Final Fantasy XII

#1
Jeg gleder meg veldig til XII. Håper det fjerne noe av det dårligere inntrykket jeg har fått av ff siden X-2.

Alle screenshots og fmv'er tyder på at dette spillet kommer til å ihvertfall se bra ut.

Storyen er jeg litt usikker på. Vaan er tyv og Ashe er datter av kongen. (er det bare jeg som føler IX settingen her?) Vaan er jo i tillegg prikk lik Zidane.

Sier ikke at IX er et dårlig spill, men håper virkelig ikke vi får ett nytt.

Håper Square kan dra seg opp av søla og slå til med et spill som er bedre enn alle de andre :thumbsup:
 
C

Crizpy

Gjest
#3
Det kommer til å redde ff etter den elendige ffx-2 driiiiiten.
Gleder meg sykt!
Ser ut som en blanding av mange forskjellige ff spill...ligner litt på 8, og luftskipa ligner på 6 og 9... hmmmm.. folka ligner litt på de i 10`ern
 
#5
Tyrion... tyrion... tyrion...
FFIX var en hyldest til de tidligere FF-spillene. Det var egentlig ment som et spill utenfor serien, men ble tatt inn fordi det var så bra. Og bra, det var det!

Håper FFXII får tilbake litt sjarm, som jeg synes FFX-2, FFX og FFVIII mangler.
 
#6
Jeg håper for all del at dette blir noe annet enn FFX og FFX-2, som jeg ikke likte i det hele tatt. Jeg håper Square vil komme med noe nytt...at de vil overraske oss. På en positiv måte :) Jeg gleder meg :)
 
#7
Opprinnelig skrevet av sisamez@11.04.2004, 12.43
Tyrion... tyrion... tyrion...
FFIX var en hyldest til de tidligere FF-spillene. Det var egentlig ment som et spill utenfor serien, men ble tatt inn fordi det var så bra. Og bra, det var det!

Håper FFXII får tilbake litt sjarm, som jeg synes FFX-2, FFX og FFVIII mangler.
Kva slags spel er IX ein hyllest til da ?


Eg har trua på at FFXII vil drage navnet opp av gjørma.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#8
Har en følelse av at det her kommer til å bli genialt.
Historien og "stilen" virker veldig bra.
Er det ikke sånn at det kommer på to discer? det er SVÆRT!.
 
#9
Opprinnelig skrevet av Ava1on`+11.04.2004, 17.29-->
<!--QuoteBegin-sisamez
@11.04.2004, 12.43
Tyrion... tyrion... tyrion...
FFIX var en hyldest til de tidligere FF-spillene. Det var egentlig ment som et spill utenfor serien, men ble tatt inn fordi det var så bra. Og bra, det var det!

Håper FFXII får tilbake litt sjarm, som jeg synes FFX-2, FFX og FFVIII mangler.
Kva slags spel er IX ein hyllest til da ? [/b]
Kind of like de alle...

Zidane snakker bl.a om både Squall og Cloud i spillet. Garland er med - bossen i FFI. Det er visstnok noen ting som ser tilbake til FFIV. Og tar jeg ikke feil er krigsutstyret i Lindblum Grand Castle laget med tanke på tidligere Cid'er.
 
#10
Her er ei liste over alle likheter FFIX har med eldre FF spill. Jeg tviler på at alt bare er tilfeldigheter, ja. Høy sannsynlighet at det var ment som en hyllest opprinnelig.
-------------------------------------------

FFXII tror jeg blir bra. Det er fint at verdenskartet er tilbake. Det at FFX og X-2 ikke hadde det var en stor skuffelse. Jeg håper Square-Enix retter opp mange av feilene de gjorde med X og X-2, og leverer et knall spill verdig tittelen Final Fantasy igjen. (selv om jeg likte både FFX og FFX-2)
 
#12
Opprinnelig skrevet av sisamez@11.04.2004, 20.27
FFIX er en hyllest.
!!!!!TULL!!!!

!!!!FFIX er like unikt som de andre spillene er!!!!

FFXII minner meg faktisk litt om Zelda og, se på de grisetrynene i traileren, akkurat som de i Gannon's foretress. Jeg tror jeg vil like dette spillet ganske bra, men jeg vil helst unngå store forventninger, fikk nok av det da FFVIII kom ut.
 
C

Crizpy

Gjest
#14
Opprinnelig skrevet av El Niño+12.04.2004, 19.37-->
<!--QuoteBegin-sisamez
@11.04.2004, 20.27
FFIX er en hyllest.
!!!!!TULL!!!!

!!!!FFIX er like unikt som de andre spillene er!!!!

FFXII minner meg faktisk litt om Zelda og, se på de grisetrynene i traileren, akkurat som de i Gannon's foretress. Jeg tror jeg vil like dette spillet ganske bra, men jeg vil helst unngå store forventninger, fikk nok av det da FFVIII kom ut. [/b]
Har du overhode spilt ffx-2?
Og FFVIII er grisebra!!
Hva faen feiler det deg?!
 
#15
syntes at FFIX var det beste spillet i serien. Jeg blåser i om det var en hyllest eller hva det var. jeg elsker spillet uansett ^^

Når det gjeldet FFXII så tror jeg det skal MYE til for at jeg skal like det på lik line med geniale titler som FFIX og FFVII, men det er verdt et forsøk ^^
 
#16
FFIX er laget som en hyllest, det er rent fakta. Derimot betyr ikke det at spillet er noe dårligere. Selv synes jeg det er blant de beste.

Når det gjelder FFXII så virker hvertfall settingen meget meget bra. Det eneste som mangler er genial musikk, stemningen og en genial og dyp historie. Da kan det gå forbi FFVII til og med, for en gang må det jo skje. Eller det må ikke, men det KAN.
 
#17
Jeg må si jeg gleder meg veldig til dette spillet.
Håper det blir skikkelig mørkt og dystert. Det hadde vært skikkelig digg. Elsker dype, dystre historier i spill. Men dessverre ser det ikke ut som det blir sånn... men bra blir det nok uansett.
Jeg håper virklig ikke det blir som FFIX....
 
C

Crizpy

Gjest
#18
Fy faen..så introen i ffx-2 i går igjen, for å prøøøøøøve å like det, men det gikk motsatt vei...fy faen så jævlig tåplig opplegg! synging og dansing og..nei, ff er ikke det det en gang var
 
#19
Opprinnelig skrevet av Crizpy@12.04.2004, 22.34
Har du overhode spilt ffx-2?
Ja, det er et drittspill nr.2 i serien etter Mystic Quest... Det eneste jeg likte ved det er Battle-systemet , man fikk mye mer innlevelse i det enn i de andre spillene.
 
#20
El Ninõ: FFIX er udiskutabelt en hyllest til de foregående spillene. Det var egentlig planlagt som et sidespill, men Square fant ut at det var så bra at de satte det inn i serien. Ja, det er et unikt spill. Nei, det er ikke tull.

FFX-2 var kjedelig... har spilt til chapter 2... :( :thumbdown: