ganon Vs Kingdom Death: Monster

#81
359710005_10160563065865306_4264609926069882252_n.jpg


Jeg fikk fin fin bursdagsgave fra kona i år :D Rollinmats.com har matter til veldig mange spill, så et godt tips om du har et eller flere spill som ser mye tid på bordet. Jeg skal rulle en ny kampanje i morgen, Dragon King kampanjen, og sitter og printer ut custom character sheets i skrivende stund.

Det er to spennende KDM nyheter i disse dager. Gamblers chest er endelig ferdig og på vei fra fabrikken, men ting tar tid så blir nok ikke noe åpnings før september/oktober.

Den andre nyheten er at spillet er i beta fasen digitalt med begrenset tilgjengelighet! Det finnes en versjon på TTS, men den er uoffisiell og jeg vet ikke hvor bra den fungerer.

https://kingdomdeath.com/simulator

A warm awful feeling har veldig forseggjorte videoer som viser simulatoren fra sin beste side:

 
#82
Dragekampanjen vår rusler i vei, og vi har bekjempet dragetyranten for første gang. Vi skal fortsette på kampanjen i dag og de kommende helgene så jeg får se om jeg ikke får skriblet litt mer.

MEN! Jeg fikk stor pakke levert forleden (selvfølgelig dagen etter at jeg reiste ut på sjøen på jobb).

IMG_20230921_195825.jpg


Dette er da den sagnomsuste Gamblers chest utvidelsen som startet som et lite påfunn under kickstarteren for å få med litt ekstra figurer, men ble utsatt for scope creep av en annen verden. Det endelige produktet veier 12,5kg og koster nå like mye som grunnspillet, 420$.

IMG_20230921_132354.jpg


IMG_20230918_135454.jpg




Vel her var det bare å dra opp ermene og sette i gang.

IMG_20230918_214119.jpg


Få ting er så kos som å sette seg ned med noe godt i glasset og pusle sammen miniatyrer.

IMG_20230920_084051.jpg


Selve byggingen tar egentlig ikke så lang tid. Foran til venstre er God hand, den nye sistebossen som er en uber versjon av The hand som vi har hatt gleden av å møte før.

Den gærne nissen bak han er Atnas: the child eater. Håper jeg får han til å bli ordentlig nightmare fuel med noen strøk maling.

De tre snegleskapningene er Smog Singers, en fiende for tidlig grinding som ikke skal være så tøff, men veldig tematisk.

Krokodillen er Crimson croc som tar over plassen for løven som prolog monster, bare vanskeligere og mer avansert.

The king kan sees i bakgrunnen og er en fantastisk skulptur og visstnok like vanskelig som den er kul. Noe å jakte på når Phoenix blir for enkel.

Helt til høyre er Bone eaters, en ny type fiende man kan møte under jakten på en større fiende.

Av hovedfigurene mangler jeg bare å bygge The Gambler som også er den mest tidkrevende.

IMG_20230921_195958.jpg


Som om spillet ikke tok opp nok bordplass fra før har bone eaters sitt helt eget brett man stiller opp ved siden av hovedbrettet. De har også en egen vri på AIen med mange reaksjoner og mulige kontringer basert på alt fra terningkast, taktisk plassering etc.


Gambler chest endte opp som en kampanje som kun bruker småbiter fra grunnspillet og tilfører mange nye elementer som:

-Arc survivors.

De spillbare figurene levler ikke opp på samme måte som før. Nå er det igjennom filosofier med tech trær i form av kunnskap som det finnes flere av under hver filosofi som også kommer med hver sin booklet med regler og historier.

IMG_20230921_132535.jpg


Her er en knowledge under Verminism filosofien. Her kan man se at for å levle opp akkurat denne må man få til komboangrep flere ganger. Når man har huket av alle boksene går man videre til neste nivå ved starten av neste år. Det er mange festlige måter å levle opp de forskjellige kunnskapene på som jeg gleder meg til å prøve ut.
Hver figur kan ha opp til tre knowledge om gangen, og når en går opp i nivå vil fremtidige som får den starte på høyeste nivå oppnådd. Dette fører til at karakterene blir mer forutsigbart sterkere enn tidligere da man mye lettere kunne miste all fremgang.

Encounters:

- som nevnt over i denne kampanjen er det bone eaters, men det er flere under utvikling for fremtidige kampanjer.

Scouts of death:

- I KDM får man vanligvis alt av gear tilbake selv om man wiper, men det er det slutt på! Nå er det hardcore som gjelder og speideren har blitt en karakter man må ta med seg ut på jakt. Man kan gjemme speideren utenfor spillbrettet slik at hen kan ta med seg utstyr tilbake, men da er det noe historiefortellings på gang og jeg har ikke tenkt å tyvtitte på hva konsekvensene kan bli.

Men, hvis man ser at en kamp kan gå veien med litt mer hjelp kan man bruke speideren som en vanlig figur til å angripe. Speideren er tynget ned av den store sekken og kan ikke utstyres like bra som de andre, men hvis man ser at man kan vinne en viktig kamp kan det være verdt å gamble.

Hvis alle dør og det ikke er noen igjen til å bære utstyret mister man rubbel og bit. Rollen som speider kan dog tas over av en annen figur hvis speideren tar en tidlig kveld.

Patterns og Seed patterns:

- en ny måte å skaffe gear på. Ved å bekjempe sterke fiender blir man inspirert til å lage nye typer våpen av de sjeldne ressursene.
Våpnene krever mer enn kun ressurser, også at noen i leiren oppfyller visse krav til mot, forståelse, galskap etc etc for å kunne bli låst opp.

Wanderers

- En ny type spillbar figur med ekstra bakhistorie og egenskaper som kan bli en del av leiren. Denne kampanjen introduserer den første, Luck.

Characters

- Enda en type spillbare figurer som blir låst opp når man beseirer sistebossen.
 
Sist redigert: