Gears of War (Xbox 360)

D

Deleted member 91

Gjest
#41
Jeg innbiller meg at sjeldenhet på samleversjoner er basert på hvor store eskene er - Halo2 CE var omtrent like stort som et vanlig spillcover, så det fant du overalt, men GoW har en tykk matboks-stil gående, så jeg innbiller meg at det er litt mer eksklusivt. :p
 
#42
SITAT(Nicholas @ 08.11.06, 16.57) 33366
Agahnim, vet du tilfeldigvis hvor mange CE sjappa du jobber i får inn, bare sånn til sammenligning?

[/b]
Vi har ikke bestilt inn så mange, og leveringsdatoen er heller ikke bekreftet, i motsetning til datoen for den vanlige utgaven.
 
#43
Gidder du i fra lauch å si hvor fort eskene går unna? Eventuelt gjemme en av dem bak en stabel med spill til meg? :D

Neida, nå får jeg litt for høye tanker her, du kan selvfølgelig ikke gjøre det selv om jeg er din med-Spillegale.
 
#45
Jeg får VISA neste uke og skal bestille et eksemplar av collecter's edition. En ting jeg da lurer på er om den asiatiske versjonen har regionsperre.
 
#46
Nå er det i hvert fall bekreftet at NTSC USA versjonen er region-fri. Hvordan det er med den asiatiske utgaven vet jeg ikke, men Play-Asia har vel inne begge utgaver om jeg ikke tar feil.

SITAT
"We have tested the 4 new games released today for XBOX 360 and 3 out of 4 are region free. Let's start with the monster Gears of War - 360 , Gears of War Collector's Edition - 360 are REGION FREE! Tony Hawk's Project 8 - 360 (Preorder) IS REGION FREE!! Call of Duty 3 - 360 IS REGION FREE History Channel: Civil War - 360 IS NOT REGION FREE. So there you have it the next round of games and all region free tested!!"

Videogameplus.ca[/b]
 

Lodin

Der Waaaah
#47
Oh Lawd, hvordan skal jeg nå få spille History Channel: Civil War? :grine:
Er det bare meg eller er det ironisk at det spillet ingen i verden hadde giddi å importere og sikkert aldri vil bli gitt ut her er regionkoda?
 
#48
Nå har jeg fått testet spillet litt. OG DET ER KONGE!

Det tok ikke lang tid før kontrollen satt som støpt, raskere enn jeg hadde forventet. Det har vel kanskje noe med at det er langt ifra optimalt å teste spillet på '360-kiosken vi har stående i butikken.

Sånn ellers er dette temmelig intense saker, jeg har dødd et par ganger allerede. Med en gang Locustene kommer litt nærme får jeg nesten panikk, men så er det frem med motorsaga. ^_^

Måten man lader ammo på er også ganske fine saker. Man trykker en gang for å starte ladinga, så kan man trykke igjen og hvis man har god timing lader man raskere og noen av kulene deler ut heftigere pøvnasjering. Hvis man suger med timinga slenger protagonisten fra seg noen noen sinte ord og bruker ekstra lang tid.

En dude jeg jobber med har gledet seg til dette spillet i ca. ett år. Og han har gledet seg mye, sånn type ultra-hypet opp fyr. Da vi fikk inn den ene kopien i butikken måtte jeg jo selvsagt ta bilde av omslaget, og meg med det ondeste smilet jeg klarer å få til, for å så sende til ham via MMS. Her er bildet. Det er sånn ca. det uttrykket jeg har når jeg sager slemminger i to også.

Bare sleng noen spørsmål i min retning - jeg skal prøve å svare så godt jeg kan. Kanskje ikke med en gang, siden spillet venter på meg nå.
 
#49
Flotte greier! Bestiller nok både Gears Of War og Tony Hawk's Project 8 fra Play-Asia. GoW prioriteres først. Gleder meg som en unge til jeg får spilt det. :D

Dead Rising er jeg enda ikke lei av, Splinter Cell Double Agent har jeg såvidt begynt på, og så kommer jo dette spillet også. :angel:
 
#51
Det var ikke mange gode spill da 360en ble lansert, men et år etter kommer alle godbitene, og det er virkelig godbiter.

Synd jeg bare har penger til et spill. Blir det Gears of War? Call of Duty 3? Rainbow Six Vegas? Tony Hawk's Project 8? Dead Rising? Jeg vil ha alle! :(
 
#52
Er det ikke bare å lese anmeldelser og se på videoanmeldelser av spillene, og så se hva du synes virker som det beste spillet for deg?
 
#54
SITAT(Mongis @ 08.11.06, 20.56) 33488
Hvilket vanskelighetsnivå spiller du på Agahnim?
[/b]
Spiller på den letteste. :$

Kommer nok til å spille på normal vanskelighetsgrad etterpå, og deretter den vanskeligste.

