Grand Theft Auto IV

Hvilket GTAIV-versjon kommer du til å spille?

• Totalt antall stemmer
    95
Er noe jeg har lurt på litt.... når man ringer kompisene dine og da de ber deg komme innen en time... er det da alltid mulig å komme seg dit på 1 time og hvis man tar taxi og bruker A knappen til å skippe turen bruker man noe tid på det?
Også dukker kompisene opp på samme plass hele tiden på kartet? eller kommer de noen andre plasser også etterhvert?

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg har plukka opp Little Jacob både hjemme hos han og på yndlingscafeen hans (og på sykehuset etter jeg kom til skade for å sende ham hodestups inn i et traffikert veikryss). Roman flytter et par ganger i løpet av spillet (det var en spoiler, ja), så han plukker du opp på nye steder. Også hender det folk henger rundt i byen eller nærmiljøet (da dukker de opp som små blå menn (ihvertfall hvis de er menn?) på radaren, og jeg tipper du kan plukke dem opp der hvis du ringer dem først og avtaler.

Åpna forresten hele byen i går. I dag blir det utforsking!

Noen andre enn meg som har møtt på en sånn frekk liten kar som driver å gjørr narr av nasjonaliteten din og gir deg 100$ bare fordi han syntes synd på deg og har masse penger selv? Han viste seg som en blå mann på kartet han også. Og jeg har aldri sett han siden og dette var relativt tidlig i spillet:p Er på Three leaf clover nå, men døde så da får jeg ta det igjen etter jobb i kveld... Herlig spill hittil hvertfall!

Maximum: Jeg har også møtt samme duden. Jeg har møtt en kar til, som er blå på kartet og da var det Badman..

Er på Three Leaf clover selv nå. Sykt fett. Har prøvd det 1 gang men bæsjet på leggen.. Får prøver igjen senere, er på jobb:(

D

Deleted member 91

Gjest
De blå folka møter du overalt, det er sånne random folk du får en achievement for å hjelpe alle av. Har funnet dem på alle øyene, det er alt fra tilfeldige narkovrak til gamle kjenninger fra båten du kom inn på.

Ellers er livet med halvdød Xbox spennende, dere. Klarte å ta hele to oppdrag på rad uten at noe fusk oppstod, men når jeg skulle flippe opp telefonen etter å ha lagra kræsjer det. Det at det ikke skjer på bestemte steder men litt sånn tilfeldig her og der virker for meg som om det er selve xboxen det er noe galt med, og ikke discen. Ikke at jeg har så vanvittig peil på sånt, men ... ja.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Elkjøp har tabba seg ut. Vi får spillene tilsendt når de får de inn på lager.
Eller bevisst tatt inn for få kopier? Litt rart å straffe kunder som forhåndsbestiller hvis poenget er å bruke spillet som lokketilbud, men. Leveringsproblemer fra leverandøren skal vel i utgangspunktet ikke ramme Elkjøp ettersom de er størst og kommer først i køen hvis de vil.

Akkurat. Åååårh... jeg låner spillet av en kompis til søndag. Deretter får jeg bare klare å leve uten til de får det inn. Har jeg mulighet til å be om kompensasjon i butikk eller noe? Rabatt på neste spill? Kan skjønne at mange vil gjøre det, men jeg fortjener det faenmeg. :p Neida, men seriøst. Jeg vil kreve det. Og jeg trooor kanskje jeg kunne fått noe til hvis faren min snakka med dem eller noe.

Akkurat. Åååårh... jeg låner spillet av en kompis til søndag. Deretter får jeg bare klare å leve uten til de får det inn. Har jeg mulighet til å be om kompensasjon i butikk eller noe? Rabatt på neste spill? Kan skjønne at mange vil gjøre det, men jeg fortjener det faenmeg. :p Neida, men seriøst. Jeg vil kreve det. Og jeg trooor kanskje jeg kunne fått noe til hvis faren min snakka med dem eller noe.
Hva med å slutte å sutre? Du vet at de har et eget emne for kunder som deg på generell prat.

