Generelt om Xbox 360

Kilik

Lokal moderator
Denne siden har sammenlignet grafikken i Call of Duty 2 og King Kong på en Xbox 360 og en high-end PC (AMD FX-55 CPU, 1 GB DDR2 RAM, dual NVIDIA 6800 Ultra SLI, dual 10 000 RPM Western Digital 74 HDD i RAID0) på omtrent lik oppløsning (1280x768 vs 1280x720).

Ser ut til at grafikken på X360 er minst like god som på PC-en til rundt 20.000 kroner...

Nå vil det jo komme bedre prosessorer og grafikkort på PC fortløpende, men som siden konkluderer med vil også kvaliteten på X360-grafikk bli bedre etterhvert som utviklerne blir kjent med hardwaren.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
Jeg har hvertfall ikke opplevd noen som helst lagging uansett hvor mange spillere det er. Dette er derimot på PGR3 og PDZ.
[/b]
Hæ :/
PDZ lagger ganske mye hoss meg om en spiller i store baner med masse folk. Kan det ha noe med 360en min å gjøre?
 
Det er ikke så veldig vanskelig å se forskjell på lagg som kommer av tilkoblingen og lagg som kommer av at maskinen sliter. Problemet er bare at det er ganske vanskelig å forklare forskjellen. :p

Hvis laggingen kommer av tilkoblingen merker du at spillet hopper over ting. For eksempel kommer det et stort lagg mens du går i en korridor, og når spillet begynner å kjøre igjen befinner du deg plutselig i enden av denne korridoren. Hvis maskinen sliter blir det mer slik at spillet fortsetter der det slapp etter at laggen er over. Mulig det her ikke er helt korrekt, men det er i hvert fall slik jeg opplverer lagg i nettspill.

Redigert: Me likes denne petitionen. Hvis dette spillet blir tilgjengelig over Xbox Live Arcade, og spillet får mulighet for fire player co-op over Xbox Live, er det alene god nok grunn for meg til å kjøpe Xbox 360. Ikke kødd. Et av mine absolutte favorittspill til SNES, og spiller det fortsatt en del i dag på emulator.
 
Denne siden har sammenlignet grafikken i Call of Duty 2 og King Kong på en Xbox 360 og en high-end PC (AMD FX-55 CPU, 1 GB DDR2 RAM, dual NVIDIA 6800 Ultra SLI, dual 10 000 RPM Western Digital 74 HDD i RAID0) på omtrent lik oppløsning (1280x768 vs 1280x720).

Ser ut til at grafikken på X360 er minst like god som på PC-en til rundt 20.000 kroner...

Nå vil det jo komme bedre prosessorer og grafikkort på PC fortløpende, men som siden konkluderer med vil også kvaliteten på X360-grafikk bli bedre etterhvert som utviklerne blir kjent med hardwaren.
[/b]

Lurer på hvilken versjon jeg skal kjøpe. De er jo så å si identiske. :ehm...:
 

Kilik

Lokal moderator
En ganske lunken lansering i Japan i går:

Fra 1up: "Across town in Akihabara-Tokyo's largest electronics and gaming district-the scene wasn't quite so pretty. Several stores opened up early with promotional events planned, but the initial turnout was grim. Only 21 people were lined up outside the enormous Yodobashi Akiba superstore before the doors opened at 7:00AM, while Asobit City, up the street, played host to an astoundingly small group of five. The press and event staff on the scene at Yodobashi well outnumbered the waiting customers."

Kanskje ikke så rart med tanke på kun seks lanseringsspill: Perfect Dark Zero, Ridge Racer 6, NFS: Most Wanted, Every Party, FIFA 06: Road to World Cup, og Tetris: Grandmaster Ace. Ikke akkurat den mest imponerende lineup-en for et kritisk japansk publikum...
 
