Gears of War (Xbox 360)

D

Deleted member 91

Gjest
Greide Minecart-seksjonen første gang jeg kjørte gjennom uten ræva di jeg også. :D Pumping station er dessuten bare kos.
 

K999

Keystone State Of Mind
Da har spillet komt til mitt lokale postkontor.
Skal hente spille senere, da moren min kommer hjem.

Det ser ut til at jeg fikk en liten toll på spillet:

MVA: 127kr
Toll: 0KR
Forenklet Tolbehandling: 85kr.

Men da har jeg hvertfall spillet ikveld, og skal spillet så mye jeg kan før turneringen.


Edit: Da har jeg fått spillet, og spilt i rundt 1 og halv time, blitt akkurat ferdig med Act 1.
Utrolig hvor irriterende Dom kan være når han hele tiden blir drept av Berserkeren.

PS: Spiller på HardCore, siden jeg har rundet det på Casual fra før av.
 
SITAT(Yetipants @ 30.11.06, 11.51) 38177
Du svarte på ditt eget spørsmål, jeg bare presiserte for deg. Spill gjennom på Insane, du. ;)

Jeg blir egentlig litt oppgitt over de som spiller på Easy (som er det vanlige navnet på Casual), og så klager over at spillet er for kort, for lett, for lite intenst og så videre. Det er meningen at man skal spille på Hardcore hvis man har spilt litt før, for svarte.
[/b]
har nesten banka saken på hardcore nå, og sitter desverre igjen med NOEN av de samme følelsene. Fiendene er for like... de var det på casual, er det på hardcore, og kommer til å være det på insane. De angriper deg også (til tider) på feil tidspunkt (liker ikke å springe gjennom episke områder uten å kunne avfyre et par salver, gir deg liksom en grunn til å stoppe, nyte været, arkitekturen og det fantastisk fine coversystemet spillet faktisk har å by på).

Ble en "liten smule" mer intenst på harcore da, noe som hevet spillet en del hakk.

Og granatene er pysete... Pysete, pysete, PYSETE! Hvorfor kan de ikke bare si pang! Liker når det flyr lemmer og blod i alle retninger... Se på buen for eksempel... finfin er den :) .
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Pysete granater? Kasting er for pyser! Det du må gjøre er å løpe frem til første boomer eller hva du måtte ønske og plante granaten midt i skallen på vedkommende. Så kan du bare se på og le... på litt avstand selvfølgelig. Tror ikke det funker på noe større enn en boomer, men du kan jo prøve. Annet enn det funker de vanvittig fint til å tette igjen E-hull og skremme folk. :D
 
joda... men hvorfor kan de ikke sprenges på vanlig "granatvis" når du kaster dem også? Desuten er det ikke vanlig sikk å løpe så mye frem og tilbake når det står 5 folk og skyter på deg... det betyr som oftest døden... Og så tykk nakke som vi har, så kommer vi garantert til helvette.

Berserker: My love for you is like a truk... Da måtte jeg smile. Who would like to jerk me off? YAY!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du mener "would you like some making fuck". :p
 

SHDR

Gullmedlem
Greit. Jeg har spilt Gears of War i ganske mange timer nå. Eller ... mange og mange, fru Blom. Jeg kunne ha sett en del filmer på tiden jeg har brukt så langt. Jeg og Scadente har kommet forbi første Berserker. That's right. På casual. Vi begynte på hardcore, og klarte såvidt tutorial-seksjonen. Det er litt kjipt å si det, men jeg suger så vilt hardt og lenge i dette spillet at det nesten er vanskelig å ha det gøy.

Begynte nettopp på nytt på hardcore, og tenkte at erfaringen jeg bygget meg opp ved å prøve, feile, dø, dø, dø, dø, dø, dø, dø, dø, dø, dø, dø, dø og dø ville hjelpe litt. Feil. Jeg har nå nettopp kommet til ... jeg vet ikke helt hva det er. Stor bygning jeg måtte over en makeshift trebro for å komme til, cirka fire encounters forbi tutorial-seksjonen. Jeg har brukt godt over en time på å komme dit. Og jeg er ikke blitt noe bedre. Jeg bare dør og dør og dør og dør.

Hva faen er det som er hemmeligheten? Jeg synes spillet er skitvanskelig på CASUAL, for helvete, og jeg har spilt FPS-er siden kvelden før tidenes morgen. Hvis jeg ikke rykker frem, ender det opp med at kæmmisene mine slakter gothergresshoppene, hvis jeg rykker frem, ender jeg med å dø fordi jeg ikke er god nok til å skyte til å smekke svina mano-a-mano. Hvis jeg er alene mot en Locust, taper jeg så og si alltid. Jeg er blitt overlistet av en AI hvis repertoar er "søk dekning" og "skyt". Er det jeg som gjør noe feil?

