Grand Theft Auto IV

Hvilket GTAIV-versjon kommer du til å spille?


  • Totalt antall stemmer
    95
#1
Jeg skal kjøpe GTA IV når det kommer til PS3... har startet å spare til PS3 nå så da er det bare å vente til Mars! :) PS3 release dato :D å så må jeg vente helt til Oktober før jeg får fatt i gta :( å kjenner jeg det rett sånn som det har vert på alle andre gta spill... så blir releasen satt ut....

any ways! Noen som vet om det er kommet ut noen Bilder av GTA? i såfall ville det vert kult om dere kunne Poste dem her :D :)

Grand Theft Auto ftw! :D
 
#2
Du skal ha PlayStation 3 i mars fordi du skal ha Grand Theft Auto IV i oktober? :hæ:

Anyway, tror ikke det finnes noen bilder fra det, men den offisielle lanseringsdatoen er 16. oktober i Nord-Amerika, og 19. oktober i Europa (for både PlayStation 3 og XBox 360). Er vel den eneste informasjonen jeg har fått med meg rundt dette spillet.
 
#3
SITAT(Psycho Mantis @ 23.11.06, 00.26) 36286
Du skal ha PlayStation 3 i mars fordi du skal ha Grand Theft Auto IV i oktober? :hæ:
[/b]
Neinei... kjøper ikke PS3 bare pågrunn av det :p hehe... Skal ha mange andre spill også :) hehe...
Men GTA er et av spillene jeg gleder meg mest til...
mine første spill blir nok Motor Storm og Assasin's Creed...
 
#4
Eneste grunnen til at jeg kommer til å skaffe meg PS3 er fordi Assassin's Creed er PS3 only :grine:
Men jeg mente at det ville komme ekstra innhold via live KUN til 360 alá de Liberty/Vice City Stories
Og nei har ikke kommet over noe bilder enda. Gleder meg til å se om de kan finne på noe "nytt".
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#5
SITAT(Demonickon @ 23.11.06, 00.48) 36292
Eneste grunnen til at jeg kommer til å skaffe meg PS3 er fordi Assain's Creed var PS3 only
[/b]
:eng101: Fixed.

Assassins Creed kommer til PS3, Xbox360 og Pc.
 
#8
SITAT(M@VeRICK @ 23.11.06, 00.58) 36296
dyrt men sinnsykt bra... Dessuten tror jeg prisen faller fortere en vi forventer...
[/b]
Hvordan vet du at PS3'n er bra? men ja jeg venter til prisen faller... Hvis det skjer da
 
#9
SITAT(Demonickon @ 23.11.06, 01.01) 36298
Hvordan vet du at PS3'n er bra? men ja jeg venter til prisen faller... Hvis det skjer da
[/b]
Man vet godt at den er bra om du ser på ytelse å hva delene er :) den er nok ikke skuffende...
å den faller nok ned i pris ;)
 
#10
SITAT(M@VeRICK @ 23.11.06, 01.09) 36304
Man vet godt at den er bra om du ser på ytelse å hva delene er :) den er nok ikke skuffende...
å den faller nok ned i pris ;)
[/b]
Når man kjøper en PC, så ser man på ytelsen. Når man kjøper en spillemaskin, så ser man på spillene. Det gjør i hvert fall jeg, og av PS3-eksklusive titler, så er jeg redd jeg må vente lenge før jeg finner noe av interesse (dvs. når Metal Gear Solid 4 og/eller Tekken 6 kommer).
 
#11
SITAT(Psycho Mantis @ 23.11.06, 01.12) 36306
Når man kjøper en PC, så ser man på ytelsen. Når man kjøper en spillemaskin, så ser man på spillene. Det gjør i hvert fall jeg, og av PS3-eksklusive titler, så er jeg redd jeg må vente lenge før jeg finner noe av interesse (dvs. når Metal Gear Solid 4 og/eller Tekken 6 kommer).
[/b]
hehe.. oki :) Men jeg liker digg grafikk å spillytelse... ytelsen sjekket jeg i et blad å ps3 var på topp mellom de nyeste maskinene :p men tror ikke den vil skuffe... men hver sin smak da :) ;)
 
