Gears of War (Xbox 360)

Kilik

Lokal moderator
#1
Smått utrolig at vi ikke allerede har et emne for årets mest hypede X360-spill...

Og det ser ut til at X360 har fått sin første killer-app:

1up - 10/10
Gamespot - 9.6

Selv ser jeg fortsatt ikke hva som er så stort med spillet. Fin grafikk, men uoriginal setting og gameplay. Men det er vel sånn som med Halo at man faktisk må spille det for å skjønne greia...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Jeg håper de har klart å kombinere en mekanikk basert på å søke dekning på en effektiv måte - som i Kill.Switch - med et gameplay som faktisk er artig, engasjerende og spektakulært. Med andre ord ikke som i Kill.Switch. Uansett skal jeg kjøpe det, men siden jeg har holdt meg unna de fleste trailerne og sniktittene har jeg egentlig lite å bidra med.
 
#3
Det første spillet jeg kjøper i år, 'nough said. Gleder meg til å plukke opp mitt eksemplar på fredag den 17, kommer nok til å bli hjemme den dagen. Var forresten innom EB i går, der jeg hørte om det var mulig å få det en dag eller to tidligere, men det var totalt uaktuelt vistnok.

Ellers kan det nevnes at spillet er regionfritt, så det er fullt mulig å importere for de som vil det.

Edit:
9.6/10 også hos TeamXbox.
9.4/10 hos IGN.
 
#4
SITAT(Mongis @ 07.11.06, 16.58) 32982
Var forresten innom EB i går, der jeg hørte om det var mulig å få det en dag eller to tidligere, men det var totalt uaktuelt vistnok. [/b]
Hihi. Hvis leverandøren vår holder det den har lovet, noe den pleier å gjøre, får vi inn spillet tre dager før release der jeg jobber. Vi har jo ikke lov til å selge det før lanseringsdatoen, men jeg vet at jeg kommer til å ta med meg et eksemplar hjem. ^_^
 
#5
Vet ikke om jeg skal ha GoW. Jeg testet cover-systemet i Rainbow Six Vegas, og det funket fett, så da går jeg ut ifra at det funker bedre i Gears, som er laget med tanke på å ta dekning. Men likevel, jeg vil ha litt realisme. Som CoD3 og RSV byr på.

Gears of War virker spennende, men kjøper det nok ikke før noen uker etter lauch.
 
#6
SITAT(Agahnim @ 07.11.06, 18.12) 32992
Hihi. Hvis leverandøren vår holder det den har lovet, noe den pleier å gjøre, får vi inn spillet tre dager før release der jeg jobber. Vi har jo ikke lov til å selge det før lanseringsdatoen, men jeg vet at jeg kommer til å ta med meg et eksemplar hjem. ^_^
[/b]
Lucky bastard. ^_^

Han duden bak skranken måtte selvsagt strø litt ekstra salt i såret ved å si at han har spillet hjemme, hehe. Fikk i hvert fall gjort om forhåndsbestillingen min til den der limited metallboksen.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#7
SITAT(Yetipants @ 07.11.06, 16.19) 32965
siden jeg har holdt meg unna de fleste trailerne og sniktittene har jeg egentlig lite å bidra med.[/b]
Jeg har sett en god del av videoene og sniktittene, og alle viser akkurat det samme. Ingen bosser, få forskjellige områder, samme type gameplay igjen og igjen. Derfor er ikke jeg interessert.
 
#9
Endre: Egentlig ikke, det er ikke 100 % bekreftet ser jeg. Så bare at spillet er piratkopiert, og det er er vistnok NTSC, men regionfritt.

Thinaran: Om der er bosskamper vet jeg ikke. Men det skal være med hensikt at Epic har sluppet videoer fra de "samme" områdene. I følge de omtalene jeg har lest er spillet variert, har ingen repeterende områder og backtracking. Men på en annen side er spillet kort, 7-10 timer på letteste vanskelighetsnivå. 10-12 på medium, og mye mye mer på vanskeligste.
 
#10
Det er et området i en mørk og regnfull jungel hvor lynet lyser opp hvert 10 sekund. :elsk:


EDIT: Det skal legges til at jeg ikke så noe særlig fram til spillet, men for et par uker siden så jeg den "mad world" traileren. Eg vart frelst med ein gong.
 
#15
Eurogamer ga spillet 8/10. 8 er jo knallbra det også, isåfall til å være ifra eurogamer, men dette er vel den dårligste karakteren det har fått?
 

Kilik

Lokal moderator
#17
Må nevnes at Eurogamer ikke har tatt med onlinedelen i anmeldelsen: SITAT
Inevitably the multiplayer component of Gears of War is big news, but it's important to stress that until boxed copies arrive, we're limited to testing the offline portion of the game. When that time comes (expected to be next week) we will put that side of the game into its proper context and provide an update to this review to take all of that into account.[/b]
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#18
Jeg har vært skeptisk til dette.

Men så kom det på 1UP show, rimelig extensive footage og jeg kan ikke si annet enn at det virker stort og enormt. Multiplayer virket også veldig heftig, og de sa; "This is the best game Epic has ever made". Så.... Polished er det nok :)

Og skaffes skal det.
 
#20
Jeg må ha dette. Jeg må ha meg 360 nå. Helvete.

Dere må sjekke ut VG-Rune sin videoanmeldelse, han er svært så begeistret og legger til og med en liten høyoktav "jiiiiiisus kraistt" på slutten.