Poenget mitt er nettopp at jeg oppfatter spillet slik det fremstår nå som "hjernedødt", som du selv sier det. Jeg hadde kost meg like mye selv uten alle filmsekvensene. Dette er fordi historien ikke engasjere meg på noe vis, den forteller jo kun noe som hendte for lenge siden. Kratos vil ha hevn, jeg får sakte vite hvorfor han vil ha hevn, helt uavhengig av hva som skjer i spillet jeg faktsik spiller. En historie i et spill mener jeg bør fortelle meg hvorfor jeg må gjøre det jeg skal /kan gjøre. Det er jo alltids bra med en bakgrunnshistorien, men foksuet bør ikke ligge på hva som har hendt før i tiden, men hva som hender når man spiller. Det blir liksom som et MGS spill, der alle filmsekvnesnen handler om hva Snake tenkte på før han ble sendt ut på oppdraget du nå utfører. Kanskje ikke den beste sammenliknignen, men you get my point.
Uansett, nå ble det overfokus på en liten bagatell i spillet, i slike spill er det gameplay som teller 100%, og der er GoW et helt i toppen.
Angående din kommentar om kontrollen, er jeg ikke helt sikker om jeg forstår, eller om du forstår meg. Mener du at et spill er enklere å styre om det krever alle 10 kanppene på kontrollen til å gjøre noen få triks kontra et spill som gjør det samme med bare bruk av 5 ulike knapper?
Viss du selv har spilt spillet, da må du vel ha oppdaget at i gameplay tar spillt i bruk så og si alle knappene på kontrollen. Jeg påstår ikke at spillet er vansklig å styre eller skaper problemer, men jeg mener den er unødvendig komplisert, og at det burde ha vært løst på en enklere måte. Slik spillet er nå krever det en god fingerkordinasjon for å utnytte spillet fulle muligheter, dette er ikke noe en nybegynner i spilling har automatisk.
Jeg har forresten ennå ikke spilt noe mere av det, da det dumme spillet hadde plutselig sendte meg fra hard til easy som vansklighetsgrad, bare fordi jeg hadde noen problemer med litt plattformhopping, og nå ble alt bare dødens kjedelig og enkelt. Og når de geniale utviklerene ikke gir meg muligheten til å endre det tilbake uten å starte forfra, ender det med et spill plassert i hylla alt for tidlig.