Grand Theft Auto IV

Hvilket GTAIV-versjon kommer du til å spille?


  • Totalt antall stemmer
    95

Kilik

Lokal moderator
For å ta San Andreas synes jeg det på mange måter er et maksimalistisk mesterverk med alt det har å by på. Problemet er at de ikke gjorde noe særlig med den utdaterte grunnmekanikken: kontrollen, save-systemet, grafikken og til dels også oppdragene. Dette bør være fikset nå.
 
Jeg tror nok ikke man får se barn og dyr:p Da ville folk sprettet i været og hylt ut og hoder ville begynt å rulle:p
Men, så vi vil da muligens få se ett mer seriøst og realistisk GTA? Da kan det jo bety mer følelser og mer driv. Syntes det er spennende å spekulere igrunn:p
 
SITAT(Aquila @ 30.03.07, 00.32) 58853
Må si Rockstar tenker høyt om seg selv som lager en måneds land nedtelling til dette her [...][/b]
Tull og tøys. Tvert i mot har de fått hele verden med seg i å vente på traileren til spillet deres. Det er strålende PR langt mer enn det er et tegn på høy selvtillit.

Jeg synes selve grafikken ser flott ut - det likner veldig på Alan Wake, og det er jo en god ting. Jeg tror også det blir knalltøft å spille som russer (eller hvahannåer), og håper lista har blitt lagt enda høyere når det kommer til en god historie.

Det er igrunn liten grunn til å frykte at dette blir dårlig på noe som helst annet nivå enn det spillmekaniske. Uheldigvis har Rockstar hatt variabelt hell med akkurat dét, så foreløpig får man rett og slett avvente resultatet.
 

SHDR

Gullmedlem
Jeg er fortsatt komplett uinteressert. Om jeg spiller neger, russer, joede eller maanemann er klinkende irrelevant. Late som jeg er noe jeg ikke er trenger jeg bare aa lukke oeynene mine for aa faa til. Jeg vil ha interessante mekanikker som vekker foelelser jeg ellers aldri ville opplevd.

GTA IV kommer neppe til aa gjoere dette. Kanskje de gjoer det, for all del. Men sikkert ikke.
 
Jeg er fortsatt komplett uinteressert. [/b]
Helt enig, jeg venter bare på at man skal velge egen story line selv. Altså utfallet av historien på spillet avgjør du selv. Det hadde vært sweet! Russer ser kald ut, nå er jeg mer en Vice City spiller, jeg liker ikke mørke grå settingen på spillet. Liker mer sol og sommer. sterke farger, men igjen, dette ser ut som et mye mer "seriøst" GTA spill. Sikkert det Rockstar satser på, spennende å se hvordan det blir når det gjelder online play.
 
SITAT(NiloPilo @ 30.03.07, 13.03) 58929
Helt enig, jeg venter bare på at man skal velge egen story line selv. Altså utfallet av historien på spillet avgjør du selv. Det hadde vært sweet! Russer ser kald ut, nå er jeg mer en Vice City spiller, jeg liker ikke mørke grå settingen på spillet. Liker mer sol og sommer. sterke farger, men igjen, dette ser ut som et mye mer "seriøst" GTA spill. Sikkert det Rockstar satser på, spennende å se hvordan det blir når det gjelder online play.
[/b]
Vet at det er mange som er enig med deg, at handlingene man gjør endrer utfallet av historien. Klart, det er jo i teorien en attraktiv ide, men ingen spill har vel foreløpig gjort dette på en god måte. Problemet med dette er ofte at det resulterer i mer overfladisk historie, siden det skal legges inn noe som passer alle vendinger man kan gjøre.

I spill som tidligere har latt deg "bestemme utfallet" er det ofte løst ved å ha en linje for "god" og en for "ond", eller enda billigere; alternative slutter. Hvis det er godt utført foretrekker jeg en lineær historie, der det ikke føles som at valgene blir tvunget på deg mot din vilje.
 