Ellers, pent å se på, men litt lite kontraster i omgivelsene. Jeg aner ikke hva jeg ser på. Jeg ser mye stein og lave kanter, og ødelagte ting. Dessuten synes jeg det er ganske begredelig signposting ... det er ofte jeg ikke skjønner hvor jeg skal gå, så jeg ender opp med å bare vase rundt helt til jeg hører noen skyte. Da skjønner jeg at jeg er på rett sted. Er det flere enn meg som har det problemet også? Eller er det bare jeg som suger uendelig mye?

Uansett ... jeg kommer nok til å måtte *trene* i flere timer for å klare å komme noen vei. Jeg har aldri i mitt liv blitt so thoroughly pwned av et spill, kanskje bortsett fra Devil May Cry 3, men der var det iallfall bosskampene som tok meg ut, og ikke *vanlige fiender*. Blir vel til at jeg starter omatt på casual nå. Er det mulig å skifte vanskelighetsgrad underveis så jeg slipper å spille den jævla tutorial-seksjonen omigjen?

Jeg kan sette pris på hva spillet driver med, dog. Veldig god spillkontroll, som bare brekker hvis du plasserer deg selv i en dårlig situasjon, som for eksempel denne:

o <-- Locust
-----------

|
|
|
| o <-- Meg
|
|

Ender med at jeg dør uansett, hvis jeg er klemt opp til veggen, siden jeg ikke helt har ferska reglene for å løsne fra dekning. Tappe i motsatt retning? Tappe A? Tappe A og holde i motsatt retning?

AI-en virker å være temmelig prima, selv om den har så enkle variabler å forholde seg til at det bare skulle mangle. Selve spillet føles litt som FEAR med romvesener og tightere, konsollvennlig design. Merker litt Halo her også, men jeg tror jaggu jeg synes Halo er bedre selv om det på mange måter er enklere designet. Eller bedre designet, avhengig av hvordan man ser på det. Det føles veldig som et krigsspill, iallfall, slik som krigsspill *burde* vært. Men for å være helt ærlig synes jeg faktisk Brothers in Arms gjør mye av det samme bedre. Men jeg har ikke spilt dette nok til å dømme enda. Vi får se hva jeg synes når jeg faktisk får grep på spillet.

Vill læringskurve, iallfall. Hjelp.
 
Huff da! Får helt vondt når jeg leser dette. :(

Det er vel strengt tatt ingen hemmlighet siden det er utrolige mange som kommer fort inn i spillet. Du må bare ha god tålmodighet å ikke rushe hver gang du for sjangsen. Det er også viktig å sikte på beina til Locustene siden de da kneler og gir deg da gode muligheter for headshot og motorsagmasakre.
Jeg døde mye på både casual og hardcore, men jeg kom gjennom hele shiten når jeg konsentrerte meg litt.

Spillet er ikke spesielt lang så utviklerne har satset på å gjøre det litt vanskelig, (Top Gun til NES anyone). Det er kanskje ikke engod taktikk siden mange gamere blir frustert etter å ha dødd for 10. gang på samme sted.

Du kan skifte mellom hardcore og casual underveis ja.

Hvis du vil så kan du spille et par runder Hardcore-campaign med meg hvis du sitter fast ;)
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
For å gå ut av en dekning kan du enten trykke A, tappe spaken i motsatt retning eller trykke fremover + A for å hoppe over den hvis det er mulig. Hvis du er helt på kanten av en dekning kan du også rushe frem ved å trykke fremover og A eller kjøre en "SWAT-turn" til en annen dekning hvis det er en ved siden av.


Noen tips for å overleve:

- Hold inne A for å dukke og løpe samtidig. Gjør du dette vil du automatisk gå i dekning hvis du treffer en.
- (Perfect) Active Reload: men du lader om ser du en liten slider ved ammotelleren som beveger seg over en liten linje. Trykker du på reload knappen igjen inne i et oppmerket felt vil du lade raskere og gjøre mer skade. Bommer du på feltet vil det motsatte skje.
- Granater er som nevnt, best til å feste på store folk eller hive ned i E-hull. Sparer masse ammo og tid.
- Bruke hagle til å drepe småfolk. De dør oftest av et skudd.
- Ikke løp frem med motorsag hvis folk skyter mot deg. Treffer de blir du stunnet litt og muligens drept av et utall kuler eller kanskje en motorsag.
- Hvis folk har på hjelm må du treffe inne i hjelmen for å få headshot med sniperen.
- Spill co-op. Da kan man gjenopplive hverandre. :trollmann: Eneste ulempen med dette er at når dere deler dere kan ingen dø. Men igjen så kan man oftest dekke hverandre.
 