D

Deleted member 91

Gjest
Tetris: Grandmaster Ace for helvete. Ikke at jeg bryr meg om sære japanere uansett, men jeg syns ihvertfall Microsoft kan være høfflige nok til å innrømme at de driter dem i trynet denne generasjonen også.
 
Tetris: Grandmaster Ace for helvete. Ikke at jeg bryr meg om sære japanere uansett, men jeg syns ihvertfall Microsoft kan være høfflige nok til å innrømme at de driter dem i trynet denne generasjonen også.
[/b]

Som jeg forstår. Så har du rett det du sier Nicholas.
Det verste at selvom de taper denne generasjonen. Så fortsetter de med Xbox 720?


Microsoft selv mener at det japanske markedet er en viktig brikke i det samlede puslespillet. Yoshihiro Maruyama, Japans Xbox-president sa nylig:

"Japan is a very important market for our global strategy, and launching our console ahead of rival platforms will give us a certain advantage. Unless we achieve meaningful success here, we cannot say we are a winner in the next-generation console battle."[/b]

I et Reuter-intervju med Bill Gates (Microsoft) har han nettopp fortalt at Microsoft ikke tenker å gi opp konsollkrigen, selv om man ikke skulle lykkes å bli først denne generasjonen.

-Vi kommer til å kjøre på igjen, sier han. Vi lærte oss en masse med den første Xbox'en, og har nå med Xbox 360 fått sjansen til å både øke spillmarkedet samt ta en betydlig større del av kaken.

Bill Gates anser Xbox 360 for å være en bedre konsoll enn Playstation 3, og har mer balanserte funksjoner og prestasjoner. Noe forbrukerne, i følge Bill Gates, kommer til å merke når de første Playstation 3-enhetene lanseres om kanskje ett år.

[/b]

Gamereactor Analytikere avskriver X360'ens sjanser i Japan


Gamereactor Bill Gates: Flere Xbox'er i fremtiden
 
Hvordan tror dere Elder Scrolls 3 Oblivion vil funke på en xbox 360 i forhold til PC? Har litt vanskelig å se for meg at RPG funke greit gameplay messig på en konsoll.. Kan jo si at jeg ikke har spilt RPG på konsoll før, men bare lurer på hva dere tror.

Og blir det multiplayer også?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Tetris: Grandmaster Ace for helvete. Ikke at jeg bryr meg om sære japanere uansett, men jeg syns ihvertfall Microsoft kan være høfflige nok til å innrømme at de driter dem i trynet denne generasjonen også.
[/b]
Var er egentlig poenget med å lansere 360 i Japan også? Vil de ha sin ørlille del av markedet bare på trass, tyder det på manglende selvinnsikt eller hva? Jeg vil tro de 21 menneskene som stod i kø fint klarer å importere en versjon av konsollen, eller er import av spill noe vi bare driver med i Vesten? :confused: Alt i alt hadde vel Microsoft tjent mer penger hvis de hadde droppet hele Japan-lanseringen, og alle ekstrautgiftene den medfører.
 
Lik-Sang has a great report (by Tim Rogers) of the official Japanese Xbox 360 launch event at Tsutaya in Shibuya with tons of pictures and 153MB worth of video. We already talked about the event in earlier news, but this huge article contains more 'real-life' un-cut info and some funny details:
Event which was embarrassingly anticipated with much lower expectations in Japan than in the western world, analysts predicting the 360 to be yet another big flop for Microsoft in the mother country of video games. Tim Rogers, who braved the cold and went on "36 hours without sleep mode" again for the occasion, reported a situation that fits with what we all came to expect: there wasn't such a big of a party going on and it was incomparable with crazy release days that Japan is known for when it comes to a new PlayStation, a new Nintendo system or even a new Dragon Quest or Final Fantasy opus.

