Grand Theft Auto IV

Hvilket GTAIV-versjon kommer du til å spille?


  • Totalt antall stemmer
    95
Det heter vel GTA 3.

Jeg har opplevd ganske ekstrem pop-up for min del -- klarte på et tidspunkt å krasje i et tre som først et sekund etter krasjet viste seg å eksistere -- men ut over noen få enkeltsituasjoner er pop-up fraværende, så jeg er vel omtrent enig.

Angående oppsummeringen, så synes jeg vel ikke den akkurat er høyden av spillskriving. Det er ikke hovedteksten heller, men jeg synes den var aldeles anstendig, og langt mer laidback og mindre patriotiserende enn mye av de profilerte sidenes dekning av spillet.

Merk for øvrig at jeg fortsatt er på første øy. Mulig spillet tar seg opp senere, men foreløpig har de positive og negative sidene omtrent samme fordeling som med GTA 3. Jeg liker både 3 og 4 godt, men foreløpig er det vanskelig å se hva folk skriker sånn for.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Det har nok i så fall med å gjøre at du fortsatt er på første øy. Det tar endel timer før det blir virkelig fart på sakene, selv om jeg ikke hadde problemer med motivasjonen i begynnelsen heller.
 
OK, hva er det som forandrer seg, i så fall? Og hvorfor i alle dager insisterer Rockstar på å lage spillene sine trege og seige i begynnelsen?
 

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg vet ikke, men det gjør i alle fall at spillet føles mer enhetlig etterhvert. Det ville ikke vært like bra å få ha våpen på første mission, for eksempel. Det er litt av det samme som Metroid-serien har skodd seg på - å ikke gi alt med en gang, men la spilleren glede seg.

Angående GTA 3 så ber jeg deg ta opp det spillet igjen, og sammenlign med GTA IV med ferske øyne. Greit nok at GTA 3 føltes like fritt som dette, men i virkeligheten er det mange sjumilsskritt siden 2001. San andreas også, for den saks skyld. Størsteparten av de tingene som gjør GTA IV verdt å spille er nyvinninger.
 
Du trenger vel å konkretisere litt mer :)

For min del er endringene i grunndesignet fra GTA 3 til San Andreas nesten irrelevante. Mye av det de la til var bare vrøvl, og de to tingene jeg satt igjen med var 1.) muligheten til å klatre på geometrien (noe som burde vært inne allerede i treeren) og 2.) størrelsen og California-følelsen. Begge viktige ting, men ikke i den grad at de løste de vesentlige problemene ellers.

GTA IV liker jeg godt så langt, jeg synes oppdragsdesignen har virket litt mer stabil enn treeren, og jeg synes grafikken er fullstendig suveren. (Sannsynligvis tidenes peneste spill.) Men som vanlig har de lagt til meningsløst vrøvl (datingen og de for dårlige historiesekvensene) -- og jeg ser ikke helt hvordan "man må ha noe å glede seg til" behøver å bety "begynnelsen må være treg". Metroid Prime var ikke tregt i begynnelsen.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Ikke? For da er jeg plutselig ikke så lei meg for at jeg slutta å spille etter en times tid allikevel. [/rebel]
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det at gameplayet er det samme som før kan jeg ikke si meg helt enig i. GTAIV er det første 3D-GTA jeg virkelig liker og det er fordi gameplayet nå sitter helstøpt. Jeg har stålkontroll på både skyting og kjøring og det er virkelig tilfredsstillende når man skal utføre store oppdrag.
 
Og for å dra ting over på noe helt annet, vil jeg bare nevne at Stevies biloppdrag er perfekt mulighet for å exploite litt. Han vil ha en turismo av meg, men den får han ikke før jeg har plassert et par utenfor de fleste safehousene jeg har rundt om i byen. =D
 
Du trenger vel å konkretisere litt mer :)

For min del er endringene i grunndesignet fra GTA 3 til San Andreas nesten irrelevante. Mye av det de la til var bare vrøvl, og de to tingene jeg satt igjen med var 1.) muligheten til å klatre på geometrien (noe som burde vært inne allerede i treeren) og 2.) størrelsen og California-følelsen. Begge viktige ting, men ikke i den grad at de løste de vesentlige problemene ellers.

GTA IV liker jeg godt så langt, jeg synes oppdragsdesignen har virket litt mer stabil enn treeren, og jeg synes grafikken er fullstendig suveren. (Sannsynligvis tidenes peneste spill.) Men som vanlig har de lagt til meningsløst vrøvl (datingen og de for dårlige historiesekvensene) -- og jeg ser ikke helt hvordan "man må ha noe å glede seg til" behøver å bety "begynnelsen må være treg". Metroid Prime var ikke tregt i begynnelsen.
Hæ...? Skal ikke disse deg eller spillet - for GTA IV er drit rått (og det er ikke umulig at du er rå heller...), men tidenes peneste spill? Bare på sparket kan man jo nevne Mass Effect og Assassins Creed som to penere spill... grafikken i GTA er fin, men come'on!
 
Ble mildt sagt skuffet over grafikken i gta4 jeg. Hva pokker er så bra med den? Ingenting er spesielt med den. Ansiktsanimasjonene er jo nesten direkte dårlige. Assassins creed har mye finere grafikk. Eller se mgs4. Der har du suveren grafikk. Det er mest sansynlig det spillet med tidenes fineste grafikk. GTA4 skal ha for at det holdt meg interessert lenge nok til å runde det. Det skal sies at denne typen spill aldri har vært min greie, så det å holde meg relativt interessert i så lang tid er en bragd i seg selv. Jeg kommer nok dog aldri til å spille det igjen. Glad jeg kun betalte 100 kr for det. hehe.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Vil ikke si at ansiktsanimasjonene er dårlige, det er heller det at alle folk er like stygge som i Oblivion.

Men hvis du vil se noe flott i GTA4 kan du stikke til togbanestasjonen hvor plattformen ser utover tivoliet. :)
 
D

Doctor Downs

Gjest
GTAIV har i det minste en visuell stil som ikke var å finne i de tidligere spilla (utenom på eskene). Hvor detaljert Liberty City er må jo også nevnes, og det er ihvertfall nok til at jeg kan overse ansiktsanimasjoner.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Nå har jo alltid GTA hatt ræva grafikk i forhold til samtidige spill. Det er jo til dels fordi de satser på store, "levende" verdener heller enn små og detaljerte setpieces. For min del har de alltid fått til en helt grei balanse.
 

oma

Village Drunk
men de har jo forsåvidt GOTY edition da, og der er vel shivering isles? (Dog jeg skjønner at du ikke gidder å kjøpe den om du allerede har vanlig oblivion)
 

Kilik

Lokal moderator
Offisielt: Spillet kommer på PC i november.

Developed by series creator Rockstar North and set in Liberty City, the latest installment in the enormously successful Grand Theft Auto series features a painstakingly detailed and life-like city for players to explore; a rich, immersive narrative experience; an original soundtrack highlighting the cultural eclecticism of Liberty City; and newly expanded multiplayer just for the PC.