Generelt om Xbox 360

Jeg vil ha noe nytt, solgte Xboxen min i går, fant ikke ett spill jeg gadd å starte opp to ganger. Klarer meg med Gamecuben og supernintendoen min :forelsket:

er slettes ikke fornøyd med bildene eller klippene fra 360'n til nå :mad:
eneste som har vært akseptabelt er bildene fra Project Gotham racing3....
ser ikke forskjell fra dagens konsoller i de andre bildene :tommelned:

SHDR

Gullmedlem
Rulleguru: ditto. Neste generasjons konsoller er først og fremst interessant for meg fordi det er der spillene kommer, ikke fordi det er noe nytt og spennende. Skaff deg en DS! Der har du mye spilleglede og rare påfunn, en følelse av at mediet ikke har stagnert hundre prosent.

Hm-hm-hm. Interaktivitet som kunst hemmes av manglende forståelse for hvordan man best involverer brukeren i opplevelsen. Er flere knapper og flere polygoner egentlig løsningen? Og ikke minst: er det et steg frem eller tilbake å la spillere selv definere opplevelsen? Jeg synes det er et steg tilbake. Det holder skaperens visjon fra å nå sitt publikum.

Opprinnelig skrevet av Shadar@14.05.2005, 15.41
Rulleguru: ditto. Neste generasjons konsoller er først og fremst interessant for meg fordi det er der spillene kommer, ikke fordi det er noe nytt og spennende. Skaff deg en DS! Der har du mye spilleglede og rare påfunn, en følelse av at mediet ikke har stagnert hundre prosent.
219913​
Har fortsatt masse herlige cube-spill jeg ikke er ferdig med, så trenger ikke en DS i første omgang, selv om det frister litt.

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, blir kontrollen på X-BOX 360 bare trådløs? Eller blir det en annen mulighet også, med ledning? :p Med tanke på at det må jo da gå mye batterie og bare ha den trådløs osv..

epp

firm and correct
Håndkontrollerene leveres med oppladbare batterier, som lades i usb'n eller hva det var for noe.

Jess, Xbox 360 kommer vel med 3 USB 2.0-innganger, om jeg ikke husker feil, så det er bare til å plugge kontrollen inn der, og lade og spille samtidig. ^^

Opprinnelig skrevet av RoXQi3x@14.05.2005, 00.39
Føler det ennå ikke er gjort tydelig klart hvor mye presseansvarlige i MS Skandinavia/Europa må få sparken og alt det andre de gjør med to-be-ex-employees i MS; les pressemeldingen og sammelign med det dårlig klipte livemusikk+pratereklame jeg og andre faktisk hadde satt av tid for å se på.
"Avsløring?" Send mail til "Xbox Brand Marketing Manager Nordic" nederst på pressemeldingen og fortell hvor han kan stappe den nye hypemaskinen sin, jeg fikk anti-lyst på å bruke penger på sånne idioters produkter.
219673​
Sett den amerikanske nå, og selv om det var en del bedre, setter jeg MTV-stilen i halsen og får ikke lyst på maskinen. Tanken har streifet meg før, men nå vet jeg; en dag kommer jeg til å slutte med alt nytt av spill og bare holde på med "det gamle".

Mer umiddelbare tipset til MS er å skaffe større fotomodeller; i hendene på hun som dro den opp av baggen så den kjempesvær ut!

Opprinnelig skrevet av RoXQi3x+14.05.2005, 17.24-->
<!--QuoteBegin-RoXQi3x
@14.05.2005, 00.39
Føler det ennå ikke er gjort tydelig klart hvor mye presseansvarlige i MS Skandinavia/Europa må få sparken og alt det andre de gjør med to-be-ex-employees i MS; les pressemeldingen og sammelign med det dårlig klipte livemusikk+pratereklame jeg og andre faktisk hadde satt av tid for å se på.
"Avsløring?" Send mail til "Xbox Brand Marketing Manager Nordic" nederst på pressemeldingen og fortell hvor han kan stappe den nye hypemaskinen sin, jeg fikk anti-lyst på å bruke penger på sånne idioters produkter.
219673​
Sett den amerikanske nå, og selv om det var en del bedre, setter jeg MTV-stilen i halsen og får ikke lyst på maskinen. Tanken har streifet meg før, men nå vet jeg; en dag kommer jeg til å slutte med alt nytt av spill og bare holde på med "det gamle".

