Grand Theft Auto IV

Hvilket GTAIV-versjon kommer du til å spille?


  • Totalt antall stemmer
    95

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Om ei uke kjører Jack Thompson en ny melding til pressen:

"I hereby extend my sincerest apologies to everyone I've offended over the last few years, especially Take2 and Rockstar. Sorry guys, I had no idea this game was so awesome."

Bare han ikke blir stuck på den jævla motorsykkelmissionen sånn som meg, da.
 

Kilik

Lokal moderator
GTA IV sitt førstedagssalg i England. Klart mest solgte spill på dag 1 noensinne:

Xbox 360: 335,000
PS3: 274,000
TOTALT: 609,000

Dette er 2-3 ganger så mye som Halo 3 som solgte 266,000 på sin første dag og også 108,000 mer enn San Andreas.

MCVUK
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øppdejt: Klarte motorsykkelmissionen. Misforsto hva jeg skulle gjøre (det sto "Take out the biker" når det egentlig skulle stått "Chase after the biker").

Sånn ellers hadde jeg tenkt å spørre dere om en pussig ting. Jeg har begynt å høre på B Massive-stasjonen, og hver gang jeg svitsjer over på den hører jeg akkurat det samme (virker som om det er begynnelsen på streamen). Det vil si at jeg hadde tenkt å spørre dere om det, men nå skjer det ikke lenger. Sært.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Ja, oppdrag hvor målet ditt er udødelig inntil du når et visst punkt er litt sånn småsketchy av og til, men det avsløres ganske fort på setpiecesene når ting er scripta ("jøss, lastebiler som rygga inn på veien akkurat når vi skulle kjøre der, hva er sjansene for det?!") og du liksom skal oppleve dem før du får lov til å drepe karen du jager.

Ellers, progress report: 48% nå, og nå nylig gjort unna oppdraget de fleste anmelderne er enige om at er det feteste. Små spoilere (ikke noe plottmessig, bare oppdragets natur) følger:

Man blir dratt med på et bankran midt i sentrum sammen med tre bekjente, og ting går naturligvis galt når det brukes i overkant C4 og politiet får eimen av hva som skjer. Hva som følger er en jævlig feit getaway fra banken, med SWAT-parodien NOOSE hakk i hæla mens man skyter seg ned til undergrunnen og opp igjen. Veiene er stappa med politibiler lufta full av helikoptre, og du får i tillegg ditt første ordentlig møte med den feiteste angrepsrifla i spillet. Oppdraget var en bedre Heat-homage enn hele Kane & Lynch, igrunn.

Var altså jævla kult, og definitivt blant de topp tre oppdraga jeg har spilt hittil.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bra det ikke bare var meg som syntes Kane & Lynch minna noe jævlig om Heat, spesielt det oppdraget hvor man toga nedover gata.

Men ja, unlocka akkurat et achievement til som går på å fullføre et historieoppdrag (Lowest Point), oooog... Vel, historien i GTA IV er vel den beste hittil, så langt. I San Andreas ble hele greia bare fjas idet du ble slengt ut av Los Santos, men her er det noe annet som driver plottet og det er litt mer stas. Bare en ting jeg lurer på: Har lest at Niko er serber (passer bra med at han har vært i krigen og sånn), noen som kan bekrefte eller avkrefte det? Alle driver jo bare og prater om russere, og Niko og Roman sier bare "back home" eller "the old country". Uansett ville jeg blitt veldig overraska om Houser og gutta ikke har sett Behind Enemy Lines; for dere som har unngått den stort sett forglemmelige filmen kan jeg informere om at badguyen i den filmen er en serbisk snikskytter som vasser rundt i joggebukse og slitt jakke, av utseende er han til forveksling lik Niko. :p

Se selv:

 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Niko er bosnisk, og det kan bekreftes av min bosniske kompis som fryder seg over hver setning som ikke foregår på engelsk. Eller russisk.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Serbere er noen beintøffe jævler, generelt sett. Gikk i klasse med noen, og de var de siste du ville kødde med. Har blitt en klisjé etterhvert at folk fra Balkan er hissige, men det stemmer faktisk veldig ofte.