Edit: ARGHARGHARGH! Møtte netopp på noen syke jævler som kaller Wretches, eller no. Raske, små og angriper fra alle kanter. Jeg er glad for at jeg valgte den letteste vanskelighetsgraden nå. :$
 
#55
SITAT(Mongis @ 08.11.06, 20.56) 33488
Hvilket vanskelighetsnivå spiller du på Agahnim?

Ser at Play-Asia hadde en kul GoW-genser, men de er utsolgt. :(


[/b]
jeg bestilte nettop meg denne genseren igår, å ser idag at jeg har fått mail fra play-asia om at den har blitt sendt til meg :) ..noen som vet hvor lang tid det tar?
 
#56
Hm, jeg merker hype-alarmen ule på full guffe akkurat nå. Det SER unektelig ikke like fantastisk ut som alle sier at det er, og vi har vært her før. Halo 2, Oblivion, GTA: SA og så videre...

Agahnim: Noen sjanse til at du kan forklare hvorfor det er moro? Hvor substansielt er egentlig designet?
 
#58
SITAT(oerhört @ 09.11.06, 14.23) 33657
Agahnim: Noen sjanse til at du kan forklare hvorfor det er moro? Hvor substansielt er egentlig designet?
[/b]
Jeg kan jo prøve ihvertfall, men jeg er ikke så voldsomt flink til slikt - er derfor jeg feilet hardt som spillanmelder.

Uansett, spillet er veldig tilfredsstillende. At motorsagen føles tilfredsstillende, når man først får det til, sier vel kanskje seg selv, men det er ikke alt. Alle våpnene føles ... riktige. Det er ikke for mye rekyl, kulene deler ut nok skade, men ikke for mye heller, lydene er helt fantastiske, det føles balansert. Læringskurven er også rimelig gjevn og fin, men du burde egentlig regne med å dø ett par ganger. Jeg spilte på Casual (letteste vanskelighetsgraden) og syns fortsatt at det var vanskelig.

Hele spillet bygger seg rundt det at man skal søke dekning, eller dø. Og det fungerer. Man bruker A-knappen til å søke dekning, hoppe over dekningen, flytte seg fra dekning til dekning (SWAT Turn, tror jeg det kalles), rulle evasivt og løpe dukkende. Enkelt forklart, man bruker A-knappen for å unngå å bli skutt, og jeg har problemer med å se hvordan de kunne gjort det bedre.

Når man er i dekning kan man poppe frem, gjøre seg selv utsatt for kuleregn, og skyte presist, eller bare stikke våpenet frem og fyre av uten å eksponere seg selv. Sistnevne er noe man kun bruker når fælingene er helt nærme, siden det er ca. like upresist som tissestrålen til en drita femåring.

Designet er absolutt ikke noe å hoppe i taket for, det er grått og generisk, men utrolig detaljert. Man har noen forskjellige innstillinger å velge mellom under Video/Audio-menyen, som forandrer hvordan spillet generelt sett ser ut. Default, Soft, Lucid og Vibrant. Jeg brukte Vibrant fordi fargene ble mye klarere, og spillet så generelt bedre ut i mine øyne. Selve designet ble ikke sååå grått lengre, men det er fortsatt temmelig kjedelige saker. Ikke at jeg bryr meg noe spesielt mye, det er gameplay som har hovedfokus for meg, og på det feltet er spillet konge.

Kan jo også nevne at lydbildet er fantastisk, musikken er litt meh, men ellers er alt bankers. Slemmingene høres helt forferdelige ut, og det mener jeg på en positiv måte - de er skremmende. Lydbildet får det til å føles temmelig hektisk selvom det ikke er så voldsomt mange av fiendene. Jeg får ihvertfall panikk hvis jeg fucker opp en Active Reload (noe som får herr Fenix til å bruke lengre tid) mens en slemming begynner å nærme seg, uansett om jeg ser at jeg får skutt ham ned før han får sjansen til å daske meg. De er såpass skumle, og det er mest på grunn av lydene.

Jeg vet ikke helt hva mer jeg kan si, oerhört. Håper det er tilstrekkelig.

SITAT(Mongis @ 09.11.06, 16.33) 33696
Agahnim: Hvordan fungerer savesystemet? Lagre der man vil, eller checkpoints? Og hvordan er det med loadetidene?
[/b]
Man kan ikke lagre hvor man vil, det er strategisk plasserte checkpoints, noe som funker ypperlig. Loadetidene er sånn ca. ikke-eksisterende, det kommer en loading-skjerm når man først starter spillet, men etter det er det ingenting. ^_^
 
#60
Da var spillet forhåndsbestilt hos AbsoluttSpill.no. Grei side, så jeg håper på å få det på releasen. Ellers... :ninja:

Husker ikke hvem som skrev det, men jeg har heller aldri sett så mye frem til et spill siden Metal Gear Solid 2.

Fake edit: Gleder meg sinnsykt til å spille det på HD-projektoren. :D