Final Fantasy XII

#21
Eg veit ikkje om eg gidd å spele ferdig FFX-2.
Absolutt ingenting som fristar meg til å fortsette.

Eg huskar då eg spelte FFVIII og FFIX, då gledde eg meg som ein unge til å komme heim etter skulen for å spele.
 
#22
Opprinnelig skrevet av sisamez@13.04.2004, 14.43
El Ninõ: FFIX er udiskutabelt en hyllest til de foregående spillene. Det var egentlig planlagt som et sidespill, men Square fant ut at det var så bra at de satte det inn i serien. Ja, det er et unikt spill. Nei, det er ikke tull.
si meg, etter å ha lest dette fikk det meg til å lure: Mener du virkelig at FFIX skulle være et side spill, eller sier du det bare fordi du synes det er best?

Jeg mener det, dette fikk meg virkelig til å lure.
 
#24
Det er ren fakta. FFIX var ment som et sidespill og en hyldest til de eldre spillene. Men spillet ble så bra at de valgte å ta det inn i serien.

Periode!
 
#25
Det er altså offisielt bekreftet fra det gamle Squaresoft?

Gleder meg ganske mye til FFXII, ja. Men har ikke så altfor store forventninger til det, siden det tross alt er år og dag før det kommer her. Traileren ser digg ut, og jeg også synes det ligner litt på FFIX. Nå har jo ingen av oss spilt det, så tror vi skal være forsiktig med å bedømme om det er dårlig eller ikke.

En annen ting. Rund FFX-2 før dere begynner å whine :) (Tar jo bare ca. 20-30 timer) Vet det ikke er helt FF "standard", men det er et godt spill på andre måter (Tenker da spesielt på gameplayet).
 
#26
X-2 suger ferdig med saken. Har enda ikke møtt en som liker det. Kansje hvis du er fjortiss eller homo og aldri spilt et ff spill. Eneste som var bra var



"" SPOILER"

Da Tidus og Yuna løper fra vaktene, men blir skutt. Den scenen fikk jeg faktisk ff feelingen av, men etter det var det på fjortiss-kjøret igjen.




Hvis XII er som X-2 blir jeg dypt skuffet.
 
#27
Opprinnelig skrevet av Tyrion@13.04.2004, 16.56
X-2 suger ferdig med saken. Har enda ikke møtt en som liker det. Kansje hvis du er fjortiss eller homo og aldri spilt et ff spill. Eneste som var bra var
(...)
Eg kjenner ein, han nekta å innrømme at det er noko drit, kun fordi det står Final Fantasy på
 
#28
Opprinnelig skrevet av Tyrion@13.04.2004, 16.56
X-2 suger ferdig med saken. Har enda ikke møtt en som liker det. Kansje hvis du er fjortiss eller homo og aldri spilt et ff spill.
Med andre ord er jeg enten fjortiss eller homo. Og jeg har i tillegg aldri spilt et ff spill?

Vi holder oss vel tildelsaktig saklige når vi diskuterer, gjør vi ikke?
Jeg synes FFX-2 var underholdende. Om det er et bra spill på høyde med resten av serien? På ingen måte, men jeg hadde det fortsatt gøy med det.
Jeg kan bare håpe på at FFXII blir et godt spill på høyde med tidligere spill i serien.
Vi får vente og se...
 
#29
Opprinnelig skrevet av Tyrion@13.04.2004, 16.56
X-2 suger ferdig med saken. Har enda ikke møtt en som liker det. Kansje hvis du er fjortiss eller homo og aldri spilt et ff spill. Eneste som var bra var



"" SPOILER"

Da Tidus og Yuna løper fra vaktene, men blir skutt. Den scenen fikk jeg faktisk ff feelingen av, men etter det var det på fjortiss-kjøret igjen.




Hvis XII er som X-2 blir jeg dypt skuffet.
Savner en skikkelig begrunnelse...

