Final Fantasy XII-tråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei du, det forstår jeg.

Sånn ellers er det omtrent bankers at jeg skaffer meg FFXII når det kommer på PAL, eller før hvis jeg får fiksa PSTwo og Magic Switch til kurant pris. :)
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Er det noen andre som har prøvd seg på Zodiac enda? Han må være den mest irriterende bossen jeg noensinne har vært borti.

Han åpnet kampen med Darkga, som gjorde 8000 i skade til alle folka. Greit nok, for jeg hadde omtrent litt mer enn det med Bubble. Etter det gikk det veldig greit til han hadde omtrent 20% HP igjen. Da begynte faenskapet. Som de fleste irriterende bosser gjorde han seg immun mot fysiske angrep, men da immuniteten var over, gjorde han seg immun igjen etter omtrent 10 sekunder! Det samme gjalt selvfølgelig magi, så jeg kunne ikke bruke Dispel på ham. Han begynte nemlig å caste Bravery, Faith og Reflect på seg selv som en tulling også, og det er statuser man ikke vil at fiender skal ha. På toppen av dette begynte han å bruke 8000-angrepet sånn ca hver tredje gang. Jeg klarte å holde meg i live i ca et kvarter og i denne perioden klarte jeg å få inn én føkkings Scourge. Artig.
 
Har dessverre ikke fått muligheten ennå. Er du foresten kommet langt uti spillet?

Jeg lurer på om det er weapon i spillet.... Trist at de droppa det i tiern :(
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det er et Omega Weapon i spillet, en oppgradering av den originale Omega Weapon fra Final Fantasy V. :D


Brutt 100 timer nå! Kan gå til sisteområdet, men vil gjøre meg ferdig med hunts og sånt først.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Har også kommet til slutten, så jeg kan gå til sisteområdet, men jeg vil også gjøre meg ferdig med hunts og sånt først.

Forresten så er Ultima og Omega Weapon i FFX noen pingler. De fleste spill har vanlige bosser som er vanskeligere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dagens tips: Briller.SITAT(Thinaran @ 12.12.06, 14.12) 41361
Det er et Omega Weapon i spillet, en oppgradering av den originale Omega Weapon fra Final Fantasy V. :D[/b]
 
SITAT(Yetipants @ 12.12.06, 17.43) 41503
Dagens tips: Briller.
[/b]
Trodde han refererte til Final fantasy X....

Omega weapon i tiern minner meg isåfall veldig mye om Omega weapon i FFVIII... såe tenkte han mente det. Måtte spillegal gudene tilgi meg.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Der tok jeg endelig Zodiark, på tredje forsøk. Han er faen meg den mest irriterende bossen jeg noensinne har opplevd. Kan ikke huske at jeg har blitt så sur på et spill på lenge.

Glemte forresten å nevne et par ting forrige gang. Darkja kan også tilføre Death-status, så selv om du bruker Demon Shield, som absorberer dark-elementet, kan du fremdeles opplevel at alle karakterene dævver. Det mest irriterende er uansett når han blir immun igjen ETT JÆVLA SEKUND etter at immuniteten har gått av.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
102-timers statusrapport!

Lag A er på level 70 lag B er på level 67. Driver nå inne i den store krystallen i Giruvegan for å prøve og få tak i Excalibur, men hittil har jeg bare fått 2 Gil. Hater egentlig treasure-systemet i det spillet her.

Jeg er nå en Knight of the Round, noe jeg har vært veldig lenge, og har litt over 3 millioner poeng. Har tatt 44 marks og mangler kun den siste som er rank VIII. Når det gjelder Espers så har jeg alle! Ellers så kan jeg nevne at Balthier og Fran er ferdig med lisens-brettet og at de andre ikke er langt bak.

Orker ikke å høste inn items for å lage de beste våpnene denne gangen her, så jeg har vel ikke så mange timene igjen å spille. Regner med at jeg blir ferdig med spillet den uka her.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT(GarlandG @ 14.12.06, 12.54) 42015
Driver nå inne i den store krystallen i Giruvegan for å prøve og få tak i Excalibur, men hittil har jeg bare fått 2 Gil. Hater egentlig treasure-systemet i det spillet her.[/b]
Du har vel på Diamond Armlet? :ninja:
 
SITAT(GarlandG @ 14.12.06, 12.54) 42015
102-timers statusrapport!

Lag A er på level 70 lag B er på level 67. Driver nå inne i den store krystallen i Giruvegan for å prøve og få tak i Excalibur, men hittil har jeg bare fått 2 Gil. Hater egentlig treasure-systemet i det spillet her.

Jeg er nå en Knight of the Round, noe jeg har vært veldig lenge, og har litt over 3 millioner poeng. Har tatt 44 marks og mangler kun den siste som er rank VIII. Når det gjelder Espers så har jeg alle! Ellers så kan jeg nevne at Balthier og Fran er ferdig med lisens-brettet og at de andre ikke er langt bak.

Orker ikke å høste inn items for å lage de beste våpnene denne gangen her, så jeg har vel ikke så mange timene igjen å spille. Regner med at jeg blir ferdig med spillet den uka her.
[/b]
Så hva synes "final fantasy VII" kongen om Final fantasy XII ;) ?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Flott spill. Absolutt verdt den lange ventetiden, men det er et par ting som forhindrer det i å klatre til toppen av lista. Skal skrive en mer detaljert omtale når jeg er ferdig med det.
 
Blir spennende å se hva Garland har å si om historien. Har ikke fått spilt FFXII noe særlig, men har tenkt å sette meg mere inn i det snart.
 
Whaaaaaa har ikke kunnet spille på flere uker nå pga. jeg venter på ny TV.

Er nettopp ankommet Old Archades, noen som kan gi meg en antydning på hvor langt jeg er kommet? (%)
 
Noen som har no tips til å ta Elder Wyrm bossen?
Team'et mitt er ca. 25-28 i level.. noen strats?
Kan godt sende det på PM, hvis folk er redd for spoilers evt ikke vil vite om boss strats osv.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Du er iallefall høy nok level, jeg tror jeg lå rundt 25 selv da jeg tok han. Ta ut treantene og sett en gambit til Ally: Any -> Esuna. Dette vil fikse eventuelle negative statuser han gir deg. Har du for lite MP til å bruke Esuna, kjøp deg Quickening-slots for å doble/triple din MP.

Et annet triks er at når du ser at han skal bruke Sporefall, bytt ut noen folk i gruppa di sånn at de som ikke er det primære laget får statusene på seg istedenfor. Han fikk bare inn to Sporefall på meg før jeg tok han med en Chain-Quickening.
 
Ok, er sånn ca det jeg har gjort.
Men Quickenings er det ikke sikkert jeg helt har skjønt meg på.. for de gjør så vannvittig random dmg.
Har tilogmed lest Quickenings FAQ uten at det hjalp no særlig.
Er det noe annet å gjøre enn å sette igang en Quickening, så trykke den commanden som kommer opp for å sette inn en ny character?