Uansett, noen som har sett standup-showet til Katt Williams? "Everyday I'm hustlin'" :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Niko er bosnisk, og det kan bekreftes av min bosniske kompis som fryder seg over hver setning som imkke foregår på engelsk. Eller russisk.
Ah. Da er det vel ikke så reint lite skivebom når Wikipedia skriver han er serber. Har noen bosniere her på Stange som jeg kunne spurt, men "Halla snuppa, blir du med hjem for å fastslå hvor hovedpersonen i det nye spillet jeg har kjøpt meg kommer fra, eller?" vil kanskje ikke falle i allverdens god jord. Men ja, jeg setter pris på at gutta snakker litt morsmål innimellom, det får det til å høres mer autentisk ut (uten at jeg skal skryte på meg øre for østeuropeiske språk).

Hva angår aktiviteter i spillet så har jeg grust Little Jacob i darts, vært på kabaret med Roman og ei berte (dull as fuck), samt kjørt litt rundt bare for å bli kjent med byen. Har også snoka litt på nett etter hemmelige saker, så jeg veit et sted jeg skal reise så fort jeg får tilgang og mulighet til å rappe en hjulvisp. Har også drept massive to duer og plyndra en motorsykkel for han bolerkisen, samt snoka litt på nett (i spillet). Vinnerne så langt er Mexicandoctoronline.com (eller noe sånt) og Piswasser.com. Liker spesielt at logoen til sistnevnte skrives med dobbel-S. :p

Sånn ellers kan jeg jo skrive litt mer om hva jeg faktisk synes om spillet. Jeg har veldig blandede følelser så langt, fordi at selv om byen, grafikken, humoren og filmklippene og alt sånt pynt er bedre enn det noen gang har vært, så er fortsatt det som er selve kjernen i spillet akkurat den samme som i GTA 1. Hvor mange kjenner du som synes historieoppdragene i GTA-spillene er det feteste? Nicholas trekker fram ett oppdrag som en fet opplevelse tidligere i tråden, hvis jeg skal trekke fram oppdrag fra dette og tidligere GTA-spill kommer jeg utelukkende på oppdrag som irriterte og frustrerte meg. Never you mind at mange av oppdragene er identiske fra spill til spill; "Hey, Niko! I need you to steal a truck, and then I need you to rig it with explosives to kill a guy" har vært med i hvert jævla GTA-spill som er blitt laget. I GTA var det sånn at du måtte forholde deg til absolutte rammer i hvert eneste oppdrag, og sånn er det fortsatt. GTA går for å være en sandkasse; den kassa blir gjerda inn betraktelig det øyeblikket du tar på deg et historieoppdrag. Jeg klarer ikke å tilgi Rockstar helt for at de lar historiefortellinga overstyre spillopplevelsen på denne måten. Du kan si det sånn at etter å ha spilt Crackdown så føles GTA IV som å hoppe flere år bakover i tid; Crackdown var ikke på langt nær så stramt regissert, og hadde helt andre rammer, men opplevelsen føltes så annerledes til tross for at du gjorde stort sett det samme. Det Rockstar driver med nå er å gå opp igjen gamle stier, bevæpnet med ny teknologi og mer erfaring. De bruker ikke de nye verktøyene til å skape noe nytt, men på å pusse opp og polere det de har laga fra før av. Jeg setter stor pris på håndverket, men jeg merker også at jeg ikke på langt nær er like interessert i GTA IV som jeg var i GTA III i sin tid. Det at de har tatt vekk mange av mulighetene man hadde i San Andreas er bare med på å ytterligere understreke hva det egentlig er jeg spiller. Hvis Vice City 2 og San Andreas 2 (eller tilsvarende) ikke blir lansert i løpet av de neste årene blir jeg veldig overraska.
 
