Good Old Games - utgivelser og tilbud

Lodin

Der Waaaah
Nå har de scora Trilobyte og det betyr at The 7th Guest og The 11th Hour snart dukker opp. De erke mye gøy å spille eller særlig bra, men de er vel viktige å få med pga. historisk betydning.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Shy gypsy slyly spryly tryst by my crypt. Det er hva jeg husker fra The 7th Guest.
 

Lodin

Der Waaaah
CDProject hadde konferanse istad og bortsett fra ekstremt mye hyping rundt Hekseren 2 til 360 var det litt om GoG også. Ubidubi skal gi ut nyere spill der uten DRM og de starter med Heroes 5 og Asscreed 1, begge til 20 dollars. Ikke så veldig spennende. Botanicula som er det nye spillet til folka fra Sommerost skal slippes der og det er egentlig mer gøy.
Jo også er Fallout 1 gratis de neste 48 timene.
 

demake

Seksuelt godteri

Lodin

Der Waaaah
Ikke bare fikk vi nye Grimlockrock i går, nå dukka jaggu Theme Hospital opp også. Harke testa det nevneverdig så det blir å coppe ved neste salg.
 

GOG <3
 

Terje

mostly harmless
Theme Hospital! King Syndrome, Bloatyhead og all de andre teite sykdommene. Og kurene. Bloatyhead ble fiksa ved å punktere det store hodet med en nål og blåse opp et nytt et med sykkelpumpe. Det beste sykehuset noensinne, og du er sjefen der. Spilte det bare på PS1 som ble litt for knotete med kontrollen, så blir vel å teste PC-versjonen deres ja.
 
Jeg hadde også bare prøvd PS1 versjonen, men nå som det kom på GOG har jeg funnet ut at PC versjonen virkelig var glimrende. Klinisk ren og pen grafikk, koselig musikk, enkelt brukergrensersnitt som bare er enda bedre med mus enn med d-pad. Jepp, dette er et må-kjøp.
 
Theme Hospital? Yessss! Spilte det så jævlig mye i gamledager.

Har spilt litt CorsixTH (OpenTTD, bare med Theme Hospital lissom), men det har noen slitsomme bugs. Kommer defintivit til å kjøpe det fra GOG nå.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør

Klart det beste av "Theme"-spilla spørru meg, blir spennende å se hvor godt det har hold seg.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Må bare gi min støtte til Theme Hospital her, har til og med emulert det på MÆKKEN så med spilletiden fra gamle dager har det tilsammen blitt mange timer. Bra spillen!

PS: Var en jente på jobben som spurte meg om tips i Little Big Planet 2 i dag og jeg tok meg selv i å spørre henne om hun var "dårlig i spillen".
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gi henne epostadressen min så skal det bli stell på LBP2-inga.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ellers? Har helt gått glipp av det fram til nå, men Ultima VIII: Pagan er ute for seks spenndollar. Dette er spillet for deg som synes Ultima-serien manglet jalla action-fokuserte kamper, færre spillmekanikker (du styrer bare Avatar) og - wait for it - jumping puzzles. I et RPG. Så ikke kjøp det med andre ord, med mindre du er som meg og satte pris på at det føltes mye mer fokusert og utfordrende enn tidligere Ultimas. Greit, noe av utfordringen kommer av de jævla skrotete hoppepuslene, men kampsystemet gir deg en kul opplevelse når du først kommer inn i det. Og, siden det er Ultima, har du alltid ørten måter å gjøre ting på, masse hemmelige våpen og ymse sære småhistorier og slikt. Men altså, det fikk ræva mottagelse og det var nok berettiget, men... jeg klarer ikke å mislike det ordentlig. Det hjelper også at det har en juksemodus som delvis foregrep Minecraft, ved at du kunne plukke opp klossene verdenen besto av (og folk) og plassere dem rundt slik du ville.
 
Gårsdagens release var et helt ordinært indie-spill som hadde lyst på allerede har kjøpt seg (jeg er ikke en av de, så de ender nok ikke opp i biblioteket mitt med mindre det blir en del av en humble indie pakke jeg går til anskaffelse av en gang). Space-Chem eller noe sånt var det vel det het. Ikke akkurat det jeg forventer av GOG.com. Hvis dette blir representativt for fremtiden så kan GOG reduseres til en helt vanlig digital distrubitør, og plutselig ikke særlig unik lenger.

Heldigvis er det lang vei å gå før dette er realiteten, for vi har jo også i det siste fått Theme Hospital, Populous - The Beginning og Yeti's Ultima Adventure Achts.