Generasjonens beste konsoll-spill

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvordan kan du kalle spill som er så avhengige av at man leser og forstår alt som blir sagt for "barnespill"? Det rimer dårlig for meg, iallfall.

Når du sier det på den måten så får det meg til å tenke at siden Norge ikke dubber alle spillene som kommer ut her, så vil spill som kan regnes for barnespill i andre land (som dubber spillene) ikke alltid egne seg for barn her i Norge, på grunn av språkbarrieren.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Eksakt. Men en ting jeg merka meg da jeg jobba på barneskole, var at barna ofte fant på egne historier hvis de ikke skjønte hva som skjedde i spillene. Jeg fikk blant annet høre at poenget med Pokémon var å finne en hemmelig prinsesse-pokémon som var kjæresten til Squirtle, sånn at de kunne gifte seg. ^_^

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
SITAT(StarEye @ 06.01.07, 01.24) 45360
Når du sier det på den måten så får det meg til å tenke at siden Norge ikke dubber alle spillene som kommer ut her, så vil spill som kan regnes for barnespill i andre land (som dubber spillene) ikke alltid egne seg for barn her i Norge, på grunn av språkbarrieren.
[/b]
Spør du meg er ikke dette alltid like dumt. Det kan være med på å hjelpe nyskjerrige barn til å være mer aktive når det gjelder innlæring av språk, siden det da gagner dem i tilfeller som disse.

D

Deleted member 91

Gjest
Ligger noe i det, tror jeg.. Ville tro at en av grunnene til at så mange her på SG er relativt flinke i engelsk er blant annet pga. mye spill i oppveksten - i tillegg til film og musikk og sånt da, såklart. Metal Gear Solid som åtteåring represent!

Novastrum

Feminist-elitist
Synes dere har et poeng der gutta.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg er ganske enig ass.

SITAT(CockMcBalls @ 07.01.07, 15.52) 45729
Jeg, for en, tror dere er fulle av dritt.
[/b]
:eng101: Og jeg, for en, tror at å si "jeg, for en" får deg til å høres ut som en språkforvirra tulling.

Det finnes ikke noe "jeg, for en" på norsk. Det er engelsk du forsøker å prate her, så da bør du enten bruke engelske ord eller finne en tilsvarende norsk måte å si det på.

Hold kjeft da, det var en feil. CockMcBalls skriver ikke mye feil. Det er så mange idioter som ikke klarer å skrive skikkelig her, at det Cocky skrev bare er en bagatell. Men jeg må innrømme at det høres ganske fucked up ut. :D

I

impywimpy

Gjest
Ja, CockMcBalls er faktisk en del av avant-garden innenfor det norske skriftspråk, og kan skrive hva faen han vil.

K999

Keystone State Of Mind
Halo: Combat Evolved. (5 Poeng) (Xbox)
Det kom, det regjerte, det vant. Et genialt spill som jeg elsker ennå. Grafikken var så ny og nydelig på den tiden spillet kom, jeg ble sjokkert. Men å sitte og spille dette i 2 uker strekk med kamerater, og komme igjennom på Legendary til slutt var en av de beste hendelsene i livet mitt.

Star Wars: Knights of the Old Republic. (4 Poeng) (Xbox)
RPG var nytt for meg, og Star Wars var ikke blitt så særlig populært innen spillsjangere, men Kotor var et elskverdig spill. Å spille Star Wars på denne måten var helt nytt, elsker spillet ennå.

Star Wars: Rogue Leader Rogue Squadron II. (3 Poeng) (Gamecube)
Ikke den beste grafikken, ikke det lengste spill. Men vanskelig var det, utfordrende, historien er som filmene. (klassikerne) Spillet var den andre innen sin klasse, og det var kult. Det var veldig utfordrende, og du kan si til meg at det var dårlig grafikk, eller dårlig gamplay, eller hva som helst. Men å si at jeg har brukt minst 50 så gode timer på et annet spill er feil. Spillet er kort, men har mange bonus levler, og det å spille om igjen med en venn er alltid kjekt.

Halo 2 (2 Poeng) (Xbox)
Jeg ventet lenge på spillet, fikk det endelig spilte ferdig på en kveld var skuffet over storyen, levlene. Men multiplayeren gjorde at jeg ble forelsket i spillet, grafikken var stor, men ikke så god som jeg trodde. Har brukt endeløse timer på spillet, og fortjener en 4 plass.

Super Smash Bros Melee. (1 Poeng) (Gamecube)
Spiller dette ennå iblandt, det ultimate fighting spillet for folk som ikke liker Tekken. (Og for de som liker Tekken) Spiller har mange spillbare karakterer, og mange baner, samt bonus ting og gjør.

Jeg vil også legge til noen extra spill som kanskje vil gjøre det lettere for folk og huske gode spill, og hvis noen spill ligger likt på listen, så vil kanskje dette balansere de bedre. Dette er også spill som jeg selv aldri fikk spilt helt, eller kom nesten på listen:

Mario Kart: Double Dash. (Gamecube)
Shadow Of The Colossus. (Playstation 2)
Metal Gear Solid 3. (Playstation 2)
Resident Evi 4. (Gamecube)
Metroid Prime (Gamecube)
Knights of the Old Republic II (Xbox)
Super Mario Sunshine. (Gamecube)

Editer kanskje på listen.

