Forummafia 2: The Thing

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#21
Hvorfor ikke, jeg prøver gjerne ut et forumspill. Jeg håper du forklarer reglene?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#23
Enda et forumspill jeg kan vinne? Får vel bli med.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Jeg blir ikke med, mistenker at det er andre ting som får prioritet framover. Men: Dere har min tillatelse til å jekke han derre Karlsen ned et par hakk.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#27
"Dette er alle vi kunne finne på de øvre dekkene, kaptein Jante."
"Bra bra, la oss se ... 21 av oss. Vel, det skulle være nok. Her er situasjonen. Vi har grunn til å tro at minst ett besetningsmedlem har blitt infisert med den, eh, den virustingen som egghodene har jobbet med. Forbanna egghoder. Jeg stolte aldri på at han der Thinaran ville klare å ha kontroll på ting. Han bare prater prater prater, men når det kommer til handling, hva er en forsker verdt? Dette er en krig, for pokker! Endeløs prating kan kun få oss så langt mot de forbanna Planniene. De har ingen ord, vet dere? De snakker ved hjelp av lukt eller psykiske kodestråler eller noe lignende tullball. Og se hvor farlige de er. Tror dere at en masse prating blir å-"
"Unnskyld meg, kaptein, men systemsjekken du ba om er fullført."
"Ah, flott. Vel, da-"
"Hvilken sjekk, kaptein?"
"En ... rutine livstegnssjekk. Jeg må vite at besetningen min er trygg, skjønner dere. Uansett, la oss se hva vi har. Av oss 21, har én av oss blitt infisert av dette RIOU-viruset. Vi skal sniffe han ut og bruke denne injeksjonen brilleslangene har kokt ihop til oss. Den kommer til å kverke svinet også."
"Injeksjonen kommer til å drepe den infis- åh, unnskyld kaptein. Det var ingenting."
"Visst pokker. Nåh, vi har diverse verktøy til rådighet.

Først, så har vi ENergi Garderings Laser-skjold, eller ENGL-skjold. Hvem enn som har en av disse kan generere et skjold rundt en person om gangen for å beskytte dem mot vold. Vi er ikke helt sikre på hvilken tilstand de er i, så det kan hende generatoren dauer hvis de faktisk blir brukt. Forhåpentligvis vil de ikke eksplodere ved bruk. Hvor mange av disse klarte du å samle sammen, menig Terje?
"Ingen, kaptein."
"Ingen? Hva, var de tomme på lageret?"
"Å nei, kaptein. Det var fire, kaptein. Men, hendene mine var fulle, kaptein, og korridorene på dekk 3 hadde mange løse kabler som hang ned og gnistret, og jeg, øh, jeg mista dem. De knustes, kaptein. Veldig skjøre."
"De er veldig skjøre apparater, kaptein."
"Jeg håper hodet ditt ikke er like skjørt, din tomskalle! Kanskje vi burde la deg være et menneskelig skjold.

Uansett, vi har også min personlige favoritt, den Volds-Graderte Laser NervøsTrigger, eller VGLNT, som jeg sendte NormalGeek til å hente. Vi har bare et visst antall energipakker, så hver VGLNT vil kun ha et par skudd å bruke. Vi kommer til å bevæpne folk med disse i tilfelle sikkerheten blir et pro–
"Kaptein? Laserne, kaptein. Det var ingen."
Ingen?! Jeg polerte de laserne i morrest! Datamaskin, har vi noen på kamera som stjeler lasergeværene våre?
"Jeg registrerte bevegelse i oppbevaringsrommet, men jeg mistet signalet."
"Hvor… hvordan kan det i det hele tatt skje?"
"Jeg holder meg til 'skipets systemer er hardt skadd', kaptein".
"Jeg begynner å tro du har blitt skadet fra før eksplosjonen, datamaskin.

Vel. Jeg foretrekker våpen, men dere egghoder forteller meg at alt vi behøver er disse RNA-Identifikasjons Osmose Undersøkelses-scannerne, aka RIOU-scannerne. Med disse kan vi scanne folk for infeksjon. Men, de bruker opp mye energon-kraft, så vi kan kun bruke dem to ganger om dagen. Og noe om at hvis vi klarer å identifiserene en av disse Tingerne, så kan vi bruke kroppene deres … putte dem i noe … pokker om jeg vet, høres ut som nerdegreier for meg, dere jævla forskere irriterer meg grønn. Jeg lar dere egghoder bekymre dere for detaljene, poenget er at det gir oss enda en mulighet for å scanne. Med mindre doktor demake mista dem og.
"Nei kaptein! Èn enhet! I trygge hender!"
Et forbanna mirakel. Her, forlat den på gulvet der. Jeg tror ikke noen av dere skal plukke den opp på ei stund.

Så, vi har denne … Tingen, og én gang om dagen så … Jeg vet ikke. Jævla Ting, hvordan funker de?!"
"Kaptein, kanskje vi skulle la forskerne forklare det."
"God ide, datamaskin. Sett i gang, doktor demake."

