Final Fantasy XII-tråden

Crizpy: Det fins to måter å få tak i det våpenet du snakker om. Du kan ikke miste det.

Jeg syns historien var bra jeg. Og Ashe var en grei rollefigur. Historien er i hvertfall mye bedre enn det som er i de fleste FF-spill før FFX, og en god del andre rpg også, mener nå jeg.

FFXII er nok favoritt FF-spillet mitt, bare slått av FFX.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
SITAT(Tales @ 16.03.07, 16.57) 56910
Crizpy: Det fins to måter å få tak i det våpenet du snakker om. Du kan ikke miste det.[/b]
Det stemmer, men det er veldig vanskelig å få tak i det på den andre måten. Er vel omtrent en 1/1000 sjanse for at kista er der.

Ellers er jeg mye enig med det Crizpy sier, men til tross for at musikken og historien sugde, hadde jeg mye moro med spillet.

Jeg liker også FFX ganske godt. Veldig bra kampsystem, god historie, men veldig varierende kvalitet på musikken. FFIX var utvilsomt Nobuo på sitt beste og det er virkelig synd at han ikke har bidratt fullt på noen senere spill, for musikken er virkelig det som gjør FF spesielt.
 
SITAT(Crizpy @ 16.03.07, 20.01) 56940
Jeg mener historien suger balle i forhold til ff6-10 (muligens resten og, har ikke spilt de)
[/b]
FF magien er dessverre ikke til stede i FFXII. Jeg syntes ikke historien er god nok for drive meg igjennom timevis av levling. Kampsystemet er helt klart revolusjonerende (puh!), men i lengden syntes jeg gambit systemet ikke er like taktisk og oversiktlig som det er i FFX. Det er morro å se på en stund, men etter at den rusen gir seg, blir systemet bare klønete. Ellers er ikke karakterene like gode, og musikken er langt fra perfekt.
Forresten, Balthier og Barch er de karakterene (så langt jeg har kommet) jeg finner verdige for å være med i et FF spill. Vaan kan gå hjem å sippe sammen med den stygge stemmen sin.
Et kjempe pluss for alle filmene som er i spillet (CG og vanlige sekvenser), noe jeg setter stor pris på.
Hvorfor hater alle stemmen til Fran? Den er drit kul jo!
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Stemmen til Fran er sexy, noe som passer ganske bra.
 
Nå har jeg begynt på litt sidequests, prøver å få tak i litt fler summons og levler opp resten av laget.
Vil si det begynner å ta seg opp litt nå. Er ganske morro å drive med "hunts" og sånn.
Virker som det har en del brukbare sidequests hvertfall.
 
SITAT(Agahnim @ 17.03.07, 23.09) 57080
Klønete? Hvordan da?
[/b]
Hele ideén med gambits er at spillet skal spille for deg, slik at du slipper å spille, men også å sette opp en taktikk for å knuse fienden, uten å måtte trykke helt vilt på knappene for å rekke alt mulig.
Ideén i seg selv er genial, men i praksis "funkar det bara inte tyvärr".
Timinga på når angrepene kommer er rett og slett elendig, og av og til setter man seg av og til i små "buggZ" (hohoho) som jeg forteller mer om nå;
Det er altfor lett å gjøre feil når man setter opp gambitsa. Siden en feil kan ha en voldsom konsekvens (hvor f**n ble av potions'a? Jaja, bare å starte med curar... WTF, hva faen skjedde med eitherne???)

Siste boss, så driter du deg ut for du har klart å gjøre en simpel feil i gambits systemet? "Du får skylle deg selv", sier mange. Men det er rett og slett ikke morro, eller lærerikt, eller underholdende, eller hva faen. Å måtte ta hele kampen på nytt pga. den feilen blir bare kjedelig og døvt.
Å spille spillet uten gambits er bare sykt stressende. Og ha en blandig av begge er vel det nærmeste man kommer til bra, men fortsatt forvirrende.
Da foretrekker jeg heller at jeg skal styre, jeg skal velge hva mine karakterer skal gjøre til en hver tid, og da evnt. hvis jeg mislykkes slå hue i veggen fordi JEG mislykkes. Derfor mener jeg systemet skulle vært utformet slik at jeg kan velge alt. Samtidig måtte dette være enkelt OG morro!

