Generelt-delen er den bpste delen...

demake

Seksuelt godteri
#21
Hvis generelt åpnes for innsyn kommer jeg ikke til å poste historien om da jeg fingra ei lesbe på Ihlas Kebab i Olav Kyrres gate.

Jeg er virkelig ikke interessert i å rekruttere nye medlemmer. Nye medlemmer suger mink.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#22
Du er et (relativt) nytt medlem.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#24
Og stolt av det!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#26
Bare for å si det at uten rekruttering på et eller annet nivå vil vi dø. Det er å dramatisere det selvfølgelig, men trestegsplanen var å stoppe nedgangen av aktivitet, stabilisere den og deretter får den til å vokse og selv om jeg må innrømme vi kom oss til steg to og tre fort og greit ser jeg for meg at nytt blod vil kunne dekke opp og ettehvert supplere noe av aktiviteten som etterhvert kan minske grunnet høyere gjennomsnittsalder.

Men det var litt utenfor poenget, synes det kommer frem mye bra her som er verdt å ta med seg og kom gjerne med mer, men skjønner jeg det riktig om det kunne vært en idé å eventuelt senke innleggsgrensen fra 20 til f.eks. 5?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#27
Kan det ikke bare være som det er nå, også kan man gi bort full tilgang til de eventuelle som ser på streamen og andre spesielt utvalgte?
Det blir som et slags filter. Hvitt papir seff.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#28
men samtidig ser vi jo at en del av kjernemedlemmene vil endre oppførsel dersom alt blir relativt lett å lete opp.
Jeg synes diskusjonene har blitt mer åpne den siste tiden, og tror det har litt med å gjøre at vi er som en stor SG-familie etter hvert og kan snakke fritt uten at det dukker opp overalt ellers. Vil tro det er flere som føler at de er blant sine egne og kan ytre seg annerledes enn de ville gjort i andre sosiale medier. Så ja, stemmer for å beholde skjerming, men senke grensa til f.eks. 5 poster. Evt. bare kreve registrering, hvis det hjelper rekrutteringa.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#29
Det er også flere måter å gjøre dette på og ting kan legges i lag. Generelt kan f.eks. gjøres synlig for alle fra begynnelsen av, eller for alle med n posts, samtidig som at man får skrivetilgang fra p posts.
 

Javi

elsker dette landet
#33
Er med på at man burde være registrert for å kunne se generelt. Det er greit å vite hvem som ser hva du skriver. Dette er også en svært vanlig forumpraksis.

Hvordan man gjør det etter dette kan diskuteres. Tror det hele handler om en balansegang mellom det interne vi har gående her og å legge til rette for nye aktive medlemmer.
Jeg for min del lurka en del før jeg turte å skrive noe som helst i generelt. Vi må huske på at lurking er en viktig del av det å lære seg spillegals "kultur".
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#35
Dermed burde kanskje Generelt være tilgjengelig for registrerte brukere før man får skrivetilgang?
 

demake

Seksuelt godteri
#36
Var ikke grensen på 100 poster under chris1414s regime i hine hårde dager?
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#37
Jeg er forsåvidt enig i at tjue innlegg er en litt høyere barriere enn null, i den grad at med mindre jeg var veldig spillinteressert og hadde flere meter tjukk hud, så hadde jeg nok ikke poasta de tjue innlegga og magisk oppdaga generelt. Jeg veit ikke, problemet er vel at vi har vokst litt opp med det, og noen på vår alder (min alder) ville ikke bare sklidd inn, og kun de mest tanketomme av kids (Drauden) klarer å ta del i ettertid.

Når jeg leser det dere skriver er jeg ihvertfall enig i at vi ikke egentlig trenger noen rekruttering til generelt-delen, om vi har kompiser som er hypp så a) tilllater vi dem jo å se ganske mye rart som vi kanskje ikke hadde sagt til dem ellers og b) burde de greie å skrive noen vettuge spillinnlegg før de tar del i herligheten, kanskje ikke for å understøtte spilldelen av forumet (det kunne fort vært en større underavdeling av generelt fremfor noe annet), men for å vise at man duger.

Hadde det kanskje vært en idé å åpne film, musikk, spør forumet og «hvem er du»-tråden; for så å cherry-picke folk derfra som virker som om de har noe mellom øra? Eller er det helt kraftneger?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#38
Cherrypicking er kraftneger og utgår for min del, men å åpne den fire subforaene men holde selve Generelt stengt er null problem.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#39
Var ikke grensen på 100 poster under chris1414s regime i hine hårde dager?
Generelt-delen var vel ment som en belønning til aktive medlemmer i sin tid og noen av oss delvis slet oss gjennom 100 poaster for å nå the promised land.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#40
Jeg er en av dem, men vi kunne lese Generelt og visste dermed hva vi kunne se frem til.