SITAT(Agahnim @ 17.03.07, 23.09) 57080
Klønete? Hvordan da?
[/b]
Hele ideén med gambits er at spillet skal spille for deg, slik at du slipper å spille, men også å sette opp en taktikk for å knuse fienden, uten å måtte trykke helt vilt på knappene for å rekke alt mulig.
Ideén i seg selv er genial, men i praksis "funkar det bara inte tyvärr".
Timinga på når angrepene kommer er rett og slett elendig, og av og til setter man seg av og til i små "buggZ" (hohoho) som jeg forteller mer om nå;
Det er altfor lett å gjøre feil når man setter opp gambitsa. Siden en feil kan ha en voldsom konsekvens (hvor f**n ble av potions'a? Jaja, bare å starte med curar... WTF, hva faen skjedde med eitherne???)
Siste boss, så driter du deg ut for du har klart å gjøre en simpel feil i gambits systemet? "Du får skylle deg selv", sier mange. Men det er rett og slett ikke morro, eller lærerikt, eller underholdende, eller hva faen. Å måtte ta hele kampen på nytt pga. den feilen blir bare kjedelig og døvt.
Å spille spillet uten gambits er bare sykt stressende. Og ha en blandig av begge er vel det nærmeste man kommer til bra, men fortsatt forvirrende.
Da foretrekker jeg heller at jeg skal styre, jeg skal velge hva mine karakterer skal gjøre til en hver tid, og da evnt. hvis jeg mislykkes slå hue i veggen fordi JEG mislykkes. Derfor mener jeg systemet skulle vært utformet slik at jeg kan velge alt. Samtidig måtte dette være enkelt OG morro!
"Why can't a game have good sides, with zero bad sides? My mistake, we do have MGS3, don't we? Aaaaaaaaand MGS2? B)
EDIT: Var det sånn at man kunne sette på at spillet blir tur basert på options?