Tim Rogers reports: "We -- that is, me, Tim Rogers, my friend Francis "Chuck" Franklin-Dorstervelt, Matt, Israel, and Jake all met in front of the Xbox lounge at a little before seven-thirty. Our goal was to go inside and shoot a little video of the games and the really hip look of the place. Well, that wasn't going to happen: they'd locked the place down. The reason was because they were planning a party, some kind of countdown to the launch. They weren't letting us near the door. The window shades were down. We loitered around outside, got a little angry, and headed down Tokyo Highway Route 246, headed for Shibuya. We ended up in front of the Tsutaya store -- where, uh, nobody was doing anything. There was no one in line, nothing going on. We went inside and went upstairs, and saw a few new-release Sony PlayStation 2 titles (the wonderful Ryu ga Gotoku and amazing Rogue Galaxy -- both worth importing, you know. Go ahead, buy them!) hogging all of peoples' attention. We shot a video of four Japanese people lined up to play Mario Kart on DS . . . and no one touching the 360. Hmmm."
[/b]
Xbox360 gikk rett og slett på ræva. Alle indikasjoner viser at PS3 vil ta siste stikk i konsoll krigen. Synd egentlig, en flott maskin med masse potensiale.

Må ha den uansett, jeg griner ikke over mangel på RPG spill :p
 

Kilik

Lokal moderator
Var er egentlig poenget med å lansere 360 i Japan også? Vil de ha sin ørlille del av markedet bare på trass, tyder det på manglende selvinnsikt eller hva? Jeg vil tro de 21 menneskene som stod i kø fint klarer å importere en versjon av konsollen, eller er import av spill noe vi bare driver med i Vesten? :confused: Alt i alt hadde vel Microsoft tjent mer penger hvis de hadde droppet hele Japan-lanseringen, og alle ekstrautgiftene den medfører.
[/b]
Det er nok for å lokke til seg flere japanske utviklere. noe som er spesielt viktig med tanke på sjangre som RPG (Square-Enix, Capcom etc.) og fighting (Tecmo, Namco, Sega etc.). Det var vel bare Tecmo som virkelig satset på den første Xbox-en, og av lanseringsspillene til X360 er det bare Ridge Racer 6 som er laget av en japansk utvikler. En latterlig japansk lansering altså, men vi får se om DOA 4, 99 Nights, Lost Planet og Blue Dragon hjelper på. Men jeg tviler. Ser ut til at MS går i akkurat den samme fella som sist.
 
Lurer litt på om jeg skal kjøpe meg CoD2 nå. Men jeg vet ikke om jeg skal vente til noen litt bedre spill annkommer markedet. Har allerede PDZ og Kameo. Når kommer Oblivion? Bør jeg vente? Kommer snart noen nye og gode spill som knuser både Oblivion og CoD2?
Jeg trenger svar. :(
 
<div class='quotemain'>
Endelig et lovende spill annonsert til 360. Skjekk ut traileren.

Lost Planet on Xbox 360
[/b]
Tja, jeg syns det virker litt ensformig.
Og eh, det finnes da mer lovende tittler en det spillet.
Men det ser ikke så aller værst ut.
[/b][/quote]


Du synes det virker ensformig? Vel, hva ligger under den kommentaren?

Er det egentlig mulig å se at et spill virker enformig bare ved å se på noen tidlige bilder?

Don: Hmmm...det er jo det nøyaktig samme spillet, så det blir feil å si at det er bedre på PC. Hvis du tenker i forhold til mus og tastatur så er det bare en smaksak. Med mindre Freezar har en super pc så vil je anbefale han å spille det på xbox 360, flyter som smør og ser flott. Kontrollen er også meget gjennomført. Gikk fra å spille Cod på pc til Cod 2 på xbox 360 og ble meget positivt overrasket. :)
 

Lodin

Der Waaaah

Det bildet er tatt fra en vanlig japansk spillforetning på slutten av dag 1 og ifølge Kotaku er det lignende scener de fleste andre steder. De har med andre ord oversvømt det japanske markedet med 360er ingen vil ha mens europeere og amerikanere må vannsmekte og betale dobbel pris på Ebay. GG MS! :tommelopp: