Good Old Games - utgivelser og tilbud

Lodin

Der Waaaah
#81
Jaja, sålenge Gobliiins 4 ikke er med i pakka er alt good stuff.
Det ble gitt ut i fjor, men ser ut som CG-kuttescena til et Mega CD spill

[yt]eduD4XZ5xq4[/yt]
 

Lodin

Der Waaaah
#82
I dag slapp de Syberia som blir annsett som et av de bedre adventure spilla fra perioden da sjangeren var nærmest død. Ble vel sluppet litt etter Den Lengste reisen. Oppfølgeren samt Amerzone fra samme studio skal også snart dukke opp.
I og for seg greit nok, men det som er virkelig spennende er at GoG har greid å signe opp Atari noe som betyr at vi i første rekke får Outcast, Master of Orion og Master of Magic. Jeg veit ihvertfall hvilket av de tre jeg gleder meg mest til. :p Forhåpentligvis betyr også dette at vi får Alone in the Dark 1 - 3 før eller siden da Atari sitter på hele katalogen til Infogrames.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#83
Outcast rejigga sånn at du får det til å kjøre på Windows 7? Jjjjja takk.
 
#84
I og med at jeg ikke var særlig inne i PC verden før Escape from Monkey Island kom ut, og erfaringen med PC spill strakk seg til Warcraft II, Duke Nukem 3D og var point'n'clicker av natur, så var aldri Outcast i fokus for meg når det kom ut. Har hørt mye bra om det, men er fortsatt ikke så veldig informert om hva det går ut på. Men det skal nok definitivt prøves når det kommer.

Syberia er forøvrig ganske bra, selv om det ikke har interaktiviteten som vi er vant til fra eldre pnc spill. Detaljer er noe nyere spill av denne typen ikke har så mye av. Men, spillet har en fin historie og brukbart gameplay. Selv ser jeg på det som en TLJ-light. Når ikke helt opp til Funcom's opus, men likevel verdt å sjekke ut. Oppfølgeren er brukbar, men ikke så bra som det første. Amerzone skal visst være veldig bra, og jeg har originalen liggende et sted. Mange mener det er Sokal's aller beste spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#85
Det som drepte Syberia for min del var den uhorvelig ræva presentasjonen. Oppstylta replikker og skuespillere som ikke akkurat evnet å levendegjøre teksten sammen med den dølle atmosfæren førte til at det forsvant fra disken etter to timer. Meh.
 
#86
Yeti har rett: Syberia er ræva. Men kunstutformingen og musikken var glimrende. Jeg veit, for jeg rundet både det og toeren (som er mindre interessant men hakket morsommere å spille).

Jeg spilte forresten The Longest Journey ganske nylig, og det er innmari, innmari mye bedre. The Longest Journey er faktisk, med unntak av et par gåtesekvenser som burde vært strøket fra manus og dyttet ned i et svart hull, og med forbehold om at halvparten av dialogen burde vært strøket for å bedre pacingen, faktisk et gjennomført godt spill. Vi snakker klasseforskjell. TLJ er sånn-derre 8/10, Syberia er sånn-derre 4/10.

Hva gjelder Outcast på GOG: Dette er grunnen til at GOG ble til. Det eneste spillet GOG trenger å ha for at jeg skal slikke navlen deres er Outcast. Outcast er sakene sine. Spill det. SPILL DET.

(Ja, Outcast er sånn-derre 10/10. Det var et sånn spill som gjorde at PC-spillere i 1999 kunne slå seg for brystet og le litt av Ocarina of Time-hypen.)
 
#87
Sjekket ut et par gameplay klipp fra Outcast. Ser forsåvidt ganske brukbart ut (musikken og atmosfæren virket gull). Men hva faen er det med armene og løpestilen hans? Animasjonsmessig så virker nok Occarina hakket bedre, men hva betyr vel det. Forøvrig virket framerate'n til spillet særs dårlig, men det er vel kanskje på grunn av svak hardware. Forhåpentlivis går det rimelig flytende på en moderne PC.
 

Lodin

Der Waaaah
#88
På moderne hardware har spillet en tendens til å rase avgårde i dobbel hastighet. Man må bruke en CPU-kveler av no slag hvis det skjer. Og når det gjelder løpinga så er det du som løper som en kjerring. :ras:
 
#89
Altså, løpestilen er pussig fordi spillet er belgisk. Alle belgiere er rare.

Eller noe sånt. Poenget med Ocarina of Time-kommentaren var egentlig bare å peke ut at Outcast var betraktelig mer åpent struktuert enn OoT, og at OoT i sin tid fikk ganske mye skryt for å være åpent og tilby en troverdig verden. Begge spillene er naturligvis finfine saker.
 

Lodin

Der Waaaah
#90
Outcast er ute og det er jaggu Master of Orion 1 og 2 samla og. Begge til de sedvanlige 6 dollarsene.
Skal bli artig å se hva de har gjort med Outcast om noe. Det følger ihvertfall med soundtrack og litt annet snacks.

E: Ikke nok med det, men neste uke slipperem Blood sammen med alle ad-ons.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#91
Oooh, fett. Skal skaffes. Både Outcast (selv om jeg har det fra før av, gotta support dat shit) og Blood (fikk aldri spilt det).
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#93
Oooh. Blood eier (eide i hvertfall). Blood 2 også.
 

Lodin

Der Waaaah
#94
Feh! Smått grinete nå ja. Fordi noen LCD-skjermer rett og slett ikke støtter Outcast sin latterlig lave oppløsning har GoG kommet på en fantastisk løsning. På det meste kjører spillet i 512x384 så det de har gjort er å øke oppløsningen til 640x480 ved å harkode ei svart ramme rundt bildet. Denne er det foreløpig ingen som har greid å fjerne og det ser rimlig bleh ut. Til tross for dette tullet har det alltids funnets fanpatcher som øker oppløsninga til 1024x768, men de skylder på at mangel på kildekode hindrer dem i å gjøre mer. I det hele tatt imponerende at de presenterer en så ræva løsning når de samtidig har tatt seg tid til å fikse problemene spillet hadde med for raske prossesorer (man måtte kjøre en CPU-kveler før) og har konvertert musikken til noe annet enn redbook.
Angrer ikke på kjøpet, men neste gang jeg skal spille dette kommer jeg til å dra fram imagene av de orginale CDene istedet. =/

E: Viser seg at en av de eldste crackene for å tvinge spillet over i 640x480 fjerner rammepisset. Da var denne versjonen verdt å spille igjen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#95
Enda godt, holdt på å bli loco den lille halvtimen jeg makta å spille i går.
 
#96
heh, jeg bare lastet ned LoaderP og VB6, så kjører spillet uten svarte kanter på topp og bunn (men på siden er det fortsatt, som er helt greit siden jeg liker å ha riktig aspect ratio på spillene mine).

Men jeg er glad det er mulig å forandre på kontrollene, ettersom wasd enda ikke var "oppfunnet" på den tiden og de brukte fortsatt bare piltastene.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Inb4 Lodin raeger over at Blood II ikke ligner så mye på det første.