Freeloader til Wii (lever farlig)

D

Doctor Downs

Gjest
Da var min også sendt. Curses om dette ikke funker! Om ikke annet så er det en smule betryggende at Codejunkies gledelig tok imot ikke-fungerende Freeloadere til GC og bytta dem i nyere versjoner. I værste fall må vi vel gi slipp på Freeloader-ene noen dager en gang i framtida, håper bare ikke det blir på grunn av Brawl.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
*trykke på bekreft-knapp*
*sida reagerer ikke*
*trykke en gang til*
*sida reagerer ikke*
*trykke atter en gang*
*404*
*trykke....*

Noe så där, Klaymen? Rundt 12 ganger?

Lodin

Der Waaaah
Og sende en epost til dem å spørre.

Forøvrig er både Smash og Loader i ferd med å pakkes, men det blir vel en stund til de dukker opp. Hvis bare No More Heroes kunne dukke opp i mellomtida så.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
tipper det er litt kluss i systemet deres. det er garantert jævlig mange som har bestillt.

Tenkte dette er greitt folk får med seg før de gjør noe.

N-Europe skrev:
I don't understand...
"Brawl (and numerous other Wii discs) come with firmware updates on the Disc, and the Wiiloader totally bypasses the automatic update of the console from the disc, one can assume this was in order to prevent discs forcing anti-wiiloader firmware upon you. However, it has been confirmed that the update on a US brawl disc will not do a 3.2E Firmware Wii any harm(in the majority of cases that is, see disclaimer at end of guide before following anything here). If you wish to check your wii’s current firmware version, go into the settings. As said, this is confirmed to work from 3.2E, but I do not know if updating from an older version will work. It may be worth updating your wii to 3.2E before letting the wii take things over, if you haven’t already. Note that this bit’ll become redundant after the next official firmware release. Anyhoo, I digress, To re-allow import discs to update your wii(such as Brawl, in order to play), proceed as follows."
  1. Turn on Wii, insert Wiiloader. ‘Bars’ roll across.
  2. Eject Wiiloader.
  3. RE-INSERT Wiiloader disc, ‘bars’ roll twice once more.
  4. Eject Wiiloader once more.
  5. Insert Brawl disc. Allow it to update Wii, once done, turnoff/reset Wii.
  6. Insert Wiiloader, Bars roll.
  7. Insert Brawl and have an experience you will never forget.
"When playing Brawl in future, you only have to use the first method of inserting the Wiiloader once. If you’re having problems with Brawl, check your display settings and make sure it’s set to 480i or 480p, and that your TV doesn’t suck."
-Rummy
Endelig har codejunkies sendt min freeloader, var jammen meg på tide.

Edit: Er visst en bedre forklaring i Smash emnet på norsk og greier.

Lodin

Der Waaaah
GC spill funker ihvertfall strålende med denne. Popp i freeloaderen, se på dillet flimre over skjermen to ganger, popp ut og sett i spill og wazzah! Riktignok dukka ikke bakgrunnsfilmer opp i Metroid Prime, men det syns jeg å huske at var et problem med komponentkabler og GC back in the day også. Uansett, tommel opp så langt.

Kan adde Tales of Symphonia til listen over GC spill som ikke virker. Du får loada spillet, men bildet blir forvrengt, og du får ikke se alt.
Håper fremtidige spill og funker med Freeloader da, Worms: Space Oddity er allerede på vei til meg, og jeg har også bestilt Okami. Fingrene krysses.

Freeloader får du kjøpt hos Konsollguiden.no HER hvis man ikke er så sugen på å bestille det fra utlandet.

Det der var jo dyrt. Gamezone.no selger den for 199,- (men de er utsolgt nå) og tilogmed Gamezone i Stavanger er billigere (299,-), er ganske sjeldent at nettbutikker er dyrere enn vanlige butikker. Det billigste er jo uansett å bestille fra den offisielle siden, sniker under tollgrensen tilogmed.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Kommer ikke dette på fredag da? Ser ikke helt "awwww"-en i dette, om jeg kan velge mellom NTSC-spill og PAL velger jeg jo glatt PAL, Freeloader eller ei. Liker ikke at tanken på at halve spillsamlingen min skal bli ødelagt fordi Nintendo velger å ødelegge Freeloaderen.

EDIT: Etter jeg trykka på "Post Quick Reply" skjønte jeg hvorfor du awwwww-et :p Sjansen er der for at ingen fremtidige spill fungerer med Freeloader. Nuvel, har som sagt aldri vært noen stor importør, det måtte et spill som Smash Bros. til for at jeg gikk til slike ekstreme tiltak. Bare det fungerer så :)

EDIT2: En fungerende Freeloader er kanskje ikke så dumt likevel... Får håpe Datel tar affære.

Lodin

Der Waaaah
Og hva med når de lanserer Animal Crosswiing og det tar to år før det portes til PAL og Freeloaderen ikke funker da heller? Fortsatt ikke awwww?