Final Fantasy XII-tråden

#81
Jeg er ikke så glad i å bruke summon. Det har stort sett vært sann at bossen løper etter meg mens summonen løper etter bossen og bossen dreper meg før summonen for gjort noe i det hele tatt <_<
 
#82
Aaargh, jeg føler meg så dum, men jeg får virkelig ikke til den Quickenings greia. Altså, man holder inne R2 og så gjør man noe flashy kobinasjoner, men jeg aner ikke hva jeg gjør. Trykker bare vilt jeg, på O,X osv, men den tar så lite HP... Kan noe gi meg en litt mer detaljert beskrivelse?
 
#83
^^^ Dette er jeg også interessert i, trykker bare R2 jeg så er helt helt random.

Uansett, EAT SHIT JUDGE GHIS ENDELIG KLARTE JEG Å DREPE DEN FÆLE RÆVA DI DIN HELVETES DRITTBOSS OG HVA MED DE 500 JÆVLENE MAN MÅTTE PLØYE IGJENNOM BARE FOR Å KOMME TIL DEG HVA HAHAHAHAH HHA DHAHHAHAHAHH

*spille mer*
 
#84
det funker bedre nå med quickening...
Men SATAn for en jævli boss - Får den bare ikke til!
Kan noe hjelpe meg?
Er en boss i The Sochen Cave (Masse sånne små gnomer - Like før man kommer inn i Archades) og de kaster en hau av dritt på deg hele tiden. Og så skal det så få slag til før jeg er smadra, noe som begynner å bli grusomt irriterende. Summons er også ubrukelig... Har prøvd X antall ganger og, nå :S


Edit: Fikk tatt bossen, etter altfor mye frustrasjon.
 
#86
Nope, bare den ordinære.

Må bare legge til at jeg fatter ikke at SE klarer å presse PS2 så langt som de har gjort. Final fantasy XII er et mesterverk grafikkmessig.

Må også si at jeg synes kampene er underholdene. Veldig god flyt kontra gamle RPG's. Digger spillet ! Er 15 timer uti spillet nå.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#88
Et mesterverk grafikkmessig :hæ: Jaja, ut i fra PS2-standard er det jo ikke så værst.

Er relativt sjelden jeg bruker 20 timer på et spill i løpet av fire dager, så noe må de vel ha truffet riktig med.
 
#89
Kanskje ikke gears of war grafikk, men jeg tror du skjønner hvor jeg vil hen. Det er et RPG, og det er noe av det peneste jeg har spilt på PS2 sier noe om gutta i SE.
 

Lodin

Der Waaaah
#90
Joda, men det er litt som Twilight Princess. Teknisk sett er det lite som imponerer med grafikken, det meste er gjort før. Det er mer på det artistiske planet at spillet skinner.
 
#91
Grafikken på et spill kan da være et mesterverk selv om det finnes spill som pusher flere polygoner, kjører masse filter, har mer anti aliasing og høyere oppløsning.

For min del er Monkey Island 2 og 3 grafiske mesterverk, så vel som Grim Fandango. Malerier er da selvsagt helt underlegne fotografier teknisk sett, men det er da ikke noe som tilsier at fotografier er bedre enn malerier? Forøvrig er både ICO, Shadow of the Colossus, Final Fantasy XII og Monkey Island 2 større grafiske mesterverk enn det Gears of War kommer med. Det er det første spillet til Xbox 360 som pusher såpass mange polygoner, og ser mer ut som et nestegenerasjon (fortsatt grafisk) spill enn de fleste andre. Oblivion har et langt bedre grafisk design enn GoW.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#92
"Oblivion har et langt bedre grafisk design enn GoW."

DET kan nok diskuteres. Både Oblivion og GOW er generiske når det kommer til designet. Akkurat like generiske vil jeg si. Gi meg eksempler på noe i Oblivion som faktisk skinner originalitet?
 
#93
Når jeg tenker etter så har du vel kanskje rett. Men jeg liker hvertfall stilen bedre. Det er vel mer smak og behag, jeg har aldri vært stor fan av settingen som forekommer i slike førpubertetsspill som Gears of War.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#94
Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Jeg er også veldig lei av mørke og dystre spill med "voksent" tema. Det er på tide at vestlige spillmakere forstår at et spill kan være spennende uten mørke korridorer og romvesener man har sett tusen ganger før.

Intet negativt om GOW i den sammenheng, for det har jeg (dessverre) ikke testa enda. Jeg piner meg til 360 inntill jeg har råd til en ordentlig HD-tv.

On-topic: er enige med folk angående FFXII, fantastisk fint design på alt, og kvalitetsfølelse hele veien. Derfor blir jeg lei meg når FFXIII ser ut som en "grå" kopi av designet i FFX. :sukk: Lurer på om bransjen er bitt av goth-basillen eller noe.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#96
Jeg vil bare påpeke at å kritisere Epic for å lansere et macho-spill med bola am'rikanske foppalspillere (en av gutta i GoW spilte faktisk foppal før krigen), blir som å kritisere Square Enix for å gi ut et langdrygt RPG med enten en innesluttet pikk eller en utadvendt skroting i hovedrollen. Det er liksom det de driver med, da.
 

Lodin

Der Waaaah
#97
Er vel heller fordi Cliffy B påsto GoW skulle ha en dyyyp historie hvor man virkelig fikkk syyyympati for karakterene den handlet om. Og så var det i praksis bare enda et spill hvor man løper rundt å skyter på stygge romvesener.

Hva har dette med XII å gjøre?
 
#98
Denne tråden kan da ikke dø enda?

Har spilt i knappe 13 timer nå og jeg er fremme ved Tomb of Raithwall. Litt kjipt å måtte løpe rundt i ørkenen i timesvis, men nå håper jeg det blir litt action her. Folka mine har også begynt å sparke litt ræv, bortsett fra Penelo som virker helt latterlig ubrukelig :(

Jaja, hvordan går det med dere? Jeg skal ihvertfall spille hele helga :D
 
#99
Faktisk likte jeg den ørkenen veldig godt, levlet opp 6-7 level der på de fire personene jeg brukte. Har faktisk gått tilbake nå i etterkant for å levle opp resten av folket (utenom Penelo, gidder ikke bruke henne). Men litt trist med den minihistorien til det sanddyret (skal ikke røpe mer for de som ligger etter, men er ikke mye å fortelle uansett).

Ellers restartet jeg en del ganger for å få det sverdet i det "hemmelige rommet" i Tomb og Raithwell.

Tenkte å kanskje prøve meg på den summonen inne i Caverns-ene ved ørkenen der, med mitt "hemmelige våpen" mot alle bosser: Quickenings (har 3 på alle, utenom Penelo så klart).
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Forklar hvorfor Penelo er ubrukelig, er dere snille.