjør pr. slag.

Åkai, takker og bukker.

Prøvde å lese litt i manualen om de quickening tinga, men skjønte meeeeget lite.
Skal du bare trykke som faen på R2, så trykke trekant når det kommer ting opp? Noen ganger får jeg bare "times up", andre ganger bruker begge folka på laget mitt quickening tingen, og jeg ender opp med et sirkus uten like med farger gud vet hva, og brått tar den 4k skade.

andre ganger tar den bare 200...

Synes Quickenings er den verste "limit-breaken" som er laget noensinne i Final fantasy. Det hele er utrolig tilfeldig.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Det er jo ikke det. Om du får 2 eller 20 hits er jo til en viss/stor grad opp til deg selv. Du lærer det etterhvert ;)

Heh genialt.
Har han gutten jeg trodde var ei jente i begynnelsen, i gruppa mi som en "gjest"
Larsa eller hva han heter.
Han har tydeligvis en uendelig mengde med hi-potions, og han bruker autopotion.
Så jeg skrudde av all healinga på gambits greiene, og alle banker løs på monster hele tida, mens han tar seg av healinga.

..og der kom jeg til en boss midt ute i skogen som eide ræva mi med en "bad breath" liknende ting. Huffameg

SITAT(justincase @ 08.03.07, 17.21) 55695
Det er jo ikke det. Om du får 2 eller 20 hits er jo til en viss/stor grad opp til deg selv. Du lærer det etterhvert ;)
[/b]
Kanskje det var feil å si "tilfeldig". Uansett er det utrolig kjedelig å se samme sekvenser fra alle personene flere ganger på rad - og at det at du faktisk får se sekvensene flere ganger tyder på suksess.

Dette hadde vært mye bedre:

Trykk på knapper i en viss rekkefølge (omtrent som i et Track and Field spill). Tre punkter på linjen, rangert fra 1 til 3. Klarer du å nå punkt 3, så kan du kjøre en chain, dvs akkurat samme opplegg, men med en av dine andre spillbare figurer. Dette kan gjøres opp til tree ganger, en gang per person på laget ditt.

Dette ville vært mye mer involverende og samtidig ikke vært fult så repeterende.