Generelt om Xbox 360

Kilik

Lokal moderator
#42
Fikk bedre inntrykk av både designet til kontrollen og selve konsollen etter den videoen...
Ellers ikke så mye nytt, annet enn at den kan kjøre 6 hardware-tråder som antatt. Ellers mye markedsføringstull som ventet...

EDIT: xbox360.com
 

Kilik

Lokal moderator
#44
MS skal ha pluss for å lansere konsollen i Europa bare noen dager etter original launch. Håper dette er en tendens som også Sony og Nintendo følger.

Pris vil de visstnok ikke avsløre før til høsten. Kanskje det betyr at prisen er for avskrekkende å avsløre?

Av hva jeg har sett fra spillene i løpet av natta, er det ingenting som har imponert meg. Har fortsatt ikke sett noe som viser klar synlig forskjell i grafikk eller gameplay fra forrige generasjon. Vi må få sett noe som imponerer. Akkurat som første gang man så Mario 64 til N64, Soul Calibur til DC eller MGS2-traileren til PS2. Sånne moments. Det er det jeg venter på...

Nå er det natta...
 
#48
Det var vel strengt tatt ingen overraskelser, da så og si alt var lekket ut på forhånd. Det ser ut som de klarer å få en spennde launch med flere gode titler som Quake 4. Og så får vi se hva Rare er gode for med to spill i launchen.
De gikk nettopp opp for meg hvor genialt av M$ dette egenlig var. Med å lansere sin konsoll slik, vil de få alle overskrifter for seg selv en hel dag. Hadde de ventet på E3, ville de ha delt overskrifter med ps3 og Revolution...

www.xbox360.com er oppe, men det erbare noen bilder av selve konsollen der, og dette idiotiske bidlet




Noen som har fått med seg Sonys motangrep? ps3 i løpet av 2005 skal en eller annen sony-fyr ha sagt...
link
 
#49
Hvis det finnes interesse for det så kan jeg alltids ordne med ftp, har showet lastet ned. Er bare til å sende meg en PM så kan jeg alltids se hva vi kan ordne.
 
#50
Opprinnelig skrevet av Camrot@13.05.2005, 08.41
Det var vel strengt tatt ingen overraskelser, da så og si alt var lekket ut på forhånd. Det ser ut som de klarer å få en spennde launch med flere gode titler som Quake 4. Og så får vi se hva Rare er gode for med to spill i launchen.
De gikk nettopp opp for meg hvor genialt av M$ dette egenlig var. Med å lansere sin konsoll slik, vil de få alle overskrifter for seg selv en hel dag. Hadde de ventet på E3, ville de ha delt overskrifter med ps3 og Revolution...

www.xbox360.com er oppe, men det erbare noen bilder av selve konsollen der, og dette idiotiske bidlet




Noen som har fått med seg Sonys motangrep? ps3 i løpet av 2005 skal en  eller annen sony-fyr ha sagt...
link
219306​

Ja.
Hehe, HER:


Slik ble Xbox 360


Postet 13. mai 2005 klokka 06:38 av Vegard Nekstad
Så er det hele offisielt og hele internett bungner av interessante fakta om konsollen. Som Snorre skrem i forrige blog så kom informasjon fra Gamereactor uheldigvis ut på nettet tidlig, men også andre steder kom med informasjon.

En rekke forskjellige nettsteder kom tidlig med lekkasjer lenge før konsollen ble vist på MTV i natt. Tilbake til FAKTA rundt konsollen. DETTE er nemlig Xbox 360 (tittel bekreftet).

- CPU: 3x IBM PowerPC 3.2GHz
- GPU: Custom ATI 500MHz (10MB embedded DRAM)
- Polygon-drawing capacity: 500 millions per second
- Shader capacity: 48 billion shader operations per second
- Memory: 512MB GDDR2 RAM
- Storage Media: Removable and upgradeable hard drive (20GBs), 12x DVD (dual layer), memory cards (64MBs)
- Ports: Supports up to four wireless joypads at the same time, 3 USB ports (2 in front, 1 in the rear), 2 memory card ports
- Online: Integrated Live, Ethernet port, WiFi 802.11b enabled, webcam with 1280px resolution
- Supported Media: DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R/RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD
- Streaming: Music from media players or a personal computer with Windows XP, movies and photos from the web cam via Live
- High Definition: All games support 16:9, 720p, 1280i, 5.1 Dolby Digital and personally customized soundtracks

Oversikten viser at konsollen vil få en 20 gigabyte, i tillegg til W-LAN støtte og muligheter for å utveksle mediafiler via nettverket. I en video fra Microsoft som ble gjort tilgjengelig i natt forteller Microsoft sitt Xbox team forøvrig om utviklingen innenfor mediabiten i den kommende konsollen. Trolig kommer 360 til Norge i november måned og det er vel egentlig bare å begynne å gle seg allerede!

PS! Engadged fortalte i natt at det ikke er umulig med lansering av Playstation 3 i 2005...


Dagbladet Spilleblogg



Hvilket spill skal dere kjøpe når Xbox 360 kommer ut??

E skal kjøpe:
1.Perfect Dark Zero
2.Project Gotham Racing 3
3.Kameo: Elements Of Power
 
#51
MTV showet var ihvertfall elendig.. utenom det vi fikk se fra Perfect Dark Zero, som ikke var mye. Ble bare et typisk MTV program med generelt mye møkk. OurColony videoen er mye bedre.
 

Kilik

Lokal moderator
#54
Nå dukker det opp litt mer imponerende greier her...

Test Drive 360:




Gears of War (fra Unreal-folka):




Nighty-Nine Nights (RETTELSE: Tetsuya Mizuguchi, fra mannen bak Rez m.fl.):


 
#55
Er det bare jeg som synes at mennesker på spill har blitt så "skinnende" i det siste? Sorry for off-topic, men jeg begynte å tenke på det igjen når jeg så bildene fra Gears of War..
 
#57
Holder på å laste ned MTV previewen as we speak. Ble meget imponert over specs'ene på maskinen, spesielt det med 512 MB skjermkort. Kontrolleren så forholdsvig god ut, og det samme gjorde maskinen. De bildene Kilik nettopp postet så imponerende ut.
 
#59
Ja, det er den jeg har. Men hvis dere vil ha informasjon om den nye Xboxen så ser dere the colony og leser gamereactors artikkel. MTV-showet prøver å gjøre alt så vanvittig "kult" med kjendiser, masse musikk og ett ords fraser om at Xbox 360 er helt sinnsykt revolusjonerende.

Redigert: Angående spillene så er det foreløpig ingen spill som ser noe særlig spennende ut, foruten Perfect Dark Zero, så ganske skuffende foreløpig, men regner jo selvsagt med at det kommer en del spennende titler til E3-messen.

Forresten, Xbox 360 blir altså ikke bakoverkompitabel? De burde i hvert fall ha nevnt det innen nå, siden så å si alt om selve konsollen er blitt offentliggjort.
 
#60
Grafisk meget imponerende noe av det, men dem showa har HYPE skrevet over dem. Og noen synes Sony er ille med hype ... jaja