Final Fantasy XII-tråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
Flytta tråden til et mer passende underforum, sjekk gjerne første innlegg for litt info om spoilers og sånt. :)
 
#43
Jeg er forbanna fordi jeg har så helvetes mye skolearbeid som må gjøres, og at jeg ikke har tid til å spille :(
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#44
Noen som har tips på steder hvor jeg kan ordne swapmagic utenfor norge?

Klør visse steder etter å få testet FFXII :(
 
#45
Noen her som bruker swapmagic 3.6 her?

Jeg får det ikke til å funke. Når den loader disken kommer jeg bare til menyen der jeg ser memorycardet og PS2 disk. Klikker på ps2 disk men kommer bare tilbake til samme menyen etter et par sekunder.

Hjelp!

Edit: Brukte firkant istede for X når jeg skulle starte Swapmagic..... funka prima!

Har ikke tenkt å begynne å spille ennå, men kommer tilbake med mine førsteinntrykk i kveld :)
 
#46
Jeg sliter veldig mer bosser, og akkurat nå sitter jeg litt fast. Har ikke spilt så lenge som mange av dere andre, men er på det stedet hvor man møter de energislukende edderkoppene. Sliter med den store bossen, og lurer på hvordan dere tok den?
Jeg prøvde å bare angripe bossen, og la alle de andre angripe deres nærmeste fiende. Har også prøvd meg på bare bossen og at alle angrep den. Prøvde også en gang med å angripe dyrene rundt først, og ta den store etterhvert. Det funket for så vidt best: jeg var et lite hakk fra å klare det, da han lagde et earthshake og jeg døde (kun en karakter levende da).
Noen strategitips?
Black magic funker ikke så bra (har kun fire), og white magic tar fort tomt og jeg må bruke alle potionsene jeg har.

Har også prøvd å gå tilbake og levle litt, men har det noen innvirkning, eller levler fiender og bosser med karakterene?
 

Lodin

Der Waaaah
#47
Husker jeg rett driver de små mimicene å suger opp strømmen på de kontakene langs veggen og forer det til mora så hu blir sterkere. I starten drepte jeg ihvertfall alle jeg fant for så å bruke en karakter til å ta ut ytteligere unger hu spydde ut.
Og ja, noen av bossene i dette spillet er noen skikkelige møkker.
 
#48
Brukte samme taktikk som Lodin og den funket bra. Drepte alle de smaa tingene forst,og saa satte jeg dama med kaninorene til aa ta seg av dem som bossen spawna mens resten dengte los paa bossen.
 
#49
Fikk tak i quickeningen til Vaan, og deretter ble det veldig lett. Errr, usikker på hvordan den egentlig]/b] funker da, noen som vet? Trykker R2 som en gal bare, og funka for så vidt bra. Er det riktig?
 
#50
Å trykke som en gal er vel ikke så veldig lurt. Bruk R2 bare når du ikke kan velge en quickening. Trykker du som en gal kan det hende du går glipp av en. Jeg klarte å gjør det noen ganger noe som gjorde at comboen ble avsluttet. Når du begynner å få høge comboer så har du så liten tid til å velge neste quickening at du har ikke tid til å trykke R2 mer enn en gang.

Uteena: Jeg gjorde som de to under deg.
 

Lodin

Der Waaaah
#51
Er bare å trykke X, firkant eller trekant ettersom de dukker opp ved navna. Om det ikke er noen knapper må man stokke om ved å trykke på R2 til en dukker opp. Jo fler quickenings folka har jo større er sjangsen for at en dukker opp på dem.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#55
hæ?

Hva er de? Hva gjør de? Hvordan bruker man de?

Skjønner at det er noe limit-break-lignende, men whats the shizzle?
 

Novastrum

Feminist-elitist
#56
Kan folk slutte å bruke den satans Star Wars-sammenligningen. Den er så på jordet ... atte ... hjælp.

Hvis alt skal sammenlignes så fort man har med et imperium og et skip av ett eller annet slag - så... ja.

Jeg har forsåvidt spilt det i 30 timer, men klarer nesten ikke plukke det opp lenger. Elska det de første ukene, men det krever at jeg setter meg skikkelig inn i det i minst 3-4 timer av gangen, og det har jeg sjeldent tid til for tida. Grrr for det!
 
#57
quickening er mist ability som er som en limit, de finnes som regel på ender av licensegirden, og koster alle 50 lp, de er spesielle, fordi i utformes i comboer mellom personene du har i ditt party! jo høyere combo, jo mer hp mister fiender/bosser!

personlig starter jeg alltid med en lvl 1 quickening, for da får jeg høyere tall på comboen, enn viss jeg begynner med lvl 3.
quickening egner seg bra på bosser, og det er lurt å få seg opp til lvl 3 etter ca 25 timers spilling, pga vanskelige bosser


-Linn-
 

Lodin

Der Waaaah
#58
som viser rimlig godt åssen quickenings og comboer fungerer. Legg merke til informasjonen nederst. De gule dingsene ved siden av navnet er levelen på quickeningen og det blå meteret viser hvor lang tid man har på å velge neste move.
Legg merke til at det og sikkert kan være litt spoiler å se dem før man har gjort seg "fortjent" til dem ved å spille. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#59
Flettet sammen Uteenas FFXII-tråd med denne. Liten vits i å ha to stykk.