Freeloader til Wii (lever farlig)

Kilik

Lokal moderator
#21
Ah, da blir det amerikansk No More Heroes ja. Eller amerikansk alt egentlig. Nå som $50 USD er bare 260 kroner kan det fort bli mye penger å spare.

Men venter og ser hvor bra den fungerer før jeg bestiller loaderen og haugevis med NTSC-spill. Freeloader til Gamecube kom jo i 3-4 versjoner før den fungerte skikkelig...
 

Kilik

Lokal moderator
#23
Nettopp. Har hørt snakk om at US No More Heroes ikke fungerer skikkelig med chippet Wii, så er spent på hvordan det går med FL.
 

Kilik

Lokal moderator
#25
Men det viktigste man må unngå er å installere amerikanske/japanske oppdateringer på en europeisk Wii. Det kan ødelegge konsollen.
 
#26
Wow, det kom plutselig. Freeloader til GC var jo fantastiskt, jeg endte opp med å kjøpe flere NTSC spill enn PAL spill til den. Kommer nok til å kjøpe denne også etterhvert, hvor fort jeg gjør det avhenger av hvor bra den fungerer, hva det vil si for online-spillengen osv.
 

Lodin

Der Waaaah
#27
SITAT(kilik @ 29.02.08, 13.35) 104946
Men det viktigste man må unngå er å installere amerikanske/japanske oppdateringer på en europeisk Wii. Det kan ødelegge konsollen.
[/b]
I den siste oppdateringa på Wiien blir man nå advart mot dette når man putter i et nytt spill så det er ikke så farlig lenger. ^_^
 
#28
Nei, men greit å vite det. Jeg trodde det som ødela konsollen, var om man la inn oppdateringer på en chippet wii. Så, takk for advarselen.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#29
Nei så ufattelig digg :elsk:

Jeg trodde faktisk aldri dette ville komme, ettersom jeg har hørt at Freeloaderen de tidligere lanserte for å spille GC-spill på Wii ble ubrukelig etter en system-oppdatering. Hvordan vet man at ikke dette kan skje igjen? Må man unngå å laste ned alle type oppdateringer? :sprø:

Og når dere sier unngå å innstallere amerikanske/japanske oppdateringer, tenker dere da på de som følger med spillet? Er ikke de nødvendige for å bruke det?

Hrrm, må si jeg ble litt skeptisk til hele greia i løpet av tiden jeg skrev dette innlegget :p Frister fryktelig å bestille men føler faktisk hele greia virker litt usikker...

Fakedit: Og hva med online :eek: Lista mi blir lang her, får prøve å sende en mail...
 
#30
Følger ikke updates med på spill da ? Slik man blir tvunget til å oppgradere for å kunne spille spillet ?
 
#31
Mail fra Datel

SITAT
Further to your email we can confirm that on every occasion that the product is used when the disc is inserted in the console that it allows the usage of any imported Wii game discs and disables the console from been able to update its firmware, if the disc is removed after been inserted and reinserted this will again enable the console to update its firmware but still allow the usage of the any imported Wii game discs.
[/b]
Sann jeg forstår det så er det ingenting å bekymre seg over.
 
#32
Sååååååå.. Du putter Freeloader i Wiien for å "skru på" å kunne bruke spill fra en annen sone, og den "skrur du av" ved å gjøre det samme? Ikke som på GC, der du bruker for hvert spill?

Eller er jeg trøtt og misforstår grovt? :v
 
#33
Etter det jeg har hørt så er oppdateringen til Smash ingen firmware, folk som har moddet Wii-en kan oppdatere den og likevel spille Smash, imotsetning til oppdateringen i SPM som ødela maskinen.
 
#34
Fant dette:

SITAT
ATTENTION EVERYONE

I have actually had a LONG conversation with one of the codejunkies technical experts over the phone yesterday, when I ordered freeloader (the phone call at their expense - they called me back!)

