God of War II [PS2]

Kilik

Lokal moderator
#1
Første anmeldelser over en måned før release. Dette er nok generasjonens svanesang når det gjelder storspill.

1up - 9.5
IGN - 9.7

For vordende PS3-eiere:
SITAT
The first is that God of War II will not only be playable on the PlayStation 3, of course, but that it will run at a true HD resolution of 720p.[/b]
 
#4
Blir vel for hardt for den gamle boksen det da. God of War II ser ut til å presse maskinen for hva den er verdt allerede, så å presse opp oppløsningen ville vel resultert i grusom framerate?
 
#5
SITAT
The first is that God of War II will not only be playable on the PlayStation 3, of course, but that it will run at a true HD resolution of 720p. We're unsure as of yet whether or not we'll see additional texture detail because of this, but we'll update this section of the review when we can test it. Editor's Correction: After posting the review, we've gotten word from an SCEA representative that the game will support 480p on the PlayStation 3 but not 720p. Our error was due to crossed information and we're sorry for the confusion. We will report back once we have the final copy in our hands.[/b]
Hadde vært moro om det hadde kjørt i 720p, men det tyder vel på at det kun kjører i 480p likevel da.

Har ikke fått lest gjennom hele anmeldelsen, men er det noen som vet om spillet har støtte for Widescreen/16:9?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#6
Det forrige spillet hadde det jo, så det hadde vært rart hvis ikke.

GoW II har forresten blitt framskjøvet, til 30. mars i Europa. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
:argh: Sony is fucking us ag... nei, vent. :blunk:
 
#9
wow, dette spillet er must have.

det første GoW er en av de få spillene jeg har orket runde 100% siden retrodager, så jeg har store forhåpninger til oppfølgeren.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Var ikke noen spoilere her nei. :$
Klart at jeg gleder meg til dette, men jeg unngår all informasjon om det. Ikke så lett alltid siden de fleste spillsider døtter flest mulig spoilere i overskriftene sine. Jeg vil ikke vite noe om bossene eller nye sex minigames! :argh:

Forøvrig håper jeg det varer litt lenger denne gangen. Orginalen var over omtrent før den starta.
 
#11
SITAT(Lodin @ 13.02.07, 13.08) 51951
Var ikke noen spoilere her nei. :$
Klart at jeg gleder meg til dette, men jeg unngår all informasjon om det. Ikke så lett alltid siden de fleste spillsider døtter flest mulig spoilere i overskriftene sine. Jeg vil ikke vite noe om bossene eller nye sex minigames! :argh:

Forøvrig håper jeg det varer litt lenger denne gangen. Orginalen var over omtrent før den starta.
[/b]
ja, rimelig kjip playtime. andre gang når jeg rundet det på god mode hadde jeg en play time på 6 timer tror jeg : / det holder ikke helt, selv om det er 6 timer med knakendes fun.
 

Kilik

Lokal moderator
#12
Spillet er nå ute i USA og i forbindelse med lanseringen har det kommet opp interessante nyheter om fortsettelsen av serien:
SITAT
In his blog he confirmed that God of War 3 is coming to PS3, that it will feature rumble support and 1080p resolution, and that if might even include co-op! He also confirmed some cool details on God of War for PSP -- "It is epic. It is big. There are hooks in the PSP story that I actually wrote from one of my first stories for God of War 2, so there are a lot of elements -- we're going to keep connecting all this stuff."
[/b]
GoW2 launch event
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#18
Har spillet! Åååh, det er så herlig og rått og voldelig og episk med syke over-the-top manøvrer. :elsk:

Akkurat som det forrige spillet, altså. GoW2 støtter både widescreen, progressiv scan, og Pro Logic II.
 
#19
ååååh... Utsatt? Møkk... Jaja, blir en fin bursdagsgave til meg selv da. Vet jeg at jeg ikke kjeder meg den dagen i allefall. :p Et lite minus er at jeg nå ikke kan få det til bursdagen da... Hadde vel uansett ikke klart å holde meg om jeg så det i butikken.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#20
Jeg har klart spillet! 13 timer 45 minutter tok det. Fantastisk spill, bedre, lengre, og vanskeligere enn det første. Det er vel gjennomsnittlig en boss i timen, og det er mange flere puzzles.

De har lagt til New Game+, kalt Bonus Play. Når du har klart spillet kan du starte på nytt med alt utstyret, magiene, og ekstravåpnene levlet så langt du klarte å få dem sist gang, pluss at du får Blade of Olympus og kan levle det. Det er også en slags bonus som du må spille gjennom spillet mange ganger for å få tak i. Du må røske ut 20 cyclops-øyne for å låse den opp, men du møter bare 4-5 cyclops i løpet av hele spillet.

Akkurat nå ser jeg på bonusdiscen, som er en helt vanlig DVD med bakomstoff; Making of GoW2, Intervjuer med voice actors, deleted levels, og masse spoilers (det er et eget menyvalg).