Generelt om Xbox 360

#63
Vel er det 1 ting som er sikkert her i livet så er det at jeg skal ivertfall ha en X360! Da er det bare å vente på info av di 2 andre herlighetene.....
 
#65
Ja, det ble en relativt lang natt ... Har ikke amerikansk MTV her i huset, og vet (eller visste) heller ikke om noen nettsider hvor jeg kunne se programmet direkte. Så det ble å sitte på nettet og trykke F5 mer enn jeg vanligvis gjør i løpet av en måned. Det var faktisk litt moro å sitte å følge med på alt som skjedde, skrive litt, og diskutere 'begivenheten' med folk på MSN. Ikke minst trakk jeg på smilebåndet av alle de småmorsomme kommentarene og oppdateringene fra Eurogamer, og ikke minst da Shadar/Erlend ble nevnt - to ganger. :D

Ang. 360, er jeg fornøyd med hele bunten så langt. Designet bryr meg ikke så mye, da den bare står under TV-bordet som har sotete vinduer, og jeg glaner heller ikke på den når jeg spiller. Allikevel, jeg synes den var stilfull og langt penere enn Xbox, noe som absolutt er positivt. Etter hvert som all infoen som hadde lekket ut for et par dager siden/i går kveld ble bekreftet, ble jeg enda mer imponert over hvor bra den virker. Jeg har ikke stor greie på alle disse spesifikasjonene, men den virker iallfall kraftig, og folk sier den er kraftigere og raskere enn de fleste av dagens PC-er. Det holder for meg. Og tre raske CPU-er + et raskt minne må vel love bra? :usikker:

Og så var det alle mulighetene og detaljene: Støtte for fire trådløse kontrollere, gratis og integrert Xbox Live Silver, med mulighet for oppgradering til Gold, kontrollen kan lades via USB-kabel til Xbox 360/PC, Wi-Fi-støtte, ekstern harddisk på 20 GB med mulighet for oppgradering ... Ah, jeg blir litt tent av sånne ting. :flau:

Så kom spillene ... 10-15 lanseringsspill, absolutt brukbart. Det var vel noen greie spill også, så det er ikke umulig at jeg kjøper den på lansering. Særlig hvis Perfect Dark Zero kommer da (tør ikke å stole på noen datoer før det faktisk står i butikkhyllene). RalliSport Challenge 3, Elder Scrolls IV: Oblivion, Project Gotham Racing 3 og Ghost Recon 3, for å nevne noen ... Dette synes jeg faktisk er bra til lanseringstitler å være. Som regel er lanseringsspill bare middelmådige, og det gjelder muligens for disse også, men det virker allikevel litt lovende.

Prisen virker også lovende, selv om Microsoft dog ikke har bekreftet at prisen blir rundt $290 - $360. At den lanseres ikke mer enn rundt én uke etter USA er herlig, men jeg er fortsatt litt tvilende til om jeg kommer til å kjøpe i Norge. Må nesten se an lanseringsprisen, og ikke minst hvor mye høyere prisen blir med den norske momsen.

Jess, mine tanker og 'følelser' om Xbox trehundreogseksti.
 
#66
Det var noen som snakket om at Halo 3 er offisielt annonsert at det kommer. Hvor har man den informasjonen fra? Står ingenting på Bungie sine sider for eksempel.
Holder på å laste ned OurColony videoen også nå, siden den vistnok skal være bedre en MTV previewen.
 
#68
Mongis: Infoen kommer fra det danske spillmagasinet GameReactor, som har tatt en titt på Xbox 360 og spill og dilldall en god stund før oss andre. Det er vel neppe offisielt bekreftet, jeg har iallfall ikke hørt noen pressemelding fra Microsoft eller Bungie, men det er vel rimelig klart at Halo 3 vil komme ... At det ble påstått at det kom allerede i år, var derimot en overraskelse.

Jeg siterer GameReactor, som vel er kilden som første gang brakte opp Halo 3-saken:
Opprinnelig skrevet av GameReactor
Peter Moore vil overhodet ikke snakke om hverken Halo-serien eller Bungie da vi møtte ham, men at enda et Halo-spill er på vei ville han gjerne bekrefte. Han sa til og med at det ikke var en hemmelighet. Forvent treern en gang i år.
Edit:
Slenger ut linken til det scannede bildet, siden dere sikkert vil se selv ... Langs den venstre side, litt ned på siden: Halo 3, GameReactor.
 
#69
Eneste grunnen til at jeg skal ha Xbox360: 3min og 18sek ut i videoen som Endre linket til.

Eller... jeg får se hva E3 bringer tror jeg.

MoFo2
 
#70
Ja, jeg vet selvsagt at Halo 3 vil komme før eller senere. Synes bare det er temmelig overraskende at ryktene skal ha det til at det skal komme allerede i år. Da har nemlig ikke Bungie brukt mer enn i overkant av 12 måneder på utviklingen. Da har enten:
1: Å øke bemanningen med 100 personer hjulpet noe voldsomt.
2: XNA er veldig tidsbesparende.
 
#71
Så akkurat klippet fra MTV og det var et dårlig program altså. Men meningen med programmet var vel egentlig bare å vise kjapt maskinen. Vi kommer nok til å se den i skikkelig action på E3 som er rett rundt hjørnet nå.
 