"Why can't a game have good sides, with zero bad sides? My mistake, we do have MGS3, don't we? Aaaaaaaaand MGS2? B)

EDIT: Var det sånn at man kunne sette på at spillet blir tur basert på options?
 
Jeg har ikke opplevd noen av de problemene du nevner, og jeg er ca. 80 timer ute i spillet. Selve systemet er enkelt lagt opp, men krever at du tenker litt, akkurat slik det bør være.
 
Woho, fant et bra sted å få litt exp.
Golmore Jungle / The rustling chapel.

Etter du dreper alle dyra der, begynner det å spawne sånne skjeletter. Ganske mange og.
Drar til meg 7-10 av gangen, og dreper de med en Curaja.
Over 900 exp pr. skjelett, og får en najs chain.
 
Nå begynner jeg å bli rimelig lei dette spillet merker jeg faktisk. Det har bortimot null sjarm og stemning, historien engasjerer meg lite, og det begynner bli frykelig repetivt.

Er liksom bare å levle seg gjennom et område mens man leter etter hemmeligheter underveis (om man gidder, pleier aldri finkjemme områdene akkurat, det er de alt for store til), se en filmsnutt som ikke engasjerer, handle nytt stasj til folkene og fikle litt med license-boardet, ta en boss.

Repeat.

bleh....
 
SITAT(Klaymen @ 20.03.07, 22.44) 57516
Nå begynner jeg å bli rimelig lei dette spillet merker jeg faktisk. Det har bortimot null sjarm og stemning, historien engasjerer meg lite, og det begynner bli frykelig repetivt.

Er liksom bare å levle seg gjennom et område mens man leter etter hemmeligheter underveis (om man gidder, pleier aldri finkjemme områdene akkurat, det er de alt for store til), se en filmsnutt som ikke engasjerer, handle nytt stasj til folkene og fikle litt med license-boardet, ta en boss.

Repeat.

bleh....
[/b]
En konklusjon av det jeg sa. Sleng på drittet med gambits så er vi i mål.
Har forresten solgt min ps2 og FF slik at lommeboka legger på seg likt før den skal gjennomføre akutt vektredusering. (fettsuging, kutting hele pakka) Ja, vi snakker ps3.. Ja, den er dyr. Et vilt dyr av en maskin! :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skal kjøpe det over påske og spille det i sommer, tenkte jeg. Æ gler mæ. :)
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Er på vei til Archades og står nå i Mosphoran Highwaste. Her har jeg et dilemma. Jeg har en Shielded Armour med 24 i defence og med protect. Jeg kan kjøpe Diamond Armour med 39 i defence, men uten protect. Hvor mye ekstra defence utgjør protect? Jeg er også på lv 34, ligger jeg godt ann eller henger jeg etter?
 
Jeg mener jeg fant ut at diamond armor var mye bedre.
Selv om den ikke har protect.

Og hvis du møter på en sterk boss, og bruker protect, eier den hvertfall shielded armor.

Koster en god del da, så det er litt kjipt. Men det er bare å fikse en 100 chain på de løvene eller hva faen det er (på vei til archades) så blir det fort 100k
 
SITAT(Thinaran @ 01.04.07, 12.08) 59168
Så, kommer dere videre i spillet eller? :)
[/b]
Har ikke fått spilt på en stund. Men jeg blir foreløpig eid av sisteboss i Stillshrine of Miriam. Skal få grindet litt LP så hele partyet mitt kan bruke Thundara for å kvitte meg med de jævla elemtalsene som er der. Sist jeg spilte fikk jeg selve bossen ned på 20%, mens alle de iskulene loket rundt og slaktet folk hver 5. tur. :)