Final Fantasy XII-tråden

Nå er det jo ikke Square som driver med EU-lanseringen av spillet da. Ubisoft har tatt seg av det for dem de siste årene.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Begynte å lese emnet, men orket ikke lese alle 11 sidene, s¨sorry om jeg gjentar noe som allerede er sagt.

Men når slippes fxii i Noreg ?
 
Muh, har kikket omkring litt her og der, men finner det ikke noe sted. Kommer ikke FFXII:CE i Europa/Australia? Eller er jeg ikke dekktekktiv nok til å finne det bare?

Uansett, 22. februar ankommer jeg Melbourne igjen, da er det rett på EB-butikken rett oppi gata for leiligheten og kjøpe spillet. Sammen med Wii og litt stæsj til den blir det en gøyal handletur. :D
 
Egentlig så var jeg Final Fantasy-konservatisten som skulle ignorere serien etter at Nobou og Sakaguchi forsvant, men Aleks er ikke så sterk i troen sin. De funky replikkene utalt av funky voice-actors, i den traileren som er på den amerikanske offisiele siden, var for mye for meg.

"IS IT WITH HATRED YOU LOOK UPON THE *funky ord*"

Må innrømme storien virker småtøff. Politiske og historiske intriger er kult, selvom jeg mest sannsynligvis kommer til å savne lys-guder i verdensrommet som siste-bosser og kjærlighets-delen av historien. Det får så være, han nye er ikke Nobou, men musikken er da ganske grei.

Gameplayet finner jeg ikke særlig appelerende. At penger skal være vanskelig å skaffes kan være enten irriterende eller det som får meg til å begynne å gjøre side-quests, noe jeg vanligvis ikke pleier å gidde. Fighting-systemet tror jeg ikke at jeg vil like uansett, men får se. Man vet jo aldri.

Må innrømme jeg gleder meg til 23. Februar. Det er fredagen før vinterferien som betyr masse fri til å spille på, får bare håpe det faller i smak da. Minnes så godt den ene ferien jeg satt å spilte Final Fantasy X i. Huff, det var tider ^_^
 
Jeg har mer eller mindre sluttet å spille de mer tradisjonelle JRPG-spillene som jeg brukte haugevis med tid på for noen år tilbake. Selv ikke Dragon Quest VIII har jeg orket å spille mer enn 5-6 timer før jeg ble lei av random encounters og grinding, og jeg merket allerede når jeg spilte FF X at jeg begynte å bli skikkelig lei av lineæriteten og den generelt sett lave vanskelighetsgraden i spillet (selv om det plutselig ble veldig vanskelig mot slutten :S ). Derfor kommer FF XII som et frisk pust i det som for meg har blitt en mer og mer uinteressant sjanger. Du kaster ikke bort like mye tid på random encounters, du står friere til å gjøre det du vil og hvor du vil gå, og det er faktisk ganske utfordrende til tider. Nå har ikke jeg spilt mer enn 20 timer (og har ikke spilt siden før jul en gang), men når jeg først skal starte å spille det igjen så vet jeg at jeg kommer til å investere mye tid i det. Final Fantasy XII er det beste som har skjedd sjangeren på mange år, og jeg tipper alle dere skeptikere kommer til å elske det.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg har hatt spillet en del dager nå, men har ikke fått så mye spilletid... :( Vareopptelling i helga og, så blir lite spilling! Men håper jeg er igang snart!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(SharingaN^ @ 23.02.07, 22.24) 53559
Nå er spillet ute, og er meget godt mottatt her i Norge. Jeg vurderer absolutt dette spillet.

