Grand Theft Auto IV

Hvilket GTAIV-versjon kommer du til å spille?


  • Totalt antall stemmer
    95

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Akkurat det der med "i teorien" var vel det vesentlige, ja. Og det der med at spill kommer til å fortsette å komme ut på flere maskiner, har vel en sammenheng med at utgiverne ikke har lyst til å begynne å tjene mindre på spillene sine i denne generasjonen.
 

SHDR

Gullmedlem
#23
Spill som er laget spesifikt for PS3 kommer til å se bedre ut enn multiplattformspill, akkurat som spill laget eksklusivt for x360 kommer til å se bedre ut enn multiplattformspill. Hvorfor? Fordi de er nødt til å ta i betraktning *svakhetene* til begge konsollene heller enn *styrkene*, og passe på at spillet er tilpasset dem. Jeg leste også en post på Qt3 i dag om at shadere ikke er kompatible mellom x360 og PS3. Hårete, for å si det mildt, og sannsynligvis trassig av Sony heller enn nødvendig.

En annen post nevnte at Kojima Productions, i motsetning til hele resten av verden, bygger egne compilere for prosjektene sine, og bygger nye biblioteker istedet for å bruke de som følger med dev-kiten til Sony. Denslags krever budsjetter, arbeidskraft og ressurser som er langt utenfor rekkevidden til de fleste spillutviklere. Såklart Metal Gear Solid 4 vil se fantastisk ut. Det gjør Gears of War også (om enn heller fra et teknisk perspektiv. Jeg synes det ser ganske døvt ut), langt bedre enn noe som er kommet til PS3 foreløpig. Dessuten er mye av det som får MGS4 til å se så flott ut god art direction og generelt godt håndverk, heller enn at PS3 er så mye kraftigere enn x360. Metal Gear Solid 3 så bedre ut enn mange Xbox-spill, men det er vel ingen som kommer til å påstå at PS2 var kraftigere enn Xbox av den grunn (selv om de riktig pedantiske blant oss kan komme til å gjøre en svært akademisk diskusjon ut av akkurat det).

Once again: PS3 er bedre på noen ting, x360 er bedre på andre. Siden 90% av alle titler som vil bli gitt ut på de to konsollene de neste par årene er multiplattform, vil forskjellen være minimal. Kanskje PS3-spillene vil slå av FSAA og kjøre 1080p, kanskje x360-spillene vil ha bedre pixel shadere og flere høyoppløste teksturer. Hva foretrekker du? Same shit. Spillene vil se praktisk talt identiske ut, hvilket er hele poenget i utgangspunktet.

For all intents and purposes kunne de to maskinene hatt presis den samme maskinvaren i de aller fleste tilfeller. De aller, aller, aller fleste vil ikke kunne se forskjell. Kanskje man vil kunne se forskjell på skjermbilder, men du vil ikke kunne se hvilket bilde som er fra hvilken konsoll.
 
#26
Sant det som SDHR sier ^^

Gleder meg til PS3 releasen jeg ^^

Men vet dere om noen GTA IV Bilder så legg de gjerne ut her ^^
Er ikke sikkert det har kommet noe ennå men...
 
#27
SITAT(myztical @ 25.11.06, 10.52) 36886
LOL.... Til dere som skal ha GTA til PS3... kjøp dere 360 og les HER
[/b]
Det er jo mest sannsynlig bare snakk om nye oppdrag, ikke nye modeller og nye funksjoner ogslikt, så generelt blir ikke gameplayet noe dårligere. Jeg greier meg fint uten expansions, og hadde faen ikke giddet å kjøpt en 360 bare pga. det.
 
#29
"Bekreftet" var vel å ta litt i, et rykte er vel nærmere sannheten. Skal vi se slik på det er jo Shenmue 3 allerede bekreftet og ferdig utviklet...
Forhåpentligvis for ps3-folket har eurogamer rett, siden de har inside-info og allting...
 

Kilik

Lokal moderator
#30
Endelig litt info:

Rockstar med trailer den 29.mars

Det ser ut til at Natural Motions Euphoria-fysikkmotor vil bli brukt i spillet: link. er den i bruk i Star Wars: Force Unleashed. Grafikkmotoren skal være Rockstars egen RAGE, først brukt i Table Tennis til X360 i fjor.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#31
GTA med superdeilig grafikk, fysikk og fotgjengere som faktisk klarer å hoppe unna bilen din istedenfor under den? Høres lovende ut. Jeg lurer på om de har tenkt til å fortsette med tegneseriestil, eller om de har tenkt til å leke Manhunt.
 