Kilik

Lokal moderator
#73
Opprinnelig skrevet av Mongis@13.05.2005, 13.27
Ja, jeg vet selvsagt at Halo 3 vil komme før eller senere. Synes bare det er temmelig overraskende at ryktene skal ha det til at det skal komme allerede i år.
I følge GameReactor er det planlagt å komme ut sent 2006.
 
#76
Opprinnelig skrevet av Egle+13.05.2005, 12.29-->
Forresten, Xbox 360 blir altså ikke bakoverkompitabel? De burde i hvert fall ha nevnt det innen nå, siden så å si alt om selve konsollen er blitt offentliggjort.
219337​
[/b]
Nå har jeg ikke sett videoen fra ourcolony, men ifølge hva gamespot skriver, kan man tydelig se at det blir split xbox spill som Halo 2 bli spilt på xbox 360.

<!--QuoteBegin-GAMESPOT

However, the video did contain some footage that Microsoft didn't want the public to see. Namely, there are several shots of current-generation Xbox games--including MX vs. ATV Unleashed and Halo 2--being played on the Xbox 360, meaning that, at least in the testing stage, it is backwards-compatible. There is also a screenshot of the new Xbox Live dashboard with the words "Xbox 1 Zone" clearly marked and an icon of the current Xbox title Fable. Finally, a screenshot of the forthcoming Xbox Live Marketplace clearly shows Halo 2 maps being offered for download.

However, while such shots imply backwards compatibility, such functionality is not yet official. Microsoft executives have said themselves they cannot address the issue until next Monday's media event at E3--at the earliest.
http://www.gamespot.com/news/2005/05/12/news_6124365.html
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#77

SHDR

Gullmedlem
#78
Kilik: Ninety-Nine Nights er Tetsuya Mizuguchis prosjekt, ikke Sakaguchi. Mizuguchi er mannen bak Rez, Space Channel 5, Lumines, Sega Rally, Meteos ... han føler han er kommet over musikkspillene nå, og at han istedet vil skape actionspill som ikke bare tilbyr hva vi forventer av en actiontittel, men også drama, følelser og en god fortelling.

Og jeg stoler på gode, gamle Tetsuya. Han har fortsatt ikke laget noe som ikke får hjertet mitt til å banke fortere. Han respekterer mediet, han forstår mediet, veldig åpenbart fra det brede spennet av spill han har designet, og jeg tror han kommer til å gjøre noe veldig bra med actionspill også.

Sakaguchi er i øyeblikket i Mistwalker, som er en uavhengig japansk utvikler. Han jobber med minst ett rollespill for Xbox 360, og minst en PS3-tittel. Han er ikke signet til Microsoft, og det er ikke Mizuguchi heller. De første titlene deres, derimot, er nok Xbox 360-eksklusive.

Videre: jeg synes ikke det er så veldig mye killer-apps på gang. Ninja Theory har jo Heavenly Sword på gang, som ser veldig snasent ut, men som også kan feile grundig. Det er ikke teamet bak Ninja Gaiden, for å si det sånn. Jeg stoler som kjent på Mizuguchi, og jeg tror han kommer til å levere noe stort også denne gangen. Hva Hironobu Sakaguchi driver med interesserer meg ikke så mye, men om spillet hans er pent nok, slack nok og ikke krever så veldig mye tankegang fra min side samtidig som det forteller en god historie, så kanskje. Det er vel ingen hemmelighet at jeg ikke akkurat er verdens største JRPG-fan. Jeg vet ikke hva Yoshiki Okamoto driver med, men jeg vet ikke om jeg synes han er slikt et kupp for MS. Sure, han står bak Resident Evil og Onimusha, spill som jeg syntes fungerte på tross av dårlig design. Hvis de nye spillene hans har like dype problemer som RE og Oni-serien har hatt, så kan det hende jeg lar det passere.

Det var ikke så mye spennende på gang. Perfect Dark Zero ser bare stygt ut, men det kan bli bedre. Kameo: Elements of Power interesserer meg akkurat ikke i det hele tatt, men det kan alltids bli bra. Gears of War er så langt unna at det nesten ikke er vits å tenke på det engang, selv om det ser helt fantastisk ut. Resten er sport- eller racingspill som ærlig talt interesserer meg midt i rævva med mindre de gjør noe nytt og spennende, eller er så artige i multiplayer at de er verdt pengene mine på grunnlag av det.

Xbox Live-integrasjon ... det kommer til å gjøre modding til et lite helvete. Moddingen må da bypasse alt som har med Live å gjøre. Det spørs om det engang går an, siden spillene er skrevet for å koble seg mot Live. Kanskje chipene lager en slags falsk Live-server som holdes separat fra den faktiske Live-integrasjonen? Det er én løsning, men vi får se. Det mest gledelige med hele konsollen, for min del, er de trådløse kontrollene. Ikke mer spaghettistyr! Hurra!
 
#79
Vel jeg bryr meg ikke så mye om den går ann å modde eller ikke. Å modde Xboxen min var det teiteste jeg har gjort...greit nok en får spill i haugevis men gleden ved å skaffe et spill en har venta lenge på blir "ødelagt" da etter min mening.

Jeg har stoppet med å laste ned og kjøper mine spill frammover i tiden.