Final Fantasy XII

#42
Selphie likte jeg, men jeg likte ikke Rikku. Men energisk betyr ikke stresset. Rikku var stresset. Selphie gjorde FFVIII til et bedre spill, uten henne tror jeg det kunne blitt grått og trist. Rikku derimot var bare irriterende, synes jeg.

Men alt vi vet er at hun er energisk og elsker å danse. Dette trenger ikke bety at hun løper rundt som en jævla bikkje hele tida. Det er langt flere personer som har vært energiske enn bare Rikku og Selphie, dette er bare de mest åpenbare. Det trengs mer enn bare kalde og unaturlig rolige personligheter i et spill som strekker seg over så lang tid. Uansett hvor mye vi elsket Auron i spillet, så tviler jeg på at jeg hadde orket å spillt et spill i fra 50-100 timer med bare slike personligheter. Det hadde blitt litt kaldt og tørt.
 
#43
Ja, men tenker du ikke litt i svart-hvitt og glemmer den fornuftige gråsonen? Selvfølgelig får et spill litt sprudlende og morsomme innslag når karakterer som Selphie og Rikku er litt av hovedfokuset i historien, men det finnes da ærlig talt andre metoder å bruke, andre utveier å ta, for å trekke fram de positive og optimistiske momentene når mørket tilsynelatende kommer til å ta over verden. Final Fantasy IX er et prakteksempel; Steiner og hans egensindige natur skaper haugevis av humor i de mest alvorlige øyeblikkene.

Jeg liker aldri å være forhåndsdømmende, men her, i det nye spillet i serien, får vi atter en gang servert den smånaive og blonde jenten på 16 som er av den energiske typen (skjønt Pannero har et litt mer modent og voksent ansikt enn Rikku og Selphie). Det jeg desperat vil fram til, er at vi nettopp så denne utgaven i Square Enix' forrige spill i den prisbelønte serien deres. De kunne godt, for min del, ha dratt inn en slik personlighet i et av de senere spillene deres, men nå føler jeg at det er hakket for tidlig.
 
#44
Hun er tross alt bare 16 år... jeg vet ikke om mange VOKSNE 16 åringer.

Men vi vet jo ennå ikke. Ærlig talt, glemmer du at dette er det første spillet hvor hovedpersonen ALLEREDE har et kjærlighetsliv? Det er jo noe nytt i det minste, og vi vil kanskje slippe å få den sukkersøte tonen mellom Vaan og... eh... faen. Hun andre hovedpersonen.

Men utseendemessig ser hun langt mer alvorlig ut enn Rikku og Selphie. Jeg tror fortsatt at dette kan bli det største (beste) spillet siden... vel... siden PSone dagene. :p

Største problemet er at folk har mistet troen på Square i denne generasjons spillkonsoller, og derfor har en lett for å fordømme alt med det samme. Når et selskap har gitt uttrykk for at de går i en retning fansen misliker, har fansen altfor lett for å se altfor negativt på ting som blir avslørt. Vi sikler etter informasjon, og med en gang vi får den, så fordømmer vi den. Tror det beste ville vært om Square hadde holdt helt kjeft og bare gitt ut spillet når tiden er inne for det. Drit i informasjon og bilder, fansen bare klager. Men hvis de hadde holdt helt kjeft, så ville vel det vært galt også. Det er en lose-lose situasjon.
 
#45
Opprinnelig skrevet av LocoLennon+17.04.2004, 00.44-->
Hun er tross alt bare 16 år... jeg vet ikke om mange VOKSNE 16 åringer.

Men vi vet jo ennå ikke. Ærlig talt, glemmer du at dette er det første spillet hvor hovedpersonen ALLEREDE har et kjærlighetsliv? Det er jo noe nytt i det minste, og vi vil kanskje slippe å få den sukkersøte tonen mellom Vaan og... eh... faen. Hun andre hovedpersonen.[/b]
Hvem har sagt at Vaan og Pannero har et kjærlighetsforhold? Jeg leste all den informasjonen jeg kunne finne på den tyske siden (lenken lagt ut av Non Existant One), og der blir det tyske ordet Freundin nevnt. Freundin kan oversettes til venninne så vel som kjæreste. For å kunne anskaffe et litt mer sikkert og fastere grunnlag, har jeg sjekket opptil flere sider som holder seg oppdaterte på dette området, og alle ser ut til å beskrive henne som «en venn av Vaan».