Kun toppkarakterer ;)[/b]
Du glemte denne. :D
 
Merkelig nok syns jeg at gamer.no sin karakter er den mest passende. Jeg syns FF XII er et supert spill, men når et spill får 10/10 poeng så bør det faenmeg være helt sykt bra og for å fortjene det som er best mulig poengsum. Generelt sett synes jeg spill får altfor høy poengsummer i sånne omtaler. Det fører ihvertfall til at jeg ikke gidder å bry meg så mye om ratingen som blir delt ut av media for tiden.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Etter å ha prata litt med Kent William om spillet (nei, jeg har ikke spilt den ferdige versjonen selv enda), har jeg også begynt å stusse litt over mengden tosifrede karakterer FFXII har fått. For meg lukter det litt av at enkelte anmeldere kanskje har latt seg blende av at spillet fikser en del grunnleggende ødelagte ting i JRPG-arven, og ikke ser at det er en del ting som bare fungerer sånn passe. Tror jeg, da. Siden jeg ikke har spilt det selv enda.

Skal nok kjøpe dette også, bare ikke denne måneden.
 
Fikk plukket opp spillet i går. Hittils, cirka fem timer uti, virker det temmelig solid. Mye bedre enn X var. Fin grafikk, inntil videre ganske god historie, og det nye kampsystemet er virkelig forbedring fra det random battle-systemet som har preget tidligere. Ganske deilig å slippe ny kamp ut av det blå hvert femte steg. ^_^
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Har fått kjørt et par bra timer nå, og koser meg! Er litt overrasket over hvor gjennomført systemet rundt abilityes og slikt er. Virket litt for komplisert, altså mer enn de tidligere, men når jeg ser dybden i det, er det veldig godt!
Liker karakterene, historien, og ikke minst grafikken! Føler allerede at dette er et spill jeg kan bli sugd litt inn i, kanskje på samme måte som med FF7 for mange år siden...

Lov å håpe!


Edit: Jo, jeg lurte, er det lurt å "grinde" litt i begynnelsne? Jeg pleide å gjøre det på de gamle, sånn at jeg alltid har bra med gil, og ligger litt foran sånn lvl messig... Men det virker mer tungvint nå, egentlig... Er det noen idé likevel?
 
SITAT(Yetipants @ 24.02.07, 00.08) 53578
Du glemte denne. :D
[/b]
Fire toppkarakterer veier opp den wannabe greia der :p

Men spillet fikk heller ikke en topp karakter av gametrailers, siden anmelderen mente spillet var kjedelig å spille. Selvom alt var bra på papiret, så mente de at det rett og slett ikke funket. Ikke at den fikk en dårlig karakter, mener den fikk 8/10.
Noen som kan bekrefte/avbekrefte angående gameplayet?
Selvom jeg egentlig gir faen, spillet skal jeg ha uansett! :p
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
har Edge sagt noe om spillet? har ikke funnet det noe sted. jeg hater edge for at de til tider er for strenge, but then again så er de nøytrale og det liker jeg. det skal ikke så mye til at det er bedre enn X, som er kjedeligere enn å bli impotent på valentines. jeg er fortsatt en av de som liker å lese det de sier fremfor voice acting. latterscenen i X gir meg fortsatt inngrodde hår rundt anus.

er dette spillet verdt 500, eller er det enda en 90timers kjedelig runk?
 
SITAT(justincase @ 24.02.07, 02.17) 53615
Har fått kjørt et par bra timer nå, og koser meg! Er litt overrasket over hvor gjennomført systemet rundt abilityes og slikt er. Virket litt for komplisert, altså mer enn de tidligere, men når jeg ser dybden i det, er det veldig godt!
Liker karakterene, historien, og ikke minst grafikken! Føler allerede at dette er et spill jeg kan bli sugd litt inn i, kanskje på samme måte som med FF7 for mange år siden...

Lov å håpe!
Edit: Jo, jeg lurte, er det lurt å "grinde" litt i begynnelsne? Jeg pleide å gjøre det på de gamle, sånn at jeg alltid har bra med gil, og ligger litt foran sånn lvl messig... Men det virker mer tungvint nå, egentlig... Er det noen idé likevel?
[/b]
Kan være lurt å grinde, men vent til du får -a spells. (fira f.eks.) Vil gjøre grindingen mye lettere. Hadde det faktisk ganske morsomt når jeg grindet i FFXII. Hvis du er kommet til Henne mines kan du si ifra så skal jeg gi deg et bra tips :)