Helt enig med deg i at det er mye fjortiss fakter, men det er veldig godt gameplay messig, 100% på høyde med andre FF-spill der.

Og historien, etter min mening, var interessant og spennende i begynnelsen hvor du skulle gå og finne "spheres" på jakt etter Tidus. Etter hvert ble det bare rotete, og Square-Enix mislykket totalt med å få historien til å smelte sammen slik at du fikk den herlige overgangen, som de har vært så flink til i de andre FF-spillene. Tenker da spesielt på da de plutselig skulle være vennlige med alle og hjelpe dem, og da de plutselig fant ut at de skulle redde verden.

På pluss siden har vi new game +, et mye bedre og raskere "active time battle system". Det er også mange sidespill. Musikken er jo heller ikke dårlig, selv om Nobuo Uematsu lager bedre musikk.

Men det var vel FFXII vi skulle diskutere i dette emnet. Og jeg gleder meg fortsatt til det kommer...
 
#30
Grunnen til at jeg ikke skrev mer utfyldene på hvor mye jeg misliker X-2, var som sagt det er off- topic. Du har selvsagt rett i at det er en del bra i X-2 som battle systemet og et par andre småting.

Grunnen til at jeg ikke liker X-2 er fordi Final Fantasy er min spillgud.

FF er overordnet nesten alle spill og jeg blir skuffa over å se den dårlige utviklingen ff har. Først X som var et bra spill, men nådde ikke helt opp, til alle de uekte ffene (c.c x-2 osv) som rett og slett møkker til Final Fantasy gode navn og rykte.

Men nok off topic! La oss håpe at XII slår til og blir et av tidenes beste ff spill.
 
#31
Enig, litt vel off-topic her...

Uansett, håper XII kommer til å bli like stort og fantastisk som de påstår. Skulle jo være på 2 DVD'er hvis jeg husker korrekt. Og alt de har sagt om historie og gameplay virker veldig lovende. Dette kan bli SE's store hit. Kanskje får gamle FF-fans troen tilbake. Men vi kan jo bare håpe...

På min side venter jeg fremdeles på FFVII-remaken. Det må jo bare komme!
 
#32
Bortsett fra at Vaan ligner på en transvestitt, så ser FFXII bra ut.
 
#35
En ny spillbar karakter fra FFXII er avslørt!
Sitat fra www.squareinsider.com:

"The current edition of the Japanese gaming magazine "Jump" reveals a new character from Final Fantasy XII. The 5th playable character to be revealed is Pannero, a 16 year old Hume girl. She's a friend of Vaan and it's said that she's an energetic young girl that loves to dance. Sould like we got ourselves a new Selphie (FFVIII)."

Pannero
 
#36
«(...) or a new Rikku.»

Det er koselig at Square Enix slipper ut mer informasjon om det kommende spillet deres, Final Fantasy XII, men på den annen side er jeg ikke direkte glad for akkurat denne biten. Hvis jeg skal være fullstendig oppriktig, liker jeg ikke at en slik hyper og vilter jente -- en karakter vi har sett noe liknende til flere ganger i den samme serien -- skal følge med Vaan i Final Fantasy XII som senere skal plasseres på hyllen. Hvis hun har den samme rastløse holdningen som Selphie og Rikku har i Final Fantasy VIII og Final Fantasy X, må enhver person klare å se at dette spillet ikke vil bidra med noe nytt og originalt på denne fronten, noe som er virkelig synd.
 
#37
Hun så mer maskulin ut i ansiktet en Vaan. Det sier noe
 
#38
har hørt at d skal være noe online muligheter på FFXII... kan d stemme?

d hadde blidt litt morsomt, men samtidig kansje litt jalla...
 
#39
Square Enix har nok kunngjort at Final Fantasy XII ikke vil ha noen online-muligheter; det følger samme mønster som de tidligere spillene i serien (med unntak av Final Fantasy XI selvfølgelig).