Good Old Games - utgivelser og tilbud

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Hei, det er fett nok, det er bare noe annet.
 

Lodin

Der Waaaah
Enclave var dagens nye spill. Sa meg ikke no, men så kom jeg på at dette er det første spillet til Starbreeze, svenskene som mekka Riddick og The Darkness. Det viste seg å være et veldig ok koridor hack & slash i en generisk fantasy setting med littegrann steam punk. Artig nok kan man velge kampanje mellom snille og slemme og sånt liker man jo. Forskjellige karakterer å spille som får man og. Blir spennende å se om de gjør noen forskjell.
Merkes dog at spillet egentlig er mekka til Xbox1 siden det sikkert hadde vært en del mer ambisiøst som rent PC spill. Kunne godt hatt litt fler kanpper osv. På den annen side merker også man at dette er Starbreeze. De fancy menyene gjør sitt inntog her og imponerer.
 

Lodin

Der Waaaah
Oh smap, The Journeyman Project 2 er dagens nyhet. Spillserien som er kjent for alle de mongo måtene man kan dø på. Håper bare de slipper enern også da. Spilte bare demoen så dette skal uansett has.
 

Lodin

Der Waaaah
Har DotEmu endelig scora seg en eksklusiv verdt en sur sild? Ser sånn ut for de har lagt ut Raptor Call of the Shadow til fem Euro. Avventer og ser om kanskje GoG og skal få det, men ellers blir det snappa opp. Tidenes beste SHUMP osv.

E: Etter at jeg laga tråd om dette på GoG oppdaterte de lista si over kommende spill så dette kommer snart der og. Billigere blir det og.
 

Lodin

Der Waaaah
FFFFFFFFFFFFFffffffffff
Dear GOG users,

We have recently had to give serious thought to whether we could really keep GOG.com the way it is. We've debated on it for quite some time and, unfortunately, we've decided that GOG.com simply cannot remain in its current form.

We're very grateful for all support we've received from all of you in the past two years. Working on GOG.com was a great adventure for all of us and an unforgettable journey to the past, through the long and wonderful history of PC gaming.

This doesn't mean the idea behind GOG.com is gone forever. We're closing down the service and putting this era behind us as new challenges await.

On a technical note, this week we'll put in place a solution to allow everyone to re-download their games. Stay tuned to this page and follow us on Twitter and Facebook for updates.

All the best,
GOG.com Team
Får ikke opp sida engang. =/

E: Moderselskapet deres skal holde no pressekonferansings den 23 så vi får se hva som skjer da. Det spekuleres i at GOG skal ut av beta og dette er den vprst håndterte relaunchen noensinne.
 

Terje

mostly harmless
Helv... Dette var jo en genial tjeneste! Håper den der re-download tingen kommer ja, jeg har handlet en god del der og mye av det har jeg enda ikke har lastet ned og spilt.
 

SHDR

Gullmedlem
Tror det er PR stunt. CD Projekt sin hovedside nevner ikke nedleggelsen, og PR-folka ser ut til å ta ting med knusende ro. Eventuelt har de bare briljant pokerfjes -- De ungarske og tsjekkiske kontorene til CD Projekt ble lagt ned for noen måneder siden, for å fokusere på The Witcher og GOG. Kanskje moderselskapet brått slapp opp for penger og stengte hele driten? De blir sikkert uansett kjøpt opp av noen, nekter å tro at noen med en så velfungerende tjeneste bare ryker helt uten videre.
 

Lodin

Der Waaaah
Herpa derpa herp.
UPDATE 20.09.2010
First of all, we apologize everyone for the whole situation and closing GOG.com. We do understand the timing for taking down the site caused confusion and many users didn't manage to download all their games. Unfortunately we had to close the service due to business and technical reasons.

At the same time we guarantee that every user who bought any game on GOG.com will be able to download all their games with bonus materials, DRM-free and as many times as they need starting this Thursday.

The official statement from GOG.com's management concerning the ongoing events is planned on Wednesday. If you want to receive further information about GOG.com, please send an email to update_media@gog.com if you're a media representative or to update_users@gog.com if you're a user without a GOG account.
 

Lodin

Der Waaaah
Men men, de relanserer i morra i tretida. Kanskje dem har no mer enn bare Baldur's Gate på lur? No Tormentings kanskje?

E: XD

 

Lodin

Der Waaaah
Ok, de er oppe igjen og BG1 ligger ute for salg. Det er den versjonen med Tales of the Swordcoast innebygd og det er jo koselig. Også koselig å slippe å bytte mellom 7 CDer. :p
Sånn ellers har de signa med Hasbro som regjerer Wazzards of the Coast så det betyr mer DND framover. Kanskje tilogmed den gamle Gold Box serien?
 

Lodin

Der Waaaah
A wild GOG appears. It uses PR-feign death. It's super effective!

Jaddah, greier ikke engang å logge inn på dritten nå. I grunn like greit å vente siden jeg uansett trenger BG2 for å spille den der moddden som lar en kjøre gjennom 1 med oppdatert motor.
 
Vel, du må knuse noen egg for å lage omelett. Tenker meg nok at dette netto har fungert ganske bra for dem likevel. Personlig ble jeg minnet på hvor mye jeg satte pris på at de eksisterte, i hvert fall. Samtidig har det jo alltid vært litt for godt til å være sant at de store gutta skulle gå med på å lempe ut kronjuvelene DRM-fritt, så jeg var ikke sikker på at det var et stunt før i går.

Det jeg ønsker meg er imidlertid en innebygget Mac-klient som emulerer Windowsen. Fat chance for at det kommer til å skje selvsagt.

Hei gutta stem på mine lister a:
http://www.gog.com/en/mix/greatest_games_of_gog
http://www.gog.com/en/mix/vivid_virtual_vacations
 
Baldur's Gate er mitt... 38. spill fra GOG (ikke medregnet komboer som inneholder flere, og de tre gratis spillene Teen Agent, BASS og Lure of the Temptress).

Og som de sier... dette er bare begynnelsen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Riven, av alle jævla ting? Og "impressive in 1997"? Hva hadde du egentlig spilt tidligere da? Uansett så har du med Another World, Outcast, The Longest Journey og Beyond Good and Evil også så da får det være greit.

Uansett, minner meg på at jeg må skaffe Gabriel Knekt 2, aka det eneste FMV-spillet som ikke er kriseræva. Eller, hvis Stonekeep teller så er ikke det heller kriseræva, bare litt over middels. Minner meg også på at jeg fortsatt vil gjøre ganske grove lovbrudd hvis det bidrar til at GOG kan få selge Little Big Adventure 1 og 2.