Kilik

Lokal moderator
#32
Fikk nettopp en mail fra Rockstar med ordene "Things will be different", hva nå enn det skal bety...
 
#33
Fant dette på TeamXbox-forumet:

SITAT
As I predicted and hinted at on Tuesday, it looks as if the GTA4 trailer will air on television next week. Reports have been coming in that a GTA4 countdown clock with a loud noise was seen on the FX Network channel very early on Thursday morning prior to paid programming. The channel is owned by Fox.

It was reported that the trailer countdown clock aired on the channel during the television show That '70s Show. The countdown clock hits zero next week right when two episodes of That '70s Show begin to air. Clues, perhaps? More on this soon.[/b]
SITAT
If you turn to the FX channel right now, there's a big black screen with "IV" in the Grand Theft Auto font, along with the word "trailer" and a countdown leading up to next Thursday, March 29 at around 6 p.m. EST. Then there's Rockstar's GTA4 Web site listed below with the Rockstar logo.

With each second that counts down, there's a KA-chung, KA-chung, KA-chung noise that resembles the "24" countdown noise, but with less clang and not so much beep. It's annoying, until you've been listening to it for a few minutes and it just becomes hypnotic.[/b]
SITAT
Whoa it just suddenly ended with a creepy voice croaking out "This product is not yet rated" then with an on-screen message that the preceding was a paid advertisement for Grand Theft Auto IV.

[EDIT] Their Web site's splash page is set up like the TV spot was, minus the RP logo and "Legal" link at the bottom, and with the countdown and "trailer" in white instead of red: http://www.rockstargames.com/IV/[/b]

Må si jeg gleder meg skikkelig til traileren. :D
 
#35
Tar jeg ikke helt feil, så blir det dette spillet som avgjør at jeg endelig kjøper meg en kjeksboks treseksti. :D
 
#36
Samme her... får jeg vel kjøre gjennom gears of war også. Og kanskje noe halo-greier fra forrige xbox eller noe. Mye jeg har gått glipp av, kanskje.
 
I

impywimpy

Gjest
#37
Ninja Gaiden, Panzer Dragoon Orta og Star Wars: KotOR er obligatoriske. Alternativt kan du prøve deg på Chronicles of Riddick, Jet Set Radio Future, Project Gotham Racing 2, Fable, Shenmue 2, Outrun 2 (som vel uansett finnes på PS2 nå) eller gi Psychonauts en sjanse til. :p

Halo er ikke så mye å gå glipp av. En førstepersonsskyter med morsom AI og halvveis interessant setting. Halo 2 duger bare med venner. For all del, det er solid håndtverk, men ikke forvent å bli vasket i land på Bahamas.

GTA 3D har hittil ikke klart å fenge meg i det hele tatt, så jeg opprettholder min sunne skepsis.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#38
Øyh, jeg trodde jeg var alene om den tanken. Jeg var 100% hekta på GTA og GTA2, men GTA3 la jeg fort fra meg og plukka aldri frem igjen. Jeg er iallefall nysjerrig på hva GTAIV har å by på.
 

Kilik

Lokal moderator
#39
Hos meg er det omvendt. Etter GTA3 orker jeg bare fem minutter av GTA 1 og 2 før jeg går lei.

Noen husker sikkert den enorme GTA: SA-tråden-min i 2004. Var vel oppe på over 100 sider FØR spillet hadde kommet ut med alt av store og små spekulasjoner. Vel, orker ikke å bli SÅ hypa denne gangen. Ikke bra å ha helt hinsides forventninger.

Men jeg er meget spent på traileren på torsdag. Hvilken by/byer, setting og tidsperiode? Online? Grafikken? Etter mye resirkulering er jeg klar for noe nytt.
 
#40
Det jeg da lurer på er egentlig hva mer de kan gjøre igrunn? Utenom grafikken og det rent tekniske... Hva de kan gjøre for å ikke få oss til å føle at vi spiller en oppdatert versjon av GTAIII?

Men jeg er også en av de som syntes GTA I og II var drittkjedelig i forhold til III...