<!--QuoteBegin-LocoLennon
@17.04.2004, 00.44
Største problemet er at folk har mistet troen på Square i denne generasjons spillkonsoller, og derfor har en lett for å fordømme alt med det samme. Når et selskap har gitt uttrykk for at de går i en retning fansen misliker, har fansen altfor lett for å se altfor negativt på ting som blir avslørt. Vi sikler etter informasjon, og med en gang vi får den, så fordømmer vi den. Tror det beste ville vært om Square hadde holdt helt kjeft og bare gitt ut spillet når tiden er inne for det. Drit i informasjon og bilder, fansen bare klager. Men hvis de hadde holdt helt kjeft, så ville vel det vært galt også. Det er en lose-lose situasjon.
Hvis det der var en liten henvisning til meg, må jeg få en sjanse til å forsvare meg. For jeg har aldri sagt at dette kommer til å bli «atter en flopp» (noe som i og for seg er helt feil -- Final Fantasy X og Final Fantasy X-2 er to fantastiske spill, og Final Fantasy XII ser veldig lovende ut). I et tidligere innlegg nevnte jeg at det bare var herlig å få vite litt mer om hva vi har i vente angående det nye spillet i serien, og det var, i bunn og grunn, bare denne lille detaljen om Pannero som jeg «klaget over»; resten av informasjonen jeg har fått lest, og bildene jeg har sett, har bare hatt en positiv innvirkning på meg. En slik «klage» fra min side skal for øvrig ikke kunne mistolkes -- jeg har ikke mistet min tiltro til Square Enix.

Hvis sitatet over ikke var referert til akkurat meg: Vel, da får du ha meg unnskyldt. :p
 
#46
Opprinnelig skrevet av Fenrir+17.04.2004, 01.56-->
<!--QuoteBegin-LocoLennon
@17.04.2004, 00.44
Hun er tross alt bare 16 år... jeg vet ikke om mange VOKSNE 16 åringer.

Men vi vet jo ennå ikke. Ærlig talt, glemmer du at dette er det første spillet hvor hovedpersonen ALLEREDE har et kjærlighetsliv? Det er jo noe nytt i det minste, og vi vil kanskje slippe å få den sukkersøte tonen mellom Vaan og... eh... faen. Hun andre hovedpersonen.
Hvem har sagt at Vaan og Pannero har et kjærlighetsforhold? Jeg leste all den informasjonen jeg kunne finne på den tyske siden (lenken lagt ut av Non Existant One), og der blir det tyske ordet Freundin nevnt. Freundin kan oversettes til venninne så vel som kjæreste. For å kunne anskaffe et litt mer sikkert og fastere grunnlag, har jeg sjekket opptil flere sider som holder seg oppdaterte på dette området, og alle ser ut til å beskrive henne som «en venn av Vaan». [/b]
Mange engelske sider har omtalte henne som "Vaans girlfriend". Jeg har også lest "girl friend" så det kan jo tolkes på forskjellige måter. Generellt så vet vi jo ikke om det er kjæreste eller bare enn venn, men av alle kommentarer og steder jeg har lest så virker det som det er et kjærlighetsforhold. Det er hvertfall det mesteparten av fansen tror rundt om på nettet. Ikke at det bekrefter det, men det får vi jo vite tidsnok. Hvis det er sånn, så bekrefter det at Vaan og Ashe har en "different kind of love" i dette spillet.

Og nei... den paragrafen var ikke myntet på deg direkte. Det du skrev fikk meg bare til å tenke på at det er utrolig mange som klager på Square Enix, og fordømmer et selskap, både i musikkbransjen og spillbransjen, bare fordi de har gitt ut et par skuffende produkter. Herregud, det er jo ikke akkurat altfor lenge siden FFVII kom ut engang, 7 år er ikke så forbanna lenge i spillverden nå for tiden.
 
#47
Hmm... nye personen virker helt grei... men jeg håper at det kommer en litt tøffere person i spillet(som helst skulle spilt hovedrollen, men det får vi aldri se for vi vel?).
En sånn stille, barsk overrå person som det bare står respekt av lenge før han har gjort eller sagt en eneste ting...
 
#48
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@17.04.2004, 01.56
Og nei... den paragrafen var ikke myntet på deg direkte.
Da får du, som sagt, ha meg unnskyldt. ^_^

Tysk:
«Außerdem tanzt und singt sie gern (vielleicht nutzt sie das auch in Kämpfen?) und ist weiterhin die (feste) Freundin von Vaan.»

Norsk:
«For øvrig liker hun å danse og synge (kanskje benytter hun dette i kamp også?) og er fortsatt en trofast (veldig god) venninne av / den trofaste kjæresten til Vaan.»