Ta cover ofte, det er vel the secret ingredient. Få perfekt reloads, og skyt på fienden mens han ikke er i cover, eventuelt angrip fra en flanke. Skyt helt til de faller, og litt til - så går resten av seg selv.
 
Fikk spillet selv igår og spilte et par timer co-op med en kompis, faktisk noe av det mest underholdene jeg har spilt på lenge. Spiller selv på hardcore, og som SHDR sa, ekstremt vanskelig, eller bare jeg som og suger ;-)
 
Ser ikke problemet helt. Du går i cover, skyter på fienden... De bestemmer seg for å angripe... du skyter mer på dem. De ombestemmer seg og springer tilbake, og vi skyter enda mer... på den tiden har du drept tre folk gitt.

Tips nummer 1. Når det dukker opp et rødt merke på skjermen, så kan det være en ide å ta dekning (sitt og vent med motorsag om de slemme er på vei).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Følelse for hvor du må bevege deg for å være minst mulig sårbar er et must. Sikteevner er heller ikke til å kimse av. Lær deg hvor mye du tåler (dette varierer med vanskelighetsgraden). Legg deg i dekning og skyt derfra. Jepp. :)
 

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg spilte massivt på lørdag og kom til fjerde kapittel på hardcore. Første gang jeg spilte det var kvelden før, og kan ikke helt skjønne at man synes det er vanskelig. Vel, kan ha noe med at jeg fikk tid til å sove på det jeg lærte meg på fredag. Synes vanskelighetsgraden på mange måter er perfekt.

Uansett. Jeg husker jeg sleit veldig med noen av de første kampene, men etter jeg forsto mer av konseptet tok det litt lenger tid mellom hver gang jeg satt ordentlig fast - og det er faktisk da det begynner å bli gøy. Jeg skjøt dem riktignok nesten aldri i beina før i slutten av 3. kapittel, så jeg lurer på hvordan jeg har klart det såpass greit. Etter jeg begynte å plaffe kneskåler gikk nesten alt lettere.
Leveldesignet har ikke få kontraster. Det er faktisk et av de mest veldesignede jeg har sett, og kan ikke akkurat si det blir dårligere utover i spillet. Fiende AI-en er det som trekker hele skiten oppover dog. Med en gang du tror du har funnet en slags logikk i hvordan jævlene tenker står det en gresshopper og jokker maskingeværskudd inn i skallen din.

Alt i alt, herlig spill. Men siden jeg nesten har runna det på lån venter jeg nok med å plukke det opp igjen, når det blir billig. Neste spill å teste ut blir vel Dead Rising.
 
Etter å ha ventet i cirka en måned siden jeg først ringte support, fikk jeg en ny box, og det viste seg at det faktisk ikke var noe galt med maskinen. Derimot var det spillet som foretrakk enkelte maskiner, mens nektet å kjøre på andre. Av tre maskiner jeg prøvde spillet på fungerte det flytende på en av de, og nektet å engang starte på de to andre. Var nok et defekt. Men jeg fikk heldigvis byttet det, for jeg var så heldig at en av maskinene spillet ikke fungerte på var en av de som arbeidet på forhandleren sin.

Så nå er jeg den relativt heldige eier av et eksemplar av Gears of War som fungerer. Første inntrykket mitt er noe mer positivt enn det første, men det er fortsatt litt ensformig og kjedelig i lengden. Jeg klarer ikke spille slike spill særlig lenge av gangen, føler meg litt hjernevasket av de om jeg gjør det. Har enda ikke prøvd online, så får se om jeg gjør det etterhvert.
 
Aight, idag har jeg teste Gears of War.
Dro opp til en kompis (handyman) og fikk testa spillet, vi startet en ny campaine og gikk rett på Hardcore, vi spiller co-op. Nå har vi spilt i ca 6 timer, og vi har kommet til sånn lava sted, eller vi er ferdige der. Vi satt den eksplosive greia som ikke sprengte like bra som vi håpet på. Bare lurer på en ting, er det mye igjen?
 
D

Deleted member 91

Gjest
Du er nok godt over halvveis. Det er partiet du er kommet til nå (som er hardt, brutalt og megatøft), og så siste kapittel som er det minste kapittelet i spillet.
 

K999

Keystone State Of Mind
Ja, hvis dere har brukt 6 timer til der du er nå. Så er det vel rondt en 3 timer igjen, hvis dere greier siste boss raskt.