Generelt om Xbox 360

#22
Ja, i morgen her i norge klokka 22.00 på mtv.

det finner du sikkert overalt. gamespot.com f.eks.
bare å søke det.
 
#24
må innrømme at selve maskinen så mye fjongere ut nå enn på de tidligere bildene...
scansa fra ghost recon så heller ikke ille ut da!
 
#26
Ny info lekket ut...

Kilde: Dagbladet.no

Maskinen vil ganske riktig hete Xbox 360. Den kommer til Norge i år - syv til ti dager etter USA, og mest sannsynlig i november som tidligere antatt.
Ti-femten titler klare til lansering, og 40 i løpet av det første halve året. Blant lanseringstitlene er "Kameo: Elements of Power", "Perfect Dark Zero" og "Project Gotham Racing 3", "Dimitri" (av Peter Molyneux), "Gears of War", "Elder Scrolls IV: Oblivion", "The Godfather", "Ghost Recon 3", "The Darkness" (fra svenske Starbreeze, som ga oss "Riddick"), "Call of Duty 2", "Rallisport Challenge 3" og "Test Drive: Unlimited". "Halo 3" er bekreftet - og kommer mest sannsynlig i år.
Maskinen er på størrelse med PlayStation 2 (den originale, ikke den lille).
Håndkontrolleren vil vibrere, selv om den er trådløs. Den kan lades opp via USB-kabel til maskinen, eller bruke batterier.
Den mystiske knappen i midten av håndkontrolleren kalles "The Ring of Light", og vil både varsle om spillinnbydelser og nytt spillinnhold på Xbox Live, samt hvilken kontroller du holder i hånden.
De sorte og hvite knappene er flyttet opp til skulderknappene.
Hele fronten kan skiftes ut etter ditt behov.
Om du bare ser en DVD, vil maskinen dempe viftene og bli støysvak.
Det vil bli en ekstern 20 gigabytes harddisk som senere kan oppgraderes.
3 x IBM Power PC 3,2 GHz CPU, ATI 500 MHz grafikkort med 10 MB DRAM, 500 millioner polygoner i sekundet, 48 milliarder shaderoperasjoner i sekundet, 512 MB GDDR3 RAM, 3 USB-porter (en bak, to foran), Xbox Live innebygget og integrert, forberedt til Wi-Fi 802.11.
Leser DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD og JPEG Photo-CD.
Kan streame musikk fra Windows XP, bilder og film fra digitalkamera.
16:9, 720p, 1080i, 5.1 Dolby Digital.

Jeg spår nesten døden til pc som beste alternativ for den hardbarka gameren der ute. Tror at dette er starten på noe stort...noe virkelig stort. Enten så kommer konsollene til å ta over mye av spillinga ved dette konsoll skifte eller så er det garantert at det kommer til å skje neste skifte.

Myten om at spill er best på Pc kommer snart til å møte veggen tror jeg....
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#27
#28
Interessant. Fint å ha bursdag rundt lanseringen til XBox 360. Fint å vite at Perfect Dark Zero blir lanseringstittel (eller?!).

Skal nok ha denne maskinen, ja. Håper ikke den blir så ekstremt dyr.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
Opprinnelig skrevet av Larsen
Myten om at spill er best på Pc kommer snart til å møte veggen tror jeg....
Næh. Det er ikke en myte, vet du. :)
Men dog, Xbox Live Silver frister stort. Jeg blir vel å skaffe meg en 360 når den går ned i pris og de virkelig gode spillene begynner å komme.
 
#32
Smaken er som baken - delt.
Personlig foretrekker jeg FPS på PC, men det kommer sikkert snart en eller annen ting som sørger for at det snur seg.
 
#33
Opprinnelig skrevet av bj0nniz@13.05.2005, 00.03
Den dag FPS og RTS-spill er bedre på konsoll enn på pc så kan dere gjerne si ifra.
219250​
Vel det er ikke mangel på grafikk og kraft som kommer til å bli problemet der lenger ivertfall. Men det er mange som ikke takkler slike spill med en kontroller. Og det eneste jeg kan si er at du må gi det litt tid...altså jeg husker fra Doom spilla og nå det kom FPS spill som du måtte bruke mus på så var vi helt fra oss.

Det var det værste vi hadde prøvd...men nå idag er det det mest naturlige som finnes for oss. Samme er det med konsoll, du må øve og bruke det en stund før det sitter.

Men konsoll er ikke for alle...slik er det bare :kul:
 
#34
Men dette er jo selvfølgelig noe som går begge veier...plattformspill og andre typiske "konsollspill" passer ikke til pc i det hele tatt.

Jeg tviler på at konsoller nå vil "ta over" spillmarkedet, det samme ble sagt når ps2 og xbox kom og det neimen ikke lang tid før det kom på maskinvare til pc som var overlegent det i spillekonsollene. Men det er jo selvfølgelig spillene det kommer an på.
 