Mer umiddelbare tipset til MS er å skaffe større fotomodeller; i hendene på hun som dro den opp av baggen så den kjempesvær ut!
219973​
[/b]
Fikk ihvertfall ikke mer lyst på konsollen etter jeg så MTV-showet, heller kvalme oppstøt og et tankestreif der jeg spør meg; biter ungene på dette?

Microsoft sliter med teknikken!

Microsoft har nå vist MTV for Gud og Hvermann, men selv ikke Bill Gates og J. Allard er helt sikker på alt lengre! Et svært viktig spørsmål er fortsatt helt uoppklart.

En viktig faktor for at Playstation 2 solgte godt i sin tid var at maskinen spilte gamle spill og eiere av PS1 kunne enkelt og greit bruke de gamle spillene på den nye maskinen. Nå virker det som at Microsoft gjerne vil tillate bakoverkompabilitet, men ikke klarer det helt.

- Vi har fullstendig byttet prosessor og GNU, forteller Chris Satchell som er sjef for Microsoft XNA spillutvikling.

- Du kan tenke deg hvilke problemer det skaper.

Problemene munner ut i at teknologien i konsollen nå muligens skaper så store problemer at det kan bli helt umulig å gjøre eldre spill tilgjengelig på Xbox 360 i fremtiden. Playstation 3 vil nesten helt sikker kompatibel for eldre spill og dermed kan Microsoft ha gått i en felle man helst ville vært for uten.

Problemene ligger hovedsakelig i at IBM og ATI er nye produsenter av viktige komponenter og selskapet Redmond som står for deler av den tekniske utviklingen har problemer med å få ting til å passe sammen.

Ikke bra. :tommelned:

Dagbladet (Spilleblogg)

Er ikke bra det der altså.... men jeg tror ikke det er noen krise egentlig. Altså hoppet opp til X360 er såpass heftig at di som har Xbox vil nok synes det er verdt å skifte maskin selv om den ikke er bakover kompatibel.

Altså det er nesten om å sette PS1 og PS2 opp mot værandre...valget er ikke så vanskelig...

Men jeg håper inderlig at den kommer til å ha mulighet til å kjøre gammle Xbox spill. Det er nok mange som ikke bruker så mye penger på spill og konsoll som vil synes det er dumt at den ikke er bakover kompatibel.

Men jeg står litt fast på det at selv om den ikke er det så vil det ikke bli en mega krise. For at ting skal bli bedre så må en slå fra seg det gammle noen ganger. Slik er det bare...vi har kanskje vært litt bortskjemte med at tidligere konsoller er bakover kompatible.

Tiden vil vise...jeg for min del håper at den er bakover kompatibel. Disse boksene har ikke så stor dame faktor så en kan tenke seg diskusjonene ang enda en konsoll i stua.... :)

Damn, det er veldig viktig for meg at konsollen er bakoverkompatibel. Jeg har aldri tatt meg råd til å kjøpe en Xbox. Jeg tok det nesten som en selvfølge at Xbox 360 skulle bli bakoverkompatibel, så jeg var egentlig fast bestemt på å droppe kjøpet av Xbox og i stedet kjøpe en Xbox 360. Da må jeg kanskje kjøpe en vanlig Xbox også.

Halo 3 skal gjør surt for PS3.