#12
Enig med Mantis, Assassin Creed og GTA4 var det som gjorde PS3 ønskelig og når dette kommer på 360 venter jeg litt
 
#13
jau jau ^^
Kan nok si meg litt enig der... Men det er som jeg sier, hver sin smak ;)
Jeg vil ha PS3 fordèt jeg :) sikkert fler som vil også :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Ja, det er det sikkert. Men hva er bakgrunnen din for å si at prisen på PS3 vil gå ned fort? Sist jeg sjekket, tapte Sony enorme summer på hver PS3 de solgte, og jeg ville nå tro at det kommer til å ta litt tid før de får revidert komponentene og produksjonsrutinene nok til at de begynner å tjene på konsollsalget alene.

Uansett så begynner jeg å lure litt; med det forspranget Xbox 360 har, kan det bli slik at den blir denne generasjonens folkekonsoll? Dvs. at det er der alle de smale og familievennlige titlene blir sluppet fordi "alle" har en? Nå har 360-en fått sin EyeToy, og med XNA Game Studio rett rundt hjørnet kan også hobbyprogrammerere mekke spill til kassa. Har hørt om folk som har kjøpt 360 til ungene sine for at de skal få spilt Lego Star Wars 2, så tanken er ikke så altfor fjern, tror jeg.

Edit: Angående prisen Sony betaler per PS3, har Wikipedia dette å si:
Opprinnelig skrevet av Wikipedia
The production cost is estimated to be US$805.85 for the 20GB model and US$840.35 for the 60GB model.
Nitti dollar i tap per 60GB-PS3 solgt i Norge, altså. Hmm.
 

SHDR

Gullmedlem
#15
SITAT(M@VeRICK @ 23.11.06, 02.14) 36307
hehe.. oki :) Men jeg liker digg grafikk å spillytelse... ytelsen sjekket jeg i et blad å ps3 var på topp mellom de nyeste maskinene :p men tror ikke den vil skuffe... men hver sin smak da :) ;)
[/b]
Med littegranne research vil du finne ut at PS3 og x360 er mer eller mindre like kraftige. Litt forskjeller i arkitektur, men når alt kommer til alt er det lite forskjell. Et forum jeg henger på der det faktisk er folk som jobber i bransjen, som programmerere og designere, snakker de om at PS3 er så jævlig å jobbe med at den i mange tilfeller vil yte dårligere enn x360 med mindre du spesifikt designer spillet rundt PS3-ens fordeler (mer geometri, mindre teksturer; mer non-interaktiv fysikk, denslags). De fleste spill kommer til å være multiplattform denne generasjonen, så spillene vil sannsynligvis være mer eller mindre identiske.

Åh, og Metal Gear Solid 4 er visst gått mulitplattform.. Jeg har ikke sett noen bekreftelse på dette noe sted, men kilden er visst EGM.

Long story made short: Forskjellen på x360-spill og PS3-spill vil bli minimal. Er det verdt å vente et halvt år for å betale nærmere 6000 kroner for en konsoll (hvis du engang får tak i den rundt lanseringen) for å få praktisk talt den samme spillopplevelsen med et smalere spillutvalg og en mer ræva håndkontroll? Jeg skal også ha en PS3, men det blir tidligst vinteren 2007, sannsynligvis ikke før våren 2008. Jeg betaler *ikke* for den kassa før jeg vet at Sony er konkurransedyktige, og ikke før den koster under 3500 kroner.
 
#17
SITAT(SHDR @ 23.11.06, 14.38) 36379
Med littegranne research vil du finne ut at PS3 og x360 er mer eller mindre like kraftige. Litt forskjeller i arkitektur, men når alt kommer til alt er det lite forskjell. Et forum jeg henger på der det faktisk er folk som jobber i bransjen, som programmerere og designere, snakker de om at PS3 er så jævlig å jobbe med at den i mange tilfeller vil yte dårligere enn x360 med mindre du spesifikt designer spillet rundt PS3-ens fordeler (mer geometri, mindre teksturer; mer non-interaktiv fysikk, denslags). De fleste spill kommer til å være multiplattform denne generasjonen, så spillene vil sannsynligvis være mer eller mindre identiske.

Åh, og Metal Gear Solid 4 er visst gått mulitplattform.. Jeg har ikke sett noen bekreftelse på dette noe sted, men kilden er visst EGM.