#36
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@13.05.2005, 00.07
Vel det er ikke mangel på grafikk og kraft som kommer til å bli problemet der lenger ivertfall. 
219254​

Det der blir gjentatt HVER ENESTE GANG det er en ny konsoll lansering. Jeg tror lar deg styre litt for mye av hypen akkurat nå, jeg skal garantere deg at 1 år - 1 1/2 år etter at denne bruker er lansert så vil det kommer noe som overgår det den er i stand til på PC, det slår ALDRI feil :)
 

Kilik

Lokal moderator
#37
Godt å se at specsene var sanne. 3 x 3.2 GHz PowerPC med 512 MB GDDR3 RAM er meget imponerende. Tror ikke Cell chip'en i PS3 blir så overlegen som Sony hadde planlagt...

Altså, bare for å sammenligne, så har den kraftigste Mac-maskinen på markedet i dag 2 x 2.7 GHz PowerPC og dårligere grafikkort enn X360. Den selges for over 20.000 kroner...
Mao. hvis X360 selges for under 4000 kr som antatt, så er det veldig mye for pengene.

Det vil ta flere år før noen PC til normal pris (les: under 15.000 kr.) slår den på spillytelse...
 
#38
Opprinnelig skrevet av Kilik@13.05.2005, 00.39
Godt å se at specsene var sanne. 3 x 3.2 GHz PowerPC med 512 MB GDDR3 RAM er meget imponerende. Tror ikke Cell chip'en i PS3 blir så overlegen som Sony hadde planlagt...

Altså, bare for å sammenligne, så har den kraftigste Mac-maskinen på markedet i dag 2 x 2.7 GHz PowerPC og dårligere grafikkort enn X360. Den selges for over 20.000 kroner...
Mao. hvis X360 selges for under 4000 kr som antatt, så er det veldig mye for pengene.
219268​
I know! Tror hodet mitt kommer til å eksplodere om jeg tenker mere på det... =D
 

Kilik

Lokal moderator
#39
En annen ting jeg merker meg er at den virker utrolig lite beskyttet mot piratkopiering og modifisering: Den har en avtagbar og oppgraderbar harddisk, den spiller av DVD-RW-plater og muligheter for tilkobling til PC og andre enheter.

Men jeg har ikke lest noe om mulighet for å spille Xbox1-spill. Betyr det at de har droppet bakoverkompabilitet tro?
 

SHDR

Gullmedlem
#40
Oversatte GameReactor-artikkelen til engelsk, jeg. Den leser stadig helt rævva, men jeg velger å poste den her likevel:


[PAGE 1]

20GB Hard Drive and a pretty, white controller
All about the design of the Xbox 360

One of the major problems [at the time of release] of the original Xbox, was its size. This is, thankfully, not a problem with this new console, which is no bigger than the original, black PlayStation 2. The design is a result of collaboration between sculptor [industrial designer?] Jonathan Haydes, an employee of Microsoft, and one American and one Japanese design studio. Over 20 different prototypes were presented and rejected [before this final design was accepted].

Everything from a toaster-like device to what J. Allard described as a "Fisher Price Nuclear Plant" has been considered. Finally, the current, timeless, concave chrome design was accepted, and [subsequently] leaked onto the internet. It's interesting to note that there are no visible screws or bolts in the casing, and that the front design can be changed in accordance to your own mood. The new Xbox 360 can be given a quite personal flavour. Microsoft promises that this year's E3 will feature finished hardware with samples of the front designs [they plan to make available]. The company has mentioned thematic front designs inspired by successes such as Halo [3], Perfect Dark [Zero] and Project Gotham Racing [3]. The Xbox 360 can stand on end as well as assuming the traditional horizontal position, without any peripherals necessary for either mode, and [however it is positioned], the fans on the unit will switch themselves on and off [according to demand]. For instance, you'll be able to watch a DVD on a far more silent piece of hardware.

It's also worth noting that Microsoft is quite pleased with their current controller design (the Controller S), since the new, white controller is pretty much the same. Since there are no longer memory card slots [in the controller], it is slimmer, but the shape, the feel and the finish are all the same, down to the analogue sticks. The black and white buttons now act as secondary triggers, which is a far more ideal solution. The big button in the middle of the controller is the [eagerly?] anticipated "Ring of Light". It indicates which controller [out of a set of four] you hold, whether you have any new messages on Live or generally any other online event. You can also change between your current game and Live mode at any time, with no lag.

[MIDDLE CAPTION BOX]

XBox 360 >> The Joypad
Finally wireless - The Xbox 360 sets a new standard

There have been wireless joypads available for over ten years, produced by among others Joytech, Madcatz and Logitech. They've actually been on the market since the 16-bit era [correction: they've been available for an even longer time. I had infrared controllers for my NES]. But this is the first time a console manufacturer decides to provide wireless pads as a standard. The joypad has the requisite rumble functions, the power of which is adjustable to preserve battery. The two rechargable AA-batteries will be capable of handling extended playing sessions and will be charged via the USB ports of the console. The future is truly wireless.

