Generelt om Xbox 360

I dag (eller i løpet av uken) kan vi altså vente oss en stor nyhet om X360, i forbindelse med Game Show i Leipzig. Ryktene sier at lanseringsdato og pris blir annonsert, men det gjenstår å se. Uansett, noe er det i hvertfall, da dette bildet fyller framsiden til xbox ofisielle nettsted.

LA Times skriver at X360 vil bli komme ut i to utgaver, en billig til 299$, og en dyrere som vil koste 399$. I følge avsisen vil den dyrere versjonen innholde hardisk, trådløs kontrol, headset, ethernet-kabel og en fjernkontrol. Den billige versjonen til 299$ vil altså ikke ha noe av dette, ingen hardisk, og vil komme med en vanlig kontroll med ledning. Ingen dato ble nevnt.

Mest sannsynlig er det dette som vil bli annonsert i Leipzig sener i dag.

kilde

Hva?! Jeg trodde at alle håndkontrollere til Xbox 360 ville være trådløse.. Har lest det et sted.

Hvor mye blir det i norske kroner?

Det kommer også vanlige kontrollere i tillegg til trådløse. Hendig for de som ikke vil tenke på lading og slikt.

Pris: 299 dollar = 1907 kroner, 399 dollar = 2546 kroner.

Regn med 3000 for den billige og 4000 for den dyre her i Norge, verdens beste land å bo i, ved lansering.

Eidt: Frenzy får en :kos:

ifølge dagens kurser vil $299 tilsvare 1927.67 norske kroner
og $399 tilsvare 2571.34 norske kroner.

en forskjell på 600 kr for å få så my shizzle som trådløse kontrollere, harddisk og fjernkontrol er ikke akkurat blodpris :svette:

EDIT: Bah! thou art too fast for me, Mongis my friend >_<

Etter alt jeg har lest på diverse gamingsider og ikke minst utsagn fra J Allard himself det siste halvåret, var jeg sikker på at 20 GB HDD og trådløs kontroll kom til å bli standard. Når denne nyheten kom, var det som et lite slag i ansiktet.
For å ta dette med patching/oppgradering av spill, for uten HDD er dette nesten umulig. Hvorfor? For slikt er ikke i kilobytes, men i megabytes. Ekstra baner, oppdateringer og slike ting vil føre til en god del minnekort innkjøp. Når vet jeg selvsagt ikke hvor store minnekortene blir, men likevel har jeg vel et ørlite poeng?

"The Xbox 360 core system -- priced at $299.99 in the United States, ?299.99 in Europe and £209.99 in the U.K. -- will come with the console, a wired controller, faceplate, standard audio-visual cable and an Xbox Live Silver membership. An Xbox Live Silver membership allows you to create a user id, download game content, access the Xbox 360 marketplace and gives Live users the ability to chat with friends. It does not, however, allow users to play games online. To do this, Silver members must upgrade to a Gold membership"
Kan nesten ikke se at dette er mulig. Forskjellen mellom disse 2 bundlene er større enn hva man først skulle tro. Dette har nesten ført til "to forskjellige konsoller", for å ta litt hardt i.

Kilik

Lokal moderator
Det blir nok 2995,- og 3995,- som blir veil. pris i Norge. Elkjøp og lignende kjeder legger seg nok litt lavere. Jeg tipper 2499,- for den billigste versjonen på Elkjøp. En grei pris det med tanke på at PS2 kostet 4495,- i starten...

Men en 1000-lapp ekstra for en knøttliten 20 GB harddisk, trådløs og headset er vel litt i meste laget? Bare for å sammenligne så får man jo en 200 GB PC-harddisk for 700 kroner nå...

Men må si jeg hadde håpet på en harddisk som standard. Har jo blitt vant til custom soundtracks og saving på harddisken (deilig å slippe å tenke på trege,overfylte minnekort), så jeg må si jeg føler dette er et lite steg tilbake. Forhåpentligvis vil vi også se soundtracks og saving til harddisk på X360 også, men mulighetene som en harddisk tilbyr for å forbedre spillopplevelsen forsvinner (caching av data etc. som en del Xbox-spill benytter seg av).

Jeg er i veldig enig med deg, Kilik. Har vært deilig å slippe og tenkte på minnekort på Xboxen. Veldig deilig. Du trenger ikke å behøve å tenke på om du har nok minne til spillet du kjøper heller.

Kilik

Lokal moderator
• Faceplate ($19.99, 19.99 Euros, 14.99 GBP)
• Hard Drive (20 GB) ($99.99, 99.99 Euros, 69.99 GBP)
• Memory Unit (64 MB) ($39.99, 34.99 Euros, 22.99 GBP)
• Wireless Networking Adapter ($99.99, 79.99 Euros, 59.99 GBP)
• Wireless Controller ($49.99, 44.99 Euros, 32.99 GBP)
• Play and Charge Kit ($19.99, 19.99 Euros, 14.99 GBP)
• Rechargeable Battery Pack ($11.99, 14.99 Euros, 9.99 GBP)
• Controller ($39.99, 34.99 Euros, 24.99 GBP)
• Headset ($19.99, 19.99 Euros, 14.99 GBP)
• Universal Media Remote ($29.99, 29.99 Euros, 19.99 GBP)
• Component HD AV Cable ($39.99, 29.99 Euros, 19.99 GBP)
• S-Video AV Cable (US) ($29.99)
• SCART AV Cable (Europe) (24.99 Euros, 17.99 GBP)
• VGA HD AV Cable ($39.99, 29.99 Euros, 19.99 GBP)

Gang dollarprisene med 10, så får dere omtrent norske priser. Å ta $100 for en 20 GB harddisk er et ran!

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Dagbladet.no
OPPDATERING: Nå er de norske prisene offentliggjort. 2595 kroner for det Microsoft kaller «core system», altså den minste pakken - mens den utvidete utgaven vil koste 3395 kroner. Noe fast dato er ikke satt for lansering ennå - men det blir i god tid før jul.
800 kroner i forskjell på de to pakkene, altså.

Siden harddisken blir "valgfri" må altså spillprodusentene late som den ikke er der? Og da blir det mer loadetid? Eller har jeg misforstått et eller annet her nå?

Oppfordrer alle til å pisse på alt som har en Microsoft logo på seg!
Dette var tragiske greier. Skuffet, irritert og forvirret er tankene oppi hue nå.

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Houseman@17.08.2005, 16.26
Siden harddisken blir "valgfri" må altså spillprodusentene late som den ikke er der? Og da blir det mer loadetid? Eller har jeg misforstått et eller annet her nå?
252457​
Vel, nå skal det sies at det er et fåtall spill til Xbox som har brukt harddisken til noe særlig gameplay-forbedring, men jeg husker Blinx brukte HDD'en til caching for å unngå loading. Jeg hadde håpet på at harddisk skulle bli standard for denne generasjonen (i PS3, X360 og Rev altså), slik at slike forbedringer ble dagligdags. Men nå ser det ut til at ingen av konsollene kommer med innebygd HDD...

De norske prisene var overraskende gode faktisk (med unntak av harddisken som har skrekkelig liten plass). Med mindre det blir leveringsproblemer (som med PS2), tror jeg vi får se den dyreste versjonen til under 3000 kr. på Elkjøp før jul...

De norske prisene er altså:

Xbox 360 Core System: 2.595,-
Xbox 360: 3.395,-
Avtagbar 20 GB harddisk: 795,-
Minnekort: 299,-
Trådløs kontroll: 399,-
Batteripakke: 149,-
Nettverksadapter: 699,-
Fjernkontroll: 279,-