Jeg får ikke GTA4 før 9. mai jeg...

Fordi til sommern skal jeg ha finals i Histologi, Anatomi, Biologi, Fysikk, Biokjemi og Dental Anatomi... tror ikke vi skal noe eksamen i GTA. Heldigvis når MGS4 kommer så er jeg ferdig! :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Uten at jeg helt vet hvordan, klarte jeg å låse opp øy nummer to i GTA IV i kveld. Det til tross for at jeg stort sett bare leika meg med litt juksekoder (mer spesifikt spawna jeg Turismo-biler i hytt og gevær) og lærte byen litt bedre å kjenne. Det jeg har oppdaga er at jeg kjenner meg skikkelig igjen, fra GTA III. Spillet føles veldig likt, sånn utseendemessig. Bombe. Men det å kjøre over brua til øy nummer to som jeg ikke husker hva heter, det var skikkelig deja vu. Så kjørte jeg videre innover, til det som er spillets versjon av Times Square. Først da slo det meg at, jøss, Rockstar har virkelig ikke spart på kruttet når det gjelder grafikken. Ble aldri så lite satt ut da. På en god måte.

Sånn ellers så endrer stadig oppfatninga mi av spillet seg. Jeg satt og maxa og relaxa litt da jeg kom meg til øy nummer to, og plutselig mens jeg handler klær renner det inn med SMS og samtaler fra alskens gjøker. Tok seriøst seks samtaler mens jeg kjøpte dress. Det sier kanskje litt om meg at jeg bruker mobilen mye, mye mer i spillet enn i det virkelige liv (denne uka har jeg tatt en samtale og sendt to meldinger). Menmen. Hva faen prøver jeg egentlig å si med dette? Det jeg prøver å si er at selv om kjernen er den samme, så er det noe veldig kritisk som er annerledes fra alle de andre GTA-spillene. Det kan være grafikken, det kan være stemningen i byen, det kan være en kombinasjon av dette og flere andre faktorer, men Liberty City i GTA IV føles ekte. Så lenge du cruiser rundt i bilen og drar dit du får beskjed om å dra, føles det som en ekte by. Bare ikke prøv å stikke innom kaffesjappa på hjørnet eller matbutikken nedi gata. Det er en veldig overflatisk simulasjon, men det fungerer til en viss grad. Det mekaniske jeg mislikte så sterkt før (kampsystemet, visse aspekter ved kjøringa, noen småting som dukka opp mens man rusla rundt) er borte eller i det minste slipt ned en del. Oppdraga er - som nevnt flere ganger før - de samme, men av en eller annen grunn gjør det ikke så mye nå. Skal bygge opp litt mer power først, så skal jeg bli ferdig med noen eksamener, og så skal jeg utforske byen litt. Jeg får fortsatt lyst til å hoppe tre etasjer høyt og kjøre opp langs vegger med bilene mine, men det går greit. Hadde ærlig talt ikke trodd det, men så langt liker jeg GTA IV omtrent like godt som Crackdown. Det ække verst.

Oh my lord!! Yetipants er imponert over et spill!!!! Dovre faller!! Jeg gjentar DOVRE FALLER!!!!:p

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg har nettopp spilt assassins creed, og jeg har hele tida lyst til å klatre opp vegger og hoppe over hustak. Men GTAIV er et bedre spill på omtrent alle andre deler enn freerunning, og da betyr det lite. Spilte nettopp igjennom three clovers... Noen som har runda det enda?

Er på rundt 71 % i spillet, hadde jeg ikke brukt så mye tid på å skaffe achivements og være med venner ville jeg nok vært ferdig med storyen nå.

Hva har folket i belønning her? ligger straks på 400 g, det tar tid...

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Et lite spørsmål til de som har fullført oppdragene til Playboy X og Dwayne:

Hvem drepte dere? Har det noen konsekvens videre i spillet? Jeg tok ned Dwayne, men følte faktisk genuin anger senere. Er ikke ofte spill får frem slikt i meg.