Forummafia 2: The Thing

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
HNNNNG

Edit: Til halv fem da, rait?

Shinra85

Spillegals effort emo
Scan Maximus

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
hm
HM

HMMMM

Magefølelsen sier....

Scan Maximum

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Tsk tsk. La oss ta SirkusMartin denne runden, eller noen av dem som i løpet av den siste halvtimen hoppet inn for å redde ham. Kakarlsen og hans "magefølelse"? Hva tenker den bekreftet menneskelige Maximum?

Terje

mostly harmless
Litt satt ut av at Maximum var negativ. Var skråsikker der. Må kanskje revurdere hva man bør se etter her. Uansett synes jeg vi burde ha mer enn magefølelser å gå etter før vi stemmer på noen. Gi meg litt analyse, grunner til at folk har oppført seg mistenkelig. Det er ikke mange nok ting til at vi kan regne med å treffe de på lykke og fromme.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Jeg tenker, som sagt, at SirkusMartin er en god kandidat, ettersom mange hoppet inn i den siste halvtimen for å velge Maximum fremfor ham. Dertil stemte Maximum, som er bekreftet menneskelig, på ham.

Likevel har SirkusMartin overbevist meg om sine gode hensikter de siste dagene, så det gir meg grunn til tvil. Det består jo selvfølgelig også en viss mulighet for at han ble smittet forrige natt.

NormalGeek er også verdt å skanne snart, kanskje spesielt om også SirkusMartin viser seg menneskelig, siden Geeken også plederer for ham. Jeg vil altså si at det er smart først å stemme SirkusMartin. Agradulas logikk her er strålende: stemmer vi ham for tidlig mister vi kontrollen. Samme logikk som tilsier at man vasker inntil listene først, når man mopper gulvet.

Kakarlsen og Justincase føler jeg meg dessutom usikker på. Kan ikke helt sette fingeren på det, men det er noe med denne avventende stemmingen og deres åpenbare begrunnelser. "Begynner å miste håpet", "følger magefølelsen". Det låter mistenkelig i mine ører.

Dette var mine to cent. Og jeg avslutter innlegge med å stemme Skann SirkusMartin. Det er selvfølgelig delvis på lykke og fromme, Terje, men jeg har da et visst resonnement bak.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Personlig blir jeg mer skeptisk til systemet for hver feil vi gjør* men det har jo funket en gang. Mitt personlige system har Sirkusen som gunman (kan han da være ting?) men jeg hører gjerne fra friskmeldte Maximum om han har noen forslag.

Også jo, husker dere han Sjutten eller.

* blir vi ledet rundt til å stemme på friske?

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Doppelboster kjapt: Mye av det Tutankoppa skriver maker sense, til stor grad enig. For min egen del gikk det så dårlig så lenge og selv om vi bomma på Max har vi fortsatt ålreite odds men ja, da må vi tilbake til der vi var for noen sider siden.

Når det er sagt har du helt rett i at kak kastet seg inn å avgjorde stemmingen. Uten at jeg har mistenkt han tidligere (utenom potensiell gunman).

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Normalgeek, uavhengig av hva alle har stemt, har mistet kredibiliteten da det ble natt.
Jeg stemte på maximum fordi jeg tror ikke på "systemet" det har vært veldig 50/50.
Og nå feilet det igjen.
Litt for åpenbart og bortkastet å infisere deg, normalgeek? Er ikke det verdens beste unnskyldning for å slippe og bli scannet?

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Nei, det er en helt meningsløs unnskyldning, men likevel bør vi avvente en Geek-skann. Bedre å ha en mistenkt under oppsyn, enn å frikjenne og glemme ham. La oss se hvordan stemminga og resultatet blir først.

Sånn da håper jeg at vi kan kaste tullet til side og stemme skikkelig fra nå av. Jeg holder fortsatt en knapp på Sirkusmartin, men jeg er skeptisk til Agra som jeg nevte tidligere.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Åh halla, vært litt borte fra nettet. Skal dere stemme på meg, nå? Jaja, da blir det enda en ting i natt, da. Skann i vei.

Jeg er derimot skeptisk til geeken, han peker jo mindre og mindre på ting. Har han blitt tinga?

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Altså, den eneste indisien jeg ser mot meg er Tutan som sier jeg heiv meg på å stemme på deg; men jeg stemte ikke en gang siden jeg har vært unna nettet (jeg jobba i hele går) en stund. Men jeg kan skjønne at det virker som et sterkt bevis, så hvorfor ikke bare skanne meg og få det unnagjort? Da kan vi konse på å ta en ting etterpå. Her er uansett hva jeg har:

- Tutan ruller en «myk» linje, med milde gjennomganger av det som peker mot ting, men hvor mange har han pekt ut de siste utvelgingene?
- Maximum er litt grinete og vil skanne noen fordi han akkurat ble det sjæl, og det viste seg å være bortkasta.
- Hadde jeg vært ting, hadde jeg helt klart tinga Geeken, folk fortsetter jo å stole blindt på det første navnet han kaster ut. Så hodeløst som folk stemmer nå, kan han sikkert holde det gående ihvertfall en natt eller to til, spesielt om han ofrer en ting en eller annen gangen. Man trenger jo ikke stort mer for at tinga skal vinne.
- Kak er i det minste skeptisk til systemet, det gjør ham vel ok i min bok.
- Sjutten, Christer, til en viss grad Drauden, og Buggz etter feilskanninga av ham er jo fullstendig i kulissene. En annen som holdt seg greit i kulissene var jo Klaymen, som jeg ser nå at ble skutt. Men, det er litt risky å bruke den siste skanninga vår på en av dem om man kaster bort den første på meg.
- Filip er analytisk nok fortsatt, jeg håper det peker bort fra å være ting.

Så ja, hva stemmer Kurt Russel? Jeg veit ærlig talt ikke.