Tja, burde kanskje slenge opp en liste jeg også, slik at vi kan få kommet oss videre fra bashinga av CockMcBalls' grammatikk.

The Legend of Zelda: Twilight Princess
Jeg hadde gledet meg lenge til dette spillet, og det skuffet ikke, faktisk så ble jeg positivt overrasket. Grafikken er nydelig, til å være GC ihvertfall, og designet er fantastisk. Templene er blandt de beste man finner i 3D-Zelda-spill, og spillet er stappfult av gode sideoppdrag. En annen ting er at Link aldri har hatt så mye personlighet før. Der han tidligere, i mangel av en bedre beskrivelse, var «an empty vessel», ser man nå at han virkelig, virkelig bryr seg om hva som skjer med sine nærmeste, og ikke minst Hyrule. 5 poeng.

Resident Evil 4
Det er få spill jeg har rundet så mange ganger i løpet av så kort tid, hvis det i det hele tatt er noen. Ikke bare er filmsekvensene spennende, mye på grunn av interaktiviteten i dem, men fiendenes AI og pacingen i spillet, gjør dette til et fantastisk spill. 4 poeng.

Hmm ... jeg redigerer inn resten senere, episode 2 av 24 sesong 6 er ferdig nedlastet.

Topp 5
  1. [Ratchet & Clankl] (5 Poeng)
  2. [Grand Theft Auto: Vice Cityl] (4 Poeng)
  3. [God of War] (3 Poeng)
  4. [Timesplitters 2] (2 Poeng)
  5. [Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty] (1 Poeng)
Ratchet & Clank
Her er kanskje mange uenige, men det er faktisk et av de spillene jeg likte best denne generasjonen... har kanskje brukt mer tid på demoen enn jeg har brukt på mange andre spill denne generasjonen, og selve spillet har jeg fullført fire ganger. Genial humor, herlig useriøs stil, veldig godt og variert gameplay, kul og karikaturisk grafikk, og massevis av hemmeligheter og kule våpen og gadgets. Selv syns jeg ikke den ene oppfølgeren nådde helt opp, har ikke prøvd de andre. Mulig jeg er litt blind her da, ettersom dette var den første skikkelige 3D-plattformeren jeg eide selv.

Grand Theft Auto: Vice City
Igjen er jeg kanskje litt blind her, ettersom det var det første GTA jeg spillte skikkelig (ikke bare gå og lage kaos), og min første 3D-freeroaming-spill. Uansett, stor, herlig by... veldig herlig stemning, merker jeg skulle ønske jeg hadde opplevd 80-tallet som voksen, når jeg spiller dette... utrolig herlig musikk, morsom og underholdende historie proppfull av interessante figurer, utrolig morsom, variert og spennende by, full av små hemmeligheter å finne. Og få kan vel si at de kjedet seg gjennom spillet, GTA HAR et knakende godt gameplay... bare synd det begynner bli rimelig oppbrukt nå. Lite slår å flakse rundt i et Apache-helikopter, med V-Rock på radioen og tonnevis av politi etter seg.

God of War
Vel... dette spillet var rimelig perfekt... kul, engasjerende historie, veldig stilig setting, godt gameplay (ble faktisk ikke lei av kampsystemet, noe som er uvanlig). Utrolig spennende på mange måter, satt en hel natt og spillte dette med to kamerater som bare satt og så på... musikken, alt. Eneste kjipe delen i spillet er er mot slutten, med en utrolig frustrende del der man skal klatre og balansere på roterende kniver. Holdt nesten på å gi opp der. Skal også ha pluss for utrolig kule bosser, og de tøffeste kamp-animasjonene jeg har sett på lenge.

Timesplitters 2
Dette har jeg spillt MYE. Er kanskje ikke så utrolig bra i manges øyne, men jeg syns det fortjener å bli nominert det også. Er tross alt et av de spillene jeg har kost meg mest med denne generasjonen. Rask, utrolig engasjerende gameplay, veldig moro i multiplayer, god musikk og mange godt gjennomførte vanskelighetsgrader. Ca umulig å få 100% på, spillet blir aldri ferdig. Masse, masse å låse opp, herlig useriøs stil. For meg, det perfekte konsoll-fps.

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Mitt første Metal Gear-spill, og det koste jeg meg med. Syns faktisk syretrippen på slutten var fryktelig spennende og kul, (kanskje som en av få?) og hadde ingenting imot å spille som Raiden (visste jo ikke om snake jeg engang, spillet begynte på Raiden sin del da jeg svarte at jeg ikke hadde spillt det forrige). Utrolig spennende spill (selv om jeg ikke helt liker å snike), med en fryktelig spennende historie. Burde kanskje nesten heller vært film, koste meg mest da jeg så på spillet, ikke mens jeg spillte.

Andre spill jeg gjerne ville hatt med:

Halo: Combat Evolved
Super Smash Brothers: Melee
Prince of Persia: The Sands of Time
Final Fantasy X
The Legend of Zelda: Wind Waker
Shadow of The Collossus