Gjett hvem som vant i USA for andre måned på rad?

Lodin

Der Waaaah
#1



Hellz yeah, Sony er nok en gang på topp av salgslistene over spillmaskiner! Nok en gang slår de sin eneste virkelige konkurent og nok en gang må alle dere Xtardsa innse at ræva deres er gress!
Ikke nok med det. Sony-familien dominerer og som vanlig totalt mot alle samlet sett. Selv ikke Nintendos såkalte suksesser kan måle seg mot dette kraftverket av samhold og styrke.

Her har vi NPD-talla for februar, rykende ferske som små boller. :clap2:

Hardware
Nintendo DS 587.6K
Wii 432K
PlayStation 2 351.8K
PlayStation 3 280.8K
Xbox 360 254.6K
PlayStation Portable 243.1K

På spillfronten går det og strålende. Hele 2 spill har Sonyfamilien greid å få inn blant de ti beste og de gjør det derfor like bra som Wiien og banker den ynkelige DSen. Tall, fuck yeah! :hyper:

Software
360 CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE* ACTIVISION 7-Nov 296.2K 1
360 DEVIL MAY CRY 4* CAPCOM USA 8-Feb 295.2K 2
WII PLAY W/ REMOTE NINTENDO OF AMERICA 7-Feb 289.7K 3
PS3 DEVIL MAY CRY 4* CAPCOM USA 8-Feb 233.5K 4
WII GUITAR HERO III: LEGENDS OF ROCK* ACTIVISION 7-Oct 222.9K 5
NDS MARIO AND SONIC: OLYMPIC GAMES SEGA OF AMERICA 8-Jan 205.6K 6
360 LOST ODYSSEY MICROSOFT 8-Feb 203.6K 7
360 TUROK TOUCHSTONE 8-Jan 197.7K 8
PS2 GUITAR HERO III: LEGENDS OF ROCK* ACTIVISION 7-Oct 183.8K 9
360 ROCK BAND* MTV GAMES/ELECTRONIC ARTS 7-Nov 161.8K 10

Nå er det ingen tvil lenger om hvem som vant konsollkrigen. Sony er nok en gang på topp der de hører hjemme! Sug egg nintendroner og xbotter!:dumbells:
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#2
ja men... sony har jo nesten ingenting på lista jo?

Syns du lzm sa atteh Sony vant konsollkrigen jeg? ...

ironi
 
#3
I det lengre løp tørker nok Sony seg i ræva med Microsoft.
Navnet Playstation i seg selv veier tungt. Men altfor få eksklusive titler tilgjengelig enda, venter fremdeles på MGS. Og der er jeg neppe alene :p

Har lagt merke til at flere fra jobb og i min sosiale krets har kjøpt PS3 etterhvert, og disse består hovedsaklig av casual gamers. Samtlige begrunnet kjøpet sitt med Blu-Ray og muligheten til å ha den som mediasenter. Og med det frynsete ryktet til 360 (RRoD,riper opp plater,støy) har valget blitt mer og mer "opplagt" for de fleste virker det som.
Jeg blir overrasket hvis vi har de tre samme konkurrentene i neste runde av konsollkrigen.
 
#4
På dette tidspunkt har jeg bare en kamerat som har xbox360 mens rundt et titalls har gått til innkjøp av PS3, tydelig klart hva som er casul gamerenes favoritt.
 

oma

Village Drunk
#5
I det lengre løp tørker nok Sony seg i ræva med Microsoft.
Navnet Playstation i seg selv veier tungt. Men altfor få eksklusive titler tilgjengelig enda, venter fremdeles på MGS. Og der er jeg neppe alene :p

Har lagt merke til at flere fra jobb og i min sosiale krets har kjøpt PS3 etterhvert, og disse består hovedsaklig av casual gamers. Samtlige begrunnet kjøpet sitt med Blu-Ray og muligheten til å ha den som mediasenter. Og med det frynsete ryktet til 360 (RRoD,riper opp plater,støy) har valget blitt mer og mer "opplagt" for de fleste virker det som.
Jeg blir overrasket hvis vi har de tre samme konkurrentene i neste runde av konsollkrigen.
Tror vi at Microsoft kommer til å slutte å lage konsoller? Tenker du at det kanskje kommer ett nytt selskap på banen igjen eller at det bare blir sony og nintendo igjen?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#7
Samme her. Jeg kjenne nesten 20stk med 360, ingen med ps3, og så å si alle jeg kjenner har wii. det er til og med 4stk på jobben som har wii.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#8
Kan noen forklare de talla for meg? For hvis ikke øya mine lyver så ble Sony (PS3+PS2+PSP=875,7k) knust av Nintendo (Wii+DS=1019,6k), og ikke omvendt?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#9
#10
Da er spørsmålet, er vennene dine casual gamere? Som går til innkjøp av spill som Singstar og need for speed?
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Hva faen skjedde i går? Det siste jeg husker var at jeg poppa innom Sony-sjappa nedi sentrum bare på faen for å se hvor brunt Brunstorm egentlig er. Så kom en svartmusket japaner bort å ba meg lukte på en klut...