Det er meget vanskelig å si, dessverre. Kunne du (LocoLennon) gitt meg lenker til noen av de engelske nettsidene som omtaler henne som «Vaan's girlfriend»? Det er ikke det at jeg ikke stoler på deg, men jeg har veldig lyst til å lese og vite litt mer om dette.

Hvis det virkelig har seg slik at Vaan har et veldig nært og kjært forhold til Pannero, er det jo ingenting å si på at utviklingen kan bli meget interessant å vitne til når den dag kommer, især Ashes reaksjoner og holdninger. Vedrørende kjærlighetsforholdet mellom hovedkarakterene i de tidligere Final Fantasy-spillene, har det aldri oppstått problemer og konflikter mellom hovedpersonene direkte pga. et slikt forhold (ikke tenk Steiner og hans plikter -- jeg sikter til sjalusiens ubehagelighet og eventuelle tidligere forhold (merk at jeg ikke har spilt Final Fantasy VI og nedover. Det er mulig at dette utgangspunktet finnes i ett eller flere av dem?)), men barrieren har heller vært det uunngåelige de har i vente (for eksempel døden). Ja, dette kan bli spennende.
 
#49
IGN skriver at Vaan og Pannero er kjærester, men at de ofte krangler...
 
#50
Angående rikku og selphie(spesielt rikku), så tror jeg de er noe man kan kalle
hjelpe karakterer. Jeg tror square har valgt å gi dem en personlighet
som hjelper oss med å forstå handlingen i historien lettere med at de er ganske unge/barnslige og ikke er så veldig oppegående, som hjelper oss spillere med å forstå historien lettere f.eks hvis det det blir sagt noe i historien som er for noen ikke så lett å forstå, så kommer disse karakterene med bemerkninger om at de ikke forsto hva som ble sagt osv. Og derfor kommer det opp lettere forklaringer av hva som ble sagt.

Dette er bare noe jeg tror, etter å spilt 10'eren og litt av 8'eren. Og nå blir det vel til at 12'eren også får en sånn person.
 
#51
skal nobuo uematsu lage musikken til XII?
 
#56
Ah, du mener slik som Melodies of Life, Eyes On Me og Suketi Da Ne?

... som forøvrig Uematsu også har skrevet...

Bør vel nevnes at Uematsu kun lager hovedtemaene i FFXII. Han står ikke for noe i nærheten av halvparten av musikken engang. Les noen intervjuer så skjønner dere det selv...
 
C

Crizpy

Gjest
#57
Forskjell på de du mener og den intro sangen til ffx2 da.. magan til elendig møk skal du lete lenge etter.....på toppen av det hele sitter den jævla budah tingen under og styrer hele pækket.....nei faen :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
 
#58
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@29.04.2004, 13.37
Ah, du mener slik som Melodies of Life, Eyes On Me og Suketi Da Ne?

... som forøvrig Uematsu også har skrevet...

Bør vel nevnes at Uematsu kun lager hovedtemaene i FFXII. Han står ikke for noe i nærheten av halvparten av musikken engang. Les noen intervjuer så skjønner dere det selv...
Nå har jeg aldri hatt noe til overs for noen av de sangene og heller ikke introsangen til FFX-2. Jeg gir da rævva om Nobuo Uematsu har laget dem, så lenge musikken er bra så kan Heidi Hauge (nå har jeg ikke akkuratt hørt noe bra av Heidi Hauge da) ha laget dem for min del. Men spillet er morsomt uansett, og det er vel det som er viktigst...?
 
#59
Hey, jeg er helt for det jeg. Har aldri sagt noe for eller mot om Uematsu eller Heidi Hauge lager musikken til FFXII, spillet ser likevel meget bra ut for min del, og jeg har ingen KLAGER angående musikken hittil hvertfall.

Forresten, jeg ville nok hatt noen innvendninger hvis Heidi Hauge lagde musikken til FFXII, eller hvilket som helst annet spill for den saks skyld.
 
#60
Her er infomasjon jeg har hentet fra forskjellige nett sider:

-The game will be on two DVDs

-Huge World map

-Many people will be surprised:"is this final fantasy?"

-Very little love elements in the game

-The game style resembles Vegrant Story

-Jun Akiyama, who worked on Final Fantasy VII will be the production supervisor

-Akihiko Yoshida, who worked on Vegrant Story and FF:Tactics will be the character designer

-Hideo Minaba who worked on Final Fantasy Tactics and Final Fantasy IX, will be the art director

-Art director, Hideo Minaba, also spoke of large array of airborne vehicles, including many that will be much bigger than human history's biggest warships