Good Old Games - utgivelser og tilbud

Lodin

Der Waaaah
Sånn ellers sa de og at de har signa med en av de fire store utgiverne folk alltid etterspør på forumet. Det er altså snakk om spiller fra MS, Take Two, Lucasarts eller EA. De er og i diskusjoner og nær avtaler med to av de andre. :yoshi:

Jeg synes ikke Alone In The Dark så spesielt pent ut når det kom ut, så jeg tviler på at jeg blir særlig imponert i dag. Aldri vært fan av å spille med tastatur heller, så det ble ikke akkurat store misunnelsen fra min side, selv om jeg var pur Amiga bruker da det Alone spillene kom ut.

Hva er sjansen for at disse er særlig spillbare i dag, uten å ha noen som helst nostalgi for de?

Lodin

Der Waaaah
Ikke mye siden kontrollen mildt sagt er grønnjævlig. Heldigvis er kampsystemet og no dritt så alt man trenger å gjøre er å spamme high kick og la fiendene gå inn i det. :D
Desverre funker det bare i 1 siden fiendene får gunnere i oppfølgerne. :(
På den annen side er det kun 1 som er virkelig verdt å spille siden det er det som har bra story. Det virkelig nailer Cthulhu-mytoset og stemninga sitter selv med den corny grafikken. Selv skal jeg runde det i påska, men gidder nok ikke mer enn å dille litt med de to andre siden de fåkker opp formelen med sjørøvergangsterspøkelser og vandøde cowboyer som blir om til katter.
Om du ikke har noe egentlig forhold til serien er det nok pain å spille dem, men de har en utmerket LP som man da heller kan følge.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, jeg syntes sjørøverspøkelsene AitD2 var ganske kule jeg da. Kåbbåjspøkelsene fikk jeg aldri til å kjøre, kanskje dette er anledningen.

Lodin

Der Waaaah
De har som så ofte før smelt opp en skikkelig god nostalgitrpp med utviklerne.
So Frederick, despite Infogrames’ mixed feelings about it, started working on the programming tool that would allow him to create 3D animated human characters. The technical limits of the era didn’t allow him to make a fully 3D environment, so Frederick thought about using photos as a background. But thanks to Infogrames’ artistic director Didier Chanfray’s black and white concept sketches, an internal contest among company’s graphic artists was held at the office. Yael Barroz hand-drawn backgrounds were picked as the best solution for the game. The combination of 3D models, hand-drawn backgrounds and a still camera placed inside a scene convinced Infogrames’ CEO Bruno Bonnell that the route taken by Frederick might actually be right, so he decided to put him in charge of the project. That was in 1991, and the survival-horror genre was born.
MWAH

Lodin

Der Waaaah
Jeg vet ikke om Dragonsphere er no bra, men det er et pek og klikk fra 94 med stilige animasjoner. Siden GoG har oppdatert med ny nedlaster og PMer gir de det bort gratis. :)

Husker jeg ønsket meg Rex Nebular og Return of the Phantom til Amiga, men det kom desverre aldri. Dragonsphere gikk meg visst hus forbi, men det ser nå flott ut, lett å se hvor inspirasjonen er hentet fra.

Bump.

De har nå inngått en avtale med EA for 25 spill, noe som vil si at flere kjente og kjære Bullfrog-titler blir gitt ut etterhvert. Dungeon Keeper er lagt ut nå (for de som får lastet inn siden), det har jeg hatt lyst til å spille lenge så det ser jeg frem til. Ellers krysser jeg fingrer og tær for at Theme Park kommer ut etterhvert også, men griner også en skvett for at Syndicate-spilla ikke kommer med pga lisenstull.

Siden skriker etter båndbredde nå, helt umulig å komme inn, i hvertfall fra min PC. Men jeg er uansett glad det ble EA og ikke LucasArts, for LucasArts spill er som regel veldig enkelt å få tak i uansett. Verre med EA sin backlog. Dungeon Keeper er et must fra dag en, og Ultima Underworld også. Var ikke PC bruker da disse var nye, og har ønsket å prøve disse i lang tid.

Det er på grunn av at de er i lisens-helvete, på samme måte som Planescape: Torment blant annet. De jobber med det, så jeg har trua på at de dukker opp før eller siden.

Bare tre quicktips til alle dere som kjøpte Dungeon Keeper.

1) ALT-R slår på høyoppløslig grafikk
2) finn dosboxDK.conf og forandre FullScreenResolution=Original til FullScreenResolution=0x0 for å få dekket mer av skjermen (dersom du har widescreen skjerm)
3) du kan forandre hastighet med CTRL-F11 (høyere) og CTRL-F12 (lavere).

Når det er sagt kommer jeg til å finne noe verktøy som gjør at jeg kan mappe om kontrollene fra tastatur til musehjul og ekstra knapper.

Novastrum

Feminist-elitist
Hva vil høyoppløselig si? 640x480 eller 800x600?

Lenge siden jeg testa DK, men det var favorittspillet mitt en god stund.

Hva vil høyoppløselig si? 640x480 eller 800x600?

Lenge siden jeg testa DK, men det var favorittspillet mitt en god stund.
Vet jeg ærlig talt ikke, men det var hvertfall stor forskjell. Det kjører på Dosbox, og GOG har visst laget et eget lite grafikkmodusprogram til Dosbox som følger med spillene, så du slipper egentlig å gå inn på config fila for de fleste tingenen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Haha nei. Se heller Spoony sine retrospektiver.

Ultima 1 har virkelig en av de mest kreisi historiene i noe spill.
:eng: Ultima-serien og Ultima Underworld-serien er ikke (nødvendigvis) de samme spillene.

Underworld er førstepersonsperspektiv og mye nyere enn de første Ultima-spillene, så dermed litt mindre steinharde enn Ultima I-III. Fortsatt nok å ta tak i, dog. Uansett skal jeg ha Underworld og sånn er den saken.

Sånn ellers mener jeg å huske at vanlig oppløsning i Dungeon Keeper er 320x240, og høy oppløsning er 640x480.

Lodin

Der Waaaah
Underworldene er fortsatt balleharde. Kommer ikke til å ta i dem med en ti fots pinne etter at jeg så Spoony live streame enern og kontinuerlig dævve hos samme hodeløse zombien ti ganger på rad.
Privateer blir nok derimot å coppe siden det etter sigende er det bpste sandkasseromspillet ever.