This is what freeloader does, confirmed by codejunkies staff, who actually investigated my questions when I asked about it, TESTED it, and then called me back:

• WII FREELOADER IGNORES ALL REGION-CODING.
• WII FREELOADER IGNORES ALL WII UPDATES ON A WII GAME DISK (INCLUDING SUPER SMASH BROS. BRAWL).
• WII FREELOADER IGNORES THE NECESSITY OF CHECKING FOR GAME UPDATES; THUS ALLOWING THE GAME FILES TO BE PLAYED SAFELY WITHOUT ANY RISK OF BRICKING YOUR WII CONSOLE.
• CODEJUNKIES STAFF HAVE CONFIRMED TO ME, BY PHONE, THAT IF A WII FIRMWARE UPDATE SOMEHOW BLOCKS THE WII FREELOADER, THEY WILL SEND YOU AN UPDATED WII FREELOADER FREE OF CHARGE WHEN ONE IS CREATED, AS LONG AS YOU HAVE PROOF OF PURCHASE OF YOUR ORIGINAL COPY OF WII FREELOADER.

Hope this helps everyone!

MESSAGE RESPONSES
link2u wrote:
ok i really need this question answered i have the latest update for the wii will freeloader work do you think ?

Yes, it will.
Shortay wrote:
But surely Nintendo wouldn't actually break someone's Wii just because they used a freeloader? It's not like it's illegal or anything... yet.

They can legally block modchips in europe, but I do not believe they can legally block software (a.k.a. freeloader discs)
lyingthroughyour wrote:
Sounds good, but until someone updates their wii and confirms that their wii and freeloader survived the update it just sounds too risky.

Codejunkies has confirmed it's completely safe because wii freeloade loads the game file, ignoring all updates on a game disk.
LordYoshiman wrote:
If it DOES bypass the updates, Nintendo could change the format of some games in the near future making them unplayable even with a Freeloader (they did so in the SNES era with Super Mario RPG by making it unplayable using region-changing devices). So you would be spending over £50 on one game.

It bypasses all updates and plays the raw game file safely, with the wifi and everything safe - this has been confirmed 100% by codejunkies to me.
superh wrote:
Brawl will come with an update just like metroid prime 3 and super mario galaxy. It will not work

Yes, it comes with an update, but use of the wii freeloader allows that update to be ignored.
Peppyman wrote:
So moving swiftly on....I've gone ahead and order the freeloader and smash bros. After reading all the pages of this thread I'm very skeptical about what will happen once I run the freeloader.

You have every right to be skeptical, but it is unneeded, as codejunkies hae tested the Freeloader with a japanese version (with update on disk) with BOTH european, and american consoles.


This is definitely good news. we knew they wouldn't let nintendo block them so easily, and I like the replacement disk idea (as i have now ordered one)
The question still stands though - will brawl go online through a PAL wii.


I phoned first thing yesterday (29th Feb.) morning. By using wii freeloader, they have used a japanese version to go online through BOTH american AND european wii consoles. I made sure to ask this and other VERY specific questions, to make sure I am right when I announced what I'm announcing now.[/b]


Quotsa er noe rotete, gidder ikke å styre med det.
Anyways, la det være klart at jeg vet ikke hvem denne personen er, for alt jeg vet kan han bare finne på dette, men om det skulle være sant så er jo det supert.

Source: Nederst på denne siden
 
#35
Noe jeg ikke skjønner:

Hvis man bare kan hoppe over oppdateringen som er på Wii-discen, hvilken funksjon har det oppdateringen da? Gjør ikke den noe? Må jo være en grunn til at den er der, skulle man tro.

Edit: Topp at man fyr ny gratis freeloader når nye versjon kommer, da. Om det stemmer, selvfølgelig.
 

Lodin

Der Waaaah
#36
Oppdateringene som følger med på spill er de samme som slippes på nettet. Dette er såklart for at også de som ikke har kobla opp maskina skal kunne nyte godt av nytt dill. Såvidt jeg veit har ingen oppdateringer foreløpig hatt noe med selve spilla å gjøre.
Siden Mario Galaxy ble lekka med en japansk patch noen dager før denne ble lagt ut på nettet tok spillet livet av særs mange maskiner fra USA og Europa.
 
#39
Da ble fristelsen for stor, og Super Smash er bestilt fra VG+ og Freeloader er bestilt fra dvd.co.uk. Har lest en eller to positive rapporter om dette, så nå håper jeg det funker.

EDIT: Brawl sendt.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#40
Så... har deres blitt sendt enda? Står foreløpig kun "In Process / Unpaid / Unshipped", på min... :ahrg:
står det samme på min. de shipper sikkert når de får inn flere. har på følelsen av det ble utsolgt ganske fort. :(