EDIT:
Kan noen forklare de talla for meg? For hvis ikke øya mine lyver så ble Sony (PS3+PS2+PSP=875,7k) knust av Nintendo (Wii+DS=1019,6k), og ikke omvendt?
Alle veit at Sony sine produkter jobber i enhet og samvær. PS3 spiller alle gamle spill fra PS 2 og 1 mens man kan laste ned PSX spill og kjøre de på PSP og en masse annet. Nintendo sine drittgreier derimot står derimot separat, de komuniserer ikke på noe vis og er derfor ikke regna som en familie!:afro:

... Der skjedde det igjen. :blunk:
 
#12
Tror vi at Microsoft kommer til å slutte å lage konsoller? Tenker du at det kanskje kommer ett nytt selskap på banen igjen eller at det bare blir sony og nintendo igjen?
Microsoft har bekreftet at de er godt igang med neste Xbox.
Og det samme forventes av Sony vil jeg tro.

Nintendo tror jeg kommer til å "ta en SEGA" i neste runde, eventuelt neste.
De slutter å utvikle nyere typer større spillekonsoller, utvikler sine spill til de nåværende konkurrentene sine fremtidlige nextgen maskiner og konsentrerer seg om å håndholdte spillekonsoller og samle/spillekort til rabiate ADHD kids.

Til tross for at Wii og DS selger bra så brøler magefølelsen "SEGA" . Eller så har jeg gass :ninja:
Dette er selvsagt bare en løs teori og ett mulig utfall :)

Ett annet utfall er at vi får en ny Nintendo maskin, med en ny eksperimentell kontrolltype og utdatert hardware. Igjen...
 
#14
Kanskje en vakker dag, Sony og Nintendo slår seg sammen.... like good old days.

Rett før Sony ditja Nintendo and went solo!
 
#15
Skitten D: Grunnen til at Sega sluttet med konsoller var da at de ikke solgte nok av dem lenger, mens Nintendo selger mer enn noen andre? I tillegg er det vel fremteles kun Nintendo som tjener på hardware-salget. Da er det nesten mer sannynlig at noen av de andre gir seg.
 
#16
Samtidig har det florert med rykter, og som artikler på store sider, at PS3 muligens er Sonys siste maskin (hvis jeg ikke husker grundig feil). Jeg må også bare kommentere det derre casual gamers greia. Jeg og omtrent alle andre i klassen går rundt omkring og disser PS3, mens vi synes Xbox 360 er greit mens Wii er konge. En stund var PS3 cooool, men det ebbet seg automatisk ut.
 
#17
Jeg trodde det var mer omvendt jeg da. I begynnelsen var PS3 niggermaskin, mens den nå har begynt å ta seg drastisk opp. Så hvorfor disse en maskin som er av topp kvalitet, har stort sett de samme spilla som Xbox360, pluss eksklusiver(det har jo xbox også), blu-ray og gratis internett-tjenester? Er strengt tatt ikke noe med den maskina som er dårlig. Wii har jeg fortsatt til gode å se et bra spill til om man ser bort fra Galaxy, som jeg allerede har.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#18
Eneste er vel at det fortsatt er dyrest og at DualShock er en skikkelig søppelkontroll i forhold til konkurrentene... Jeg skal nå ha en ihvertfall. MGS4 bundle-en kanskje?
 
#19
Heller betale "dyrt" enn å få en maskin som har en 50% sjanse for at ikke fungerer som den skal. Dual shock kontrollen er knall forresten.
 

Lodin

Der Waaaah
#20
:eng101: de fleste multiplatformspilla kjører bedre på 360.

Siden vi tydligvis har begynt å konsollkrige på orntlig. :p