Generelt-delen er den bpste delen...

#41
Min mening er at å åpne for lesetilgang til generelt er å skyte seg selv i foten, selvom man ikke har skrivetilgang. Generelt har vokst frem, særlig etter lukkingen av sexbomb, som en mellomting mellom nettopp det vanlige forumet og det som var sexbomb, mye på grunn av en, dog relativt liten i forhold til hvordan det var på sexbomb, barriere som hindrer innsyn.

Det er ingen tvil om at en del av posterne som faktisk gjør generelt verdt å lese kommer til å endre vanene sine dersom det blir mer åpent enn det allerede er. Bilder av mat og tråder om hvilken sang man digger for tiden er jævlig koslig, men jeg kjøper ikke at det fungerer som et enormt trekkplaster for folk vi faktisk vil ha her.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#42
Kan skyte inn at jeg som moderator har merket økende vilje til å ta initiativ blant medlemmene de siste par årene, f.eks. til å lage egne saker og finne på ting som øker aktivitetetn på forumet. Terskelen for det var mye høyere før og i en periode var det nesten bare moderatorer som lagde nye tråder da det var behov for det. Vil tro albuerommet har økt fordi folk føler seg trygge, noe som bl.a. har med hindret innsyn å gjøre.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#43
Jeg vet ihvertfall at, for min del, kommer jeg til å begrense meg veldig hvis forumet blir "leseåpent" (avisord) for alle, men jeg vet ikke helt hva dere i Ledelsen vil? Det er på en måte greit å ha flere medlemmer for å kanskje tjene penger på annonser og alt det der, men samtidig vil da spillegal miste hele den "familien min"-greia. Jeg liker veldig familien veldig godt, selv om det kanskje ikke er alle jeg liker like godt alltid. Ta f.eks alle de gangene folk klikker fordi noen ikke liker løk, eller fordi noen liker løk? eller de gangene man reagerer kraftig på at noen ikke liker Chinatown, eller de gangene noen hater på noe fordi de føler at de basically gjør det bedre selv uansett hva det er for noe. Kosehat.
Spillegal. Kosehating på høyt nivå. :hug:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#44
Jeg er enig med dere siste to, men merker at alle fortsatt prater om enten-eller-scenariene.
 
#45
Så, avstemming då? Til ledelsen er vel uansett åpen for innsyn og posting for alle?

Men spørsmålet er, kva er alternativene?

1. La ting være.
2. Generelt er åpent fra registrering, skrivbart etter x poster.
3. Flytt musikk + film til egen hovedkategori og la være åpent. Guily pleasure kan lukkes under Generelt.
4. ???

Osv (profitt?)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#46
4. Generelt er lesbart etter x poster, skrivbart etter y poster. Dette er tredje gang jeg nevner denne muligheten og det er en middle ground som kanskje "løser" mye av det som har blitt diskutert.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#52
Til det Martin skrev på forrige side gir jeg ikke opp spille-delen av Spillegal helt enda, innrømmer ærlig at Generelt er bpst osv er mye mindre gira på Genereltgal.

Men da prøver jeg å oppsumere:

1: Flytte guilty pleasures til Generelt.
2: Åpne underfora (spør forumet, film, musikk) for alle.
3: Sette en grense på 5 poster for å kunne lese/lurke i Generelt.
4: Holde på grensen på 20 poster for å få poste selv i Generelt.

Føler faktisk det er en bedre løsning enn i dag og vil løse utfordringer samtidig som vi sørger for at hvem som helst ikke kan logge inn/søke opp det i Generelt.

Eller bomma jeg nå? Hva tycks ellers? Flere synspunkter?

Edit: Jo ja, angående Likes for poste/leserettigheter er en forlengelse av nevnte "cherrypicking" føler jeg.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#54
Samtykker til dette og holde like-systemet unna rettigheta til brukerne, fin bonus som nok også bidrar positivt til aktiviteten og tonen på forumet, men bør ikke være en popularitetskonkurranse å få skrive- eller lesetilgang.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#56
Approver planen til Justin, den hørtes fin og gjennomtenkt. Da forblir fortsatt det vprste vi har å tilby usøkbart, noe flere her er veldig opptatt av. Det forstår jeg selvsagt. Vi er jo gærne.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#57
Jeg er enig i at Generelt ikke bør åpnes opp for fri lesing og/eller googling, og at postcountkravet kanskje kan senkes litt.

Men spørsmålet er vel heller: bør generelt være trekkplasteret? Er det virkelig slik at de som ikke er interessert i spill og bare ønsker å henge her for andre grunner er ettertraktede brukere? Er ikke spillinteressen den ene fellesnevneren blant alle kjernebrukerne, uansett om vi bruker mer tid på å diskutere andre ting? Det må da finnes andre, mer spillrelaterte tiltak som er bedre rekrutteringsvirkemidler enn å lokke med tilgang til Generelt.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#58
Om det er kosher for alle er det bare å starte smisken med Buggz så han kan fikse ^__^


EDIT: Også det Jante skrev! Discuss.
 
#60
Vel, on the flipside var det spillinteressen min som fikk meg hit som 13/14åring, og hadde jeg møtt en 13 år gammal versjon av meg i dag hadde jeg mest sannsynlig sparka han i magen gjentatte ganger. Greia jeg prøvde å banke inn her er at generelt eier og er hovedsakelig grunnen til at mange av oss fortsatt poster her, grunnen til det er i min mening de lukkede forholdene vi nyter, tar vi bort disse tar vi også bort det vi liker med generelt.

Ellers enig med Justin og Buggz.