"Vel, R-infeksjonen tar omtrent en dag for å metabolisere, hvilket betyr at det går en dag før infeksjonen kan reprodusere seg. Vi ser på en ny infeksjon per dag, så vi har en tidsbegrensning. Siden de fysiske effektene av viruset ikke tar full effekt før etter en uke eller to, så trenger vi ikke å bekymre oss for den økte styrken eller bevegeligheten. Dette betyr at de trenger å være like mange eller flere enn oss for å ta over skipet. I mellomtiden er vårt mål, åpenbart, å fange og vaksinere alle de infiserte. Det er viktig å huske på at selv om Tingen ser ut som og oppfører seg som en av oss, er han permanent snudd imot oss. Den vil vise oss ingen nåde, og vi kan vise den ingen. Det er alt, kap- kaptein Jante ? Hvor forsvant kapteinen?"
"Jeg vil tro han løp til rømningskapselen."
"Det er fortsatt en fungerende rømningskapsel?"
"Det var fortsatt en fungerende rømningskapsel."
"Hvorfor fortalte du ingenting til oss?!"
"Kapteinen beordret meg å ikke annonsere resultatet av min scan til alle."
"Åh herregud. Ok, vi er nede i 20 da. I mangel av noe lederskap foreslår jeg at vi stemmer på hvem vi skal scanne. Flest stemmer vinner, enkelt og greit. Vi har bare så mye tid, så vi er nødt til å handle raskt. Hvem enn som har flest stemmer på slutten av tidsperioden blir scannet. Husk, vi kan scanne to ganger om dagen, en gang ved 24 timer og en gang ved 48 timer."
"Altså, jeg vet at skipets dagsykluser er rotet til, men–"
"Vet du hva, jeg vil ikke høre det akkurat nå. Så, for å oppsummere:

- 19 av oss, en av dem.
- Tingen(e) kan infisere en ny spiller hver natt.
- Vi har to scannefaser per dag.
- Stem ved å si, i fet skrift, Jeg stemmer for å scanne (Drauden)
- Kandidaten med flest stemmer ved slutten av perioden blir scannet og vi får resultatet. Hvis målet var infisert, blir han tilintetgjort.
- Hvis vi får et positivt resultat på scan nummer to, kan vi scanne en tredje gang. Hvis vi får et positivt resultat på tredje scan, kan vi scanne en fjerde gang, og så videre. Dette vil forlenge dagfasen med 24 timer hver gang.
- Hvis vi får et negativt resultat på andre scan eller noen etter det, går vi umiddelbart til nattfasen i 24 timer.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#28
Skal vi først starte diplomatisk og høre om Tingen muligens bare vil overgi seg med en gang?
 

demake

Seksuelt godteri
#29
Jeg er mer interessert i å vite hvem som har jobbet nærmest RIOU-7? Har alle HMS-forhåndsregler blitt tatt? Hansker, avtrekkskap, briller og ansiktsmaske?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#30
Men skjønner ikke helt hvor mange man kan scanne hver dag her. Kan man scanne uendelig frem til man ikke finner fler, eller kan man scanne maks 2? Eller???
Ikke at jeg er stressa for testinga eller no, er bare. Ja. Er litt usikker her altså.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#31
Jeg foreslår at vi scanner Agradula.


Neida.



Joda.

Neida.
Eller?!?
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#33
Jeg vil drite i å skanne Buggz og heller bare DREPE HAM siden han overbruker spoilere.

Neialtså. Kun én er infisert så langt, og kan gjemme seg rent statistisk, vi treffer ikke 1 av 19 på ren flaks. Vedkommende vil nok ikke trenge å opptre «uskyldig» og peke på andre en gang, med mindre det virkelig begynner å bli hett rundt øra. Ettersom det er helt ufarlig for oss andre å bli skanna, så er det egentlig ikke noen vits i å prøve å unnskylde seg, i og med at det ikke begynner å bli prekært hvor mange de er før, si, femte eller sjette dagen. Først da vil de kanskje bli ekstra forsiktige, og aggressive i fremtoninga si også.

Så, jeg foreslår at vi lar alle si sitt, ettersom det kanskje er litt mistenksomt å la helt være; også får vi bare plukke ut den som er teitest.


PS fritt for å være Kurt Russel!
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#35
Skal ikke se bortifra at han har plukka opp noe snusk på denna intergalaktiske planethoppingen sin tidligere i år, så Drauden kan absolutt være en person å skule litt ekstra på

Uansett vil jeg bare få frem at såklart måtte noe dritt som det her skje. Fetthesten gjorde riktig da han tok forrige shuttle-skip hjem igjen til kona som snart får ut ungen; Jeg blir værende her med dere mens kona og ungen er alene hjemme, livredd for meg. Jeg kjenner jeg hater den jævla... Tingen intenst allerede. Og jeg sier det med en gang; Jeg vil ikke dø i denna blikkboksen sammen med dere alle, jeg er villig til å tråkke over fler enn ett lik for å komme meg hjem igjen
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#36
Her er det nesten litt sånn at det bare er bra å bli stemt på, så jeg melder meg gjerne frivilig til å testes. Bedre å vite om man er infisert er det ikke?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#38
Thinaran maste om eget delforum før det ble bestemt å bruke conversations, så jeg bare antar at de infiserte vet om det selv.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#40
Stemmer.

Men skjønner ikke helt hvor mange man kan scanne hver dag her. Kan man scanne uendelig frem til man ikke finner fler, eller kan man scanne maks 2? Eller???
Jeg trodde det var ganske greit forklart? Hvis dere får et positivt resultat på scan nummer to, kan dere scanne en tredje gang. Hvis dere får positivt resultat på tredje scan, kan dere scanne en fjerde gang, etc helt til det ikke er flere Ting igjen, hvorpå menneskene vinner. Hvis dere scanner en ikke-infisert person på scan 2 eller utover må dere vente til scanneren lader seg opp igjen.

Hvor mange Ting som er aktive til enhver tid må dere holde rede på selv.