Good Old Games - utgivelser og tilbud

SHDR

Gullmedlem
#41
Noen som er med på litt Sacrifice multiplayer en dag, da? Det er helt fucka og innmari lite balansert (bare velg deg Cloudkill, oppdag hvordan den helst bør brukes og se kampene gå i deadlock) men også fenomenalt gøy.

Hvis vi klarer å få til spill over nettet, da. Husker ikke engang om spillet faktisk støttet online-spill, eller om det bare var LAN. I alle tilfeller: Sacrifice, Fallout 1 og Fallout 2 for under hundrelappen? Best deal ever.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#42
LAN er ikke et problem, det er bare å sette opp et virtuelt LAN/VPN f.eks. ved hjelp av Hamachi.
 
#44
Slengt meg med på dette nå, uten å ha sett så alt for mye gjennom lista, er det noen som har noen anbefalinger bortsett fra Fallout? Sett at de har mye moro, men er egentlig mer på jakt etter gode spill jeg ikke har fått testa.
 

Lodin

Der Waaaah
#45
Som før nevnt er Hostile Waters jævla bra og et orginalt take på RTS sjangeren. Man er kaptein på et digert hangarskip og sammen med diverse AI personligheter skal man pløye gjennom en serie øyer og sprenge en masse baser. Det er mye mer intimt enn lignende spill siden man har færre units, men mange flere valgmuligheter i både åssen de skal bygges opp og handlingene deres.
Grafikken er det eneste negativet jeg egentlig kommer på, men den er bare litt utdatert. Tenk Deus Ex. Historien er forøvrig artig fortalt. Med tanke på at jeg vanligvis ikke liker RTSer er det et under at jeg setter så mye pris på det.
 

Lodin

Der Waaaah
#47
Som med alle andre spill oppdaterer de bare opp til siste ofisielle patch. Derfor det alltid er greit å ta en tur innom forumene og siden det der konsekvent er tråder med info om annet shizzle man bør legge inn.
 

Lodin

Der Waaaah
#48
Woot, nå har de signa opp Adventure Soft og det betyr at man allerede nå kan plukke opp en fint fungerende utgave av Simon the Sorcerer til seks usle dollars. Mer fra stallen deres dukker etterhvert opp.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#49
Simon the Sorcelator.

Sånn ellers har de Arx Fatalis og Hakkete Allianse 2 oppe nå også, ser jeg. Ville ha kjøpt dem hadde jeg bare ikke skaffa begge via Steam allerede.
 

Lodin

Der Waaaah
#51
Beneath a Steel Sky har forsåvidt vært gratis i årevis, men nå har altså det og Lure of the Temptress dukka opp. Prisen er fortsatt nada og siden jeg aldri har prøvd sistnevnte kan det bli artig.

EDIT: Yeti! :argh:
 

Lodin

Der Waaaah
#52
Må man ha spilt Broken Sword 1 for å få no ut av 2. Det har nemlig dukka opp og 3 vil også det etterhvert, men siden Ubisoft eller noen skal gi ut 1 til DS og Wii blir det nok dårlig med det på GoG. Har av en eller annen grunn aldri rørt dissa.
 
#53
Du vil ikke kunne kjenne igjen enkelte navn, og kanskje noen referanser, men ellers har det sin egne historien på samme måte som Indiana Jones filmene. Beste er å spille eneren først, men til gjengjeld vil du kanskje få en bedre spillopplevelse med BS2, ettersom du vil slippe å bli skuffet over at det ikke er fullt så bra som det første.
 
#54
Enig. Spill toeren først, like greit det. Eneren er også temmelig bra, treeren er temmelig bra (men ikke like gjennomført) og fireren er også fornøyelig så lenge man ikke har alt for grådige forventninger.

Steam-versjonen vil for øvrig i mine øyne alltid være en dårligere deal enn GOG. Med GOG kjøper man spillene så man eier dem, med Steam leier man dem til den dagen Valve går konkurs eller av andre grunner må avbryte tjenesten. Fundamentalt bedre å kjøpe på GOG (eller GamersGate), med andre ord.
 
#55
Utrolig stilig side og egentlig et fantastisk tiltak for oss som aldri kan få nok av de gode gamle spillene. Det er selvsagt billigere å skaffe spillene på ulovlig vis, men da må man selv ordne med patching. Her har de gjort hele jobben for deg, og du skaffer spillet lovlig for egentlig en symbolsk sum. 6 til 10 dollars for et klassisk spill, er ingenting :)
 

Lodin

Der Waaaah
#56
Robinson's Requiem og oppfølgeren Deus er... artige eksperimenter i en lite utforsket sjanger. I RR er man en romforsker som sammen med andre vitenskapsfolk har kræsjlandet på en ukjent planet. Folka er spredt utover og har omtrent ingen ressurser så man må i praksis leve som en ekte Robinsom for å klare seg. Det eneste man har til hjelp er litt medisiner og annet rask man fikk med fra rømningskapselen sin. Så må man ut å prøve å greie seg og det er her moroa begynner for det greier du aldri. Spillet er notorisk for sin ekstreme vansklighetsgrad. Bare man befinner seg i en hule for lenge utvikler man lungebetennelse og vil dø etter noen dager. Også artig at man må medisinere karen sin via en egen meny og stort sett kan utsette ham for hva som helst. Hvis du absolutt vil kan du administrere små doser lokalbedøvelse, sage av begge bein og en arm og blø ihjæl mens kisen skriker og bærer seg. XD
Har egentlig aldri hørt om oppfølgern, men den følger med i pakka så det er lov å håpe.
 

Lodin

Der Waaaah
#58
Der fikk dem jaggu sikra seg flere spill fra Apogee gitt. Duke Nukem 3D er allerede slippi til seks dollars og forgjengerne skal og dukke opp. Rise of the Triad og Blake Stone or også blitt lova. Vi får håpe Raptor og står oppført på denne lista. :sikle:
 

Lodin

Der Waaaah
#59
Nå begynner steinene å rulle gitt. Ubisoft har hoppa på lasset og tar med seg Beyond Good and Evil, Prince of Persia: The Sands of Time og IL-2 Sturmovik: 1946. Far Cry, Heroes of Might and Magic, Ghost Recon og Rainbow Six ligger og klare for de neste ukene. 10 dollars blir det for hver av dem.
Tipper jeg snapper opp mange av disse her ja. :D
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#60
Jeg må si at enkelte av dem i mitt hode ikke kvalifiserer til så veldig gammeldagse da... De er vel også tilgjengelige andre steder?