Topp 5
- [Ratchet & Clankl] (5 Poeng)
- [Grand Theft Auto: Vice Cityl] (4 Poeng)
- [God of War] (3 Poeng)
- [Timesplitters 2] (2 Poeng)
- [Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty] (1 Poeng)
Ratchet & Clank
Her er kanskje mange uenige, men det er faktisk et av de spillene jeg likte best denne generasjonen... har kanskje brukt mer tid på demoen enn jeg har brukt på mange andre spill denne generasjonen, og selve spillet har jeg fullført fire ganger. Genial humor, herlig useriøs stil, veldig godt og variert gameplay, kul og karikaturisk grafikk, og massevis av hemmeligheter og kule våpen og gadgets. Selv syns jeg ikke den ene oppfølgeren nådde helt opp, har ikke prøvd de andre. Mulig jeg er litt blind her da, ettersom dette var den første skikkelige 3D-plattformeren jeg eide selv.
Grand Theft Auto: Vice City
Igjen er jeg kanskje litt blind her, ettersom det var det første GTA jeg spillte skikkelig (ikke bare gå og lage kaos), og min første 3D-freeroaming-spill. Uansett, stor, herlig by... veldig herlig stemning, merker jeg skulle ønske jeg hadde opplevd 80-tallet som voksen, når jeg spiller dette... utrolig herlig musikk, morsom og underholdende historie proppfull av interessante figurer, utrolig morsom, variert og spennende by, full av små hemmeligheter å finne. Og få kan vel si at de kjedet seg gjennom spillet, GTA HAR et knakende godt gameplay... bare synd det begynner bli rimelig oppbrukt nå. Lite slår å flakse rundt i et Apache-helikopter, med V-Rock på radioen og tonnevis av politi etter seg.
God of War
Vel... dette spillet var rimelig perfekt... kul, engasjerende historie, veldig stilig setting, godt gameplay (ble faktisk ikke lei av kampsystemet, noe som er uvanlig). Utrolig spennende på mange måter, satt en hel natt og spillte dette med to kamerater som bare satt og så på... musikken, alt. Eneste kjipe delen i spillet er er mot slutten, med en utrolig frustrende del der man skal klatre og balansere på roterende kniver. Holdt nesten på å gi opp der. Skal også ha pluss for utrolig kule bosser, og de tøffeste kamp-animasjonene jeg har sett på lenge.
Timesplitters 2
Dette har jeg spillt MYE. Er kanskje ikke så utrolig bra i manges øyne, men jeg syns det fortjener å bli nominert det også. Er tross alt et av de spillene jeg har kost meg mest med denne generasjonen. Rask, utrolig engasjerende gameplay, veldig moro i multiplayer, god musikk og mange godt gjennomførte vanskelighetsgrader. Ca umulig å få 100% på, spillet blir aldri ferdig. Masse, masse å låse opp, herlig useriøs stil. For meg, det perfekte konsoll-fps.
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Mitt første Metal Gear-spill, og det koste jeg meg med. Syns faktisk syretrippen på slutten var fryktelig spennende og kul, (kanskje som en av få?) og hadde ingenting imot å spille som Raiden (visste jo ikke om snake jeg engang, spillet begynte på Raiden sin del da jeg svarte at jeg ikke hadde spillt det forrige). Utrolig spennende spill (selv om jeg ikke helt liker å snike), med en fryktelig spennende historie. Burde kanskje nesten heller vært film, koste meg mest da jeg så på spillet, ikke mens jeg spillte.
Andre spill jeg gjerne ville hatt med:
Halo: Combat Evolved
Super Smash Brothers: Melee
Prince of Persia: The Sands of Time
Final Fantasy X
The Legend of Zelda: Wind Waker
Shadow of The Collossus