[CAPTION ABOVE XBOX 360 HARDWARE]

The logo that has swept across the internet over the last few months appear to be fake. The above is the proper Microsoft logo. It looks familiar, but still conveys a fresh and different style.

[PAGE 2]

The Future is Online
The new Xbox 360 features integrated Xbox Live

Microsoft is actually a shareware company. "It's in our nature," says Robbie Bach, when interviewed about the Xbox 360 by GameReactor. This is obvious throughout the entire concept of the new Xbox 360, with PlayStation 3 providing the raw muscle, and Revolution aiming for innovation. Usually, the processing power is the hot topic upon release of new hardware, but Microsoft would rather focus on Xbox Live, which will be expanded greatly by the time Xbox 360 enters the stage. The first, and most obvious change, is that Xbox Liveis now fully integrated into the hardware. Whether you choose to go online or stay offline, a Gamer Card keeps track of yuor personal preferences. Xbox Live will also be available in two flavours. One is the free version, dubbed Xbox Live Silver. Here, you can download additional content to your games, download demos of upcoming titles and engage in live-video conversations online free of charge. Xbox Live Gold, however, will be required to actually play games online. There will naturally be exceptions, such as Massively Multiplayer Online Games, where the service is paid directly to the developer, and exceptions will be made in special free weekends, where all content will be available to all users free of charge.

Further, you have the opportunity to engage in live video conversations via Xbox 360 using its camera peripheral. You can also stream photos to the hard drive, and your favourite tracks from your iPod. Microsoft's vision for the Xbox 360 is that of an ultimate convergence console: you'll be able to watch television, watch movies and at the same time be online to accept invitations from fellow gamers or check your Live mail. Microsoft assumes that around 50% of all Xbox 360 customers will use [the console's] Xbox Live online features, in stark contrast to the current 8% who uses the Xbox Live service. Big numbers. But are they realistic?

[CAPTION ABOVE CONTROLLER]
The controllers are slightly smaller than their predecessors. They are also equipped with an all-new button that brings you straight to the Xbox dashboard.

[PAGE 3]

This is the Xbox 360!
We've tested the new Microsoft console

It is unleashed in less than six months. The next generation will start with the release of the Xbox 360 in the US, followed by a European release 7-10 days later, while being finally released in Japan in December. This is the tightest release window ever for the release of a console. Microsoft has worked hard to keep the Xbox 360 a secret, and they've at least partially succeeded, even if the new console is released a surprisingly short while after the original. We still don't know what price the hardware will retail at, and no price will be available until October or November, so one of the most important aspects of the launch is still unknown.

"But we know what price range it will need to be within to actually sell," says Robbie Back, Senior Vice President of Home & Entertainment. "We will not make a mistake again like we did with the European retail price." Microsoft claims that they've learnt several valuable lessons with regards to the launch of the original Xbox. Above all, the company wants to make the Xbox 360 a well-rounded piece of consumer electronics. J. Allard claims the original Xbox was designed like a painting, where layers upon layers was added to the design, whereas the Xbox 360 is a sculpted whole, where both the form and the content was predetermined, and the design made to suit these, and nothing else. He further explains that they were leading the way with the original Xbox, with regards to online implementation and the hard drive, and that these features will mean further market penetration with this new generation of the Xbox hardware.

"There's no reason to be humble about it. We mean to be the market leader this time around," according to Robbie Bach. "I think we'll be seeing a [market] situation where Microsoft and Sony will stand as equals. The Xbox 360 is a powerful piece of hardware, so powerful that it will take developers several years to fully utilize its capabilites. Of course, this means that there will be an initial shortage of launch titles." Microsoft assumes that they will be able to present 10-16 titles for launch, with the number slated to reach 40 by the first six months of the console's lifespan. Microsoft themselves will present Perfect Dark Zero, Kameo: Elements of Power and Bizarre Creations' Project Gotham Racing 3 for launch.

[BOTTOM CAPTION]

Xbox 360 >> Hardware Specifications

* CPU
3x IBM PowerPC 3,2GHz

* GPU
Custom ATI 500MHz (10 MBs of embedded DRAM)

* Polygon Drawing Capacity
500 millions per second

* Shader Capacity
48 billion shader operations per second

* Memory
512MBs of GDDR2 RAM

* Storage Media
Removable and upgradeable hard drive (20GBs), 12x DVD (dual layer), memory cards (64MBs)

* Ports
Supports up to four wireless joypads at the same time
3 USB ports (2 in front, 1 in the rear)
2 memory card ports

* Online
Integrated Xbox Live
Ethernet-port
WiFi 802.11 enabled
Web cam with a horizontal resolution of 1280px enabled

* Supports the following media
DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R/RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD

* Streaming
Music from media players or a personal computer with Windows XP, movies and photos from the web cam via Live. All games support 16:9, 720p, 1280i, 5.1 Dolby Digital and personally customized soundtracks.

Phew. Direkte oversettelse. Håper det ikke er for stygt å lese.