Long story made short: Forskjellen på x360-spill og PS3-spill vil bli minimal. Er det verdt å vente et halvt år for å betale nærmere 6000 kroner for en konsoll (hvis du engang får tak i den rundt lanseringen) for å få praktisk talt den samme spillopplevelsen med et smalere spillutvalg og en mer ræva håndkontroll? Jeg skal også ha en PS3, men det blir tidligst vinteren 2007, sannsynligvis ikke før våren 2008. Jeg betaler *ikke* for den kassa før jeg vet at Sony er konkurransedyktige, og ikke før den koster under 3500 kroner.
[/b]
Når jeg så en film av "the making of" et spill (husker ikke hvilket) skrøt de utrolig av hvor mye valgmuligheter de hadde å putte inn i spillet... at den vil yte dårligere tviler jeg på, men at forskjellen blir minimal kan godt hende... Se filmen av testingen til PS3 på spillmagasinet, De mener i allefall den er super, Game spot likte den. Kontrollen har jeg heller ikke noe imot... den har samme opplegg på L2 og R2 som x369 har, eneste er at den ikke har rumble men sensor som gjør det fint å kjøre fly spill å sånt...

Men mange liker xbox best også... men jeg syns Sony's PS3 virker bra og har lyst på den ;)
SITAT(M@VeRICK @ 23.11.06, 01.14) 36307
men hver sin smak da :) ;)
[/b]
 

SHDR

Gullmedlem
#18
Jeg kan spørre Kristian om han liker PS3 bedre enn x360 neste gang jeg snakker med ham, og om han mener den er noe kraftigere.

Uansett, hvis du mener at PS3 er kraftigere enn x360, skal du få leve i trua på det, siden du tydeligvis ikke vil høre andre meninger. Og ... jeg vet det er litt døvt av meg, men jeg har forklart *hvorfor* PS3 ikke er kraftigere enn PS3 så mange ganger nå at jeg er drittlei.

...

Okay. La gå da.

SITAT
Architecturally the systems are very different, and the use of SPUs allows Sony to claim more "operations per second" because of the ancillary processors--which is where all the "more powerful" hype comes from.

However, the simplified explanation is that the PS3 has a single-core PowerPC processor with a series of special ancillary processors that are super-fast at what they're good at, but aren't general purpose CPUs. The 360 has a triple-core PowerPC processor that doesn't offer as many raw calculations per second, but you can't compare SPU operations with CPU operations. It's much easier to program for, as each core can work on any kind of operation.

The 360 has 512MB of memory and an additional small amount of frame buffer memory; the PS3 has only 256MB of memory but it has 256MB of graphics memory.

I think in the end, the technology is a wash, because writing a game to really take advantage of the PS3's SPUs means heavy recoding to do a version for PC or 360. So I'd imagine most multiplatform games will never take full advantage of the full bank of SPUs -- they'll be used for stuff like fast graphics libraries.

What this boils down to is two very different architectures that have strengths in different areas. In the end, both consoles can fill an HD screen with beautiful imagery.

The radically different architectures are going to make multi-platform game quality interesting. Will games just be programmed to a baseline of common capabilities, or will they be optimized for one platform and then get mediocre ports for the other?

So it's going to be more about (1) the console experience -- is the mature Live service what you want, or are you willing to sacrifice that refinement in exchange for "free?" Do you like friends lists and achievements, or is the ability to play your PS1/2 library a sell point? (2) Which console has the games you want, and (3) do the non-game capabilities matter? Linux, XNA, HD movies, etc?[/b]
Så der.
 
#19
Så hvis du lager et spill etter PS3´s fordeler, vil grafikken være bedre enn om en hadde gjort det samme på 360?

Isåfall kan man vel si at PS3 er kraftigere, selvom multiplattform spillene vil ha omtrent lik grafikk. Bare en ting jeg lurer på. Hvordan vet du at de fleste spill vil være multiplattform i denne generasjonen?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#20
SITAT(Adroon @ 24.11.06, 00.32) 36631
Så hvis du lager et spill etter PS3´s fordeler, vil grafikken være bedre enn om en hadde gjort det samme på 360?[/b]
Det er nettopp det artikkelen bestrider.