Generelt om Xbox 360

Den teller jo ned til midnatt, men de fleste av oss kommer vel til å vente til over natten før man får kloa i en maskin...
 
SmashMyXbox.com

November 22nd 2005 - 10am - Well, after 55 hours of pain, cold, and suffering, we have got our Xbox 360 and successfully smashed it outside Best Buy minutes later, with a large sledgehammer in front of a few Xbox Fanboys who just bought brand new 360s. Short video clip will be posted tomorrow (23rd) and the longer documentary style one will be posted with the next few days. For now, enjoy these pictures!
[/b]
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fy flate så kul og tøff man må være for å knuse en XBox 360 på lanseringsdagen. Da er man virkelig en av gutta.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg synes synd på den. Tenk så lenge den maskina der har gledet seg til å få et hjem og bli spilt med, men så ender den opp med å få en slegge i seg. :(
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Og Internett har fått litt for stor og litt feil type betydning når slikt har et publikum og det faktisk er etterspørsel etter bilder av en knust Xbox. Ganske idiotisk, synes jeg.
 
Jeg synes synd på den. Tenk så lenge den maskina der har gledet seg til å få et hjem og bli spilt med, men så ender den opp med å få en slegge i seg. :(
[/b]
Du er litt skummel
:ehm...:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis du faktisk trenger å få høre ti grunner for å kjøpe en XBox 360, da bør du igrunn la være.
 
Jeg testa XBox 360 på Spaceworld Megastore i Oslo i dag, og det som imponerte meg mest, var kontrollen. Endelig har Microsoft klart å lage en god og ergonomisk kontroll. Eneste med kontrollen jeg fortsatt ikke er overbegeistret for, er d-paden. Den duger, men d-paden til SNES og PS/PS2 er fortsatt å foretrekke. Ellers var bildet rett og slett herlig på en Samsung 26" LCD-TV LE-26R51B med 720p (som jeg antar var i bruk - men det er første gang jeg tester videospill på HDTV, så alt jeg vet er at det så langt bedre ut enn på vanlig TV). Samsungs 32" av "samme type" koster jo bare 13000,- på Komplett.no, så der har jeg en TV jeg må vurdere.

Jeg testa både Call of Duty 2 og Kameo: Elements of Power, men jeg testa vel hver av dem i kun 5-10 minutter. Call of Duty 2 virka greit - kontrollen var god, og grafikken var i hvert fall god i 720p. Men, forutenom bedre oppløsning, var ikke grafikken så ekstremt imponerende - det var ingen Gears of War-grafikk. Men så er det vel ingen som har forventet det nå uansett ... Kameo: Elements of Power virka OK, men jeg må spille det mye mer for å kunne uttale meg stort mer. Grafikken virket kanskje litt for glinsete. F.eks. glinset steingulvet noe fryktelig, og det var ikke akkurat noen indikasjon på at steingulvet var vått fra før av eller noe. Men teknisk sett var jo grafikken god, dog, ikke nødvendigvis «nestegenerasjonsgrafikk».

Men selv om mitt første møte med XBox 360-spill var mer eller mindre OK, så ser jeg fortsatt fram til å få den i hus. Perfect Dark Zero og Project Gotham Racing 3 skal garantert kjøpes (forhåpentligvis skuffer ikke de), og jeg gleder meg enormt enda!

Kameo: Elements of Power kjøper nok ikke jeg, men jeg skal ikke nekte broren min å kjøpe det, så det kan godt hende det havner i samlingen. I det minste kan jeg da få testa det litt mer ... Kanskje jeg liker det? Får vente å se.
 
Elkjøp sier vist at de kommer til å ha en svært hyggelig pris på 360. Jeg vet ikke hva prisen kommer til å ligge på, for uansett hvor mye jeg prøvde å grave så gjenntok han seg selv og svarte det samme. Tenker den kommer til å ligge på rundt 3000+, noe som er en god grunn for meg å kjøpe denne maskinen på lanseringsdagen.
 
Kanskje en tidlig julegave til meg selv...hmmm. :)
 

Kilik

Lokal moderator
Hadde det ikke vært for at konsoll-økonomien fungerer slik at selskapene hovedsakelig tjener inn utgiftene på spill og ekstrautstyr, måtte Xbox 360 (fullversjonen) ha kostet rundt 6.000 kr. for at MS skulle tjent noe på det...

Det er allerede funnet mulig hacker-utnyttelse. Som jeg tidligere har nevnt vil Microsoft la folk
laste ned oppdateringer av Xbox-emulatoren til PC, for så å kunne brenne den på en CD/DVD for å installere oppdateringen. Hvis hackerne klarer å forstå hvordan default.xex (som er filen man laster ned og brenner) virker, så kan man være et skritt nærmere å kjøre homebrew/piratkopiert kode. X360 kan med andre ord vise seg å være like usikret som Xbox når det gjelder piratkopiering...