Yeti, du skreiv akkurat en wall of text... fett nok men jeg skal kose meg med GTAIV istede....
 
D

Doctor Downs

Gjest
Hadde vært gøy å komme tilbake til London en gang også, men på en annen side så må nesten GTA foregå i Da US'n'A.

Edit: Ser på Ricky Gervais på TV-en nå. Ganske artig!

Edit 2: Vent, det kan ikke ha tatt mer enn tre og et halvt minutt... Er det mer hvis man går og ser ham Live eller til andre tider på TV-en?
 

Lodin

Der Waaaah
Det er bare en teaser til stand-upen hans ja. :p

Forøvrig er ikke Nico fra noe spesifikt land i Øst-Europa. Lazlow nevnte i et intervju at Rockstar er dritlei av at hver minste lille minoritet skal begynne å sutre å lage helvete så de unngår spesifikt å nevne stedet. Godt mulig han snakker bosnisk, men jeg tolker det dithen at han er fra Latveria eller no sånt.
Sånn ellers, rett før jeg skrudde av nå hørte jeg av alle ting en russer kalle en annen patsani. :laugh:

Forøvrig var det gøy å spille online med Revan og de små vennene hans istad. Hvis vi bare kunne fått fler enn seks på samtidig blir det staselige greier.
 
hmm.... jeg står litt fast her nå :/ har kommet meg forbi alle vald mission og finner ikke ut hva jeg skal gjøre vidre.. når jeg ringer de så kommer jeg bare til telefon svar driten...
Så hva skal man gjøre?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Siste nytt: Ei gruppe som heter "Gæærnn" (Mammaer Mot Fyllekjøring) ber om at GTA IV skal få ny aldersgrense, Adults Only istedenfor Mature som det har nå. Dessuten må folk slutte å trykke opp nye eksemplarer av spillet "for å respektere ofre for fyllekjøring". Ja, det at ei DVD-presse står i et par uker hjelper sikkert voldsomt på sorgen til folk som har mista familiemedlemmer på grunn av fyllekjøring. Når det er sagt så prøvde jeg å kjøre i fylla i går (i spillet også! Hehe), og det var... vanskelig. Sånn skjermen oppførte seg minna en del om det å være full, noe som var litt artig. Jeg ble litt svimmel av det, noe som ikke var så artig. Dessuten: Snuten kommer etter deg hvis de ser deg kjøre i fylla (men ikke hvis du kjører mye verre edru, merkelig nok). Ser ikke helt pointet her. Klarer folk å la være å mose horer etter å ha spilt GTA spørs det nok ikke om de klarer å holde på prinsippet om ikke å kjøre bil etter at man har tatt seg en hikkas eller fem.

Sånn ellers fikk jeg achievement for å spille Qub3d og biljard istad, så nå slipper jeg å spille noen av dem mer. Bare darts og bowling igjen.

Hva betyr patsani? :p

Agent: Sos litt rundt så får du noen flere oppdrag fra Roman, hvis jeg ikke husker helt feil.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Serbere er noen beintøffe jævler




:dumbells:


Hvordan fungerer det dating greiene? Kan du plukke opp hvem som helst eller er det bare damer du treffer igjennom historien i spillet.
 
Var det noen måte å finne ut av hva sangen man hørte på radioen heter? mener på noen nevnte det her men klarer ikke å finne det
 
D

Deleted member 91

Gjest
Det reklameres ganske heftig for det på radioen, men det du gjør er altså å ringe et nummer mens du hører på låta du lurer på hva heter, så får du en tekstmelding om hva den heter. Mener å huske nummeret var ZIT-555-0100, men det kan være lurt å dobbeltsjekke i manualen ellernoe sånt. For å få fram keypaden på mobilen trykker du bare opp-pil to ganger.