Det har vært mange rykter om at «Halo 3» vil lanseres sammen med Xbox 360 helt siden Xbox 360 ble offisielt annonsert på torsdag. Det danske spillmagasinet GameReactor hevdet blant annet at spillet ville bli lansert i løpet av året. Men det er feil. For hvorfor slippe et spill tidlig når man heller kan stikke kjepper i konkurrentens hjul?

Gamespot melder i dag at Bill Gates selv har bekreftet at «Halo 3» er under utvikling, og ikke minst at spillet kommer til våren - for å ødelegge konkurrenten Sonys PS3-lansering.

- «Halo 3» vil ikke, jeg gjentar - ikke - være klart til lanseringen av Xbox 360. Det vil være en del av den svært viktige bølgen neste vår. Den dagen Sony lanserer [den nye PlayStation], og de går rett inn i «Halo 3», sa Gates - før han lo godt, kan jeg tenke meg.

Der har vi iallfall en bekreftelse - en ganske klar en også - på at «Halo 3 » faktisk er planlagt og under utvikling.

E vet ikke hvorfor Bil Gates gjør sånt.
Hater Microsoft Sony? ;)

VG (Spilleblogg)

Opprinnelig skrevet av The sorte ice@16.05.2005, 01.38
E vet ikke hvorfor Bil Gates gjør sånt.
Hater Microsoft Sony? ;)
220878​
Ehh? De gjør det selvfølgelig for å skade konkurrenten. Sony har gjort akkurat det samme mot Sega tidligere. Det er et ganske fornuftig sjakktrekk.

Kilik

Lokal moderator
Ikke forvent at verken Xbox 360 eller PS3 blir bakoverkompatible. Grunnen til at PS2 er bakoverkompatbel er at den faktisk inneholder PS1-prosessoren (34 MHz MIPS). Dette blir umulig å gjøre med Xbox 360 ettersom Xbox-prosessoren fortsatt er ganske dyr (Intel Pentium 3). I tillegg har MS nå gått over til en annen grafikkortprodusent (fra nVidia til ATI). Også for PS3 virker dette tvilsomt pga. prisen og arkitekturforskjeller mellom PS2 og PS3.

En annen løsning er heller å få til bakoverkompabilitet via software, også kjent som emulatorer. Det er per dags dato ikke kommet ut noen emulatorer til PC som er i nærheten av å emulere PS2 og Xbox - og det er en grunn til det. Dette er nemlig kompliserte konsoller som det er veldig vanskelig å emulere. Legg til at disse emulatorene skal kjøre på helt nye maskiner ukjent for utvikerne, så det sier seg selv at det er litt av en utfordring. Men forhåpentligvis får både Sony og MS ferdig velfungerende emulatorer før lansering.

EDIT: Sony har visstnok bekreftet bakoverkompabilitet: http://www.gamesindustry.biz/content_page....me=pub&aid=2171
En nesten to år gammel artikkel, så mye kan ha skjedd på den tid, men vi får vel bekreftet dette i morgen...

Jeg må si at det overrasker meg at herremannen Bill Gates tror at Halo 3 er så stort at den vil gjøre noe som helst skade på lanseringen av PS3... :|

Jeg vet ikke om noen har lagt ut denne linken her, men jeg gjør det ihvertfall nå.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2414

Ser ganske artig denne boxen, forhåpentligvis bedre enn det søppelet vi har i dag. (GC, PS2 og Xbox)

En artig liten detalj er at Xbox-live i større grad skal brukes til å kontrollere om du har moddet boxen din. Les mer om det på Anandtech.

Om en går til Gametrailers.com så er det en film fil som heter Microsoft Live Press Conferance.

Det er en live stream til konferansen tydligvis...går noe musikk der nå og står at det starter kl 07:30pm PDT .... når er det a?

D

Deleted member 91

Gjest
Ni timers forskjell, så det blir ... snart? Halv fem. Hjelpes, jeg er trøtt og ubrukelig.