I

impywimpy

Gjest
Enig med rulleguru her. Med mindre man går for Castlevania-oppsettet, som jeg ser for meg at kan fungere, blir det lett veldig ufokusert.
 
Rulleguru mye du sier der gir veldig my mening, men er ikke du lei av det samme greiene hele tiden? Er det ikke på tide at det blir en forandring? Things will be different, right?


Jeg vil ha muligheten til at man kan stjele klærene av folk på gata hvis purken er etter deg. Så å si "blend" inn i befolkningen


Flere hand 2 hand moves(Warriors)

Være en superhelt, kle deg ut som Batman, Duffman, Superman osv

Hvis du har rana en bank, så står det i avisa neste dag

Reportasjer på tv(du kan se på tv) ser du "cops" aktig filming, med purker som er etter deg.



Hvis det er noen som kan klare å få det til, så tror jeg Rockstar er de som vil klare det.
 
jeg så trailern. "ok" tenkte jeg og lukka vinduet.

skjønner ikke hva jeg skal bli så opphisset over, dette er jo nøyaktig det samme som vi har spilt før? foreløpig ihvertfall.
 

Kilik

Lokal moderator
Ser nå "America's Next Top Hooker"-plakaten i Times Square. Reality-TV-parodi tyder vel på at det ikke er satt til tidlig 90-tall som antydet tidligere.

Ellers har det blitt nevnt at traileren virker inspirert av Koyaanisqatsi.
 
SITAT(Mongis @ 30.03.07, 09.23) 58909
Bare husk på at det er stor sjangs for at det kan havne i tollen. Da blir det: 444 * 1,25 moms + 80 kr(eller var det 90?) tollgebyr = 635,-
[/b]

Det havner ikke i tollen, helt sikkert..

Har bestilt flere spill og dvder derfra (OMG fikk to dvder derfra i dag btw, bare 3 dager på levering) og de kosta bare noen kroner ekstra.
 
SITAT(NiloPilo @ 30.03.07, 11.03) 58929
Helt enig, jeg venter bare på at man skal velge egen story line selv. Altså utfallet av historien på spillet avgjør du selv. Det hadde vært sweet! Russer ser kald ut, nå er jeg mer en Vice City spiller, jeg liker ikke mørke grå settingen på spillet. Liker mer sol og sommer. sterke farger, men igjen, dette ser ut som et mye mer "seriøst" GTA spill. Sikkert det Rockstar satser på, spennende å se hvordan det blir når det gjelder online play.
[/b]
Å herregud det hadde vært fett, anyway .. trailern så dritfett ut og jeg håper at det kommer på pc (enten det så har de kanskje fått fikset fps problemet/ting henger henger igjen som var på ps2(er tross alt en ny konsoll nå), det verste vat at den funksjonen var på pc, men den kunne du slå av.

Anyway .. blir det brukbart på ps3/360 ( du kan koble keyboard mus, ya) så kjøper jeg en av de konsollene siden VF5 blir på begge ( nå mangler det bare MGS4)

Men Nilo, jeg kunne ikke vært mer enig enn deg. Vice City er i mine øyne det beste GTA spillet, musikken! stemningen! Jeg kjøpte til og med soundtracket GTA Vice City boxsett.

Bille Jean! <3
 

Lodin

Der Waaaah
Det beste de kunne gjort med valg av hovedkarakter hadde vært å leid inn 4 skuespillere. En hvit, en neger, en mexikaner og en asiat. La dem så si stort sett de samme replikkene med sine talemåter og la selv spilleren designe karen sin. ^_^
 
D

Doctor Downs

Gjest
Kan ikke skjønne hvordan noen av dere kan si at spillet ser likt ut som de tidligere i serien når de ikke har sett et sekund gameplay enda.

En ting jeg håper på (og ser for meg) dersom det skal bli mer realistisk er at man kommer litt "nærmere" hendelsene. Tidligere har alle cut scenes blitt utført med de handlingene man selv kan utføre; løping, skyting, kjøring og slåing. Bomber har blitt ufarliggjorte ved at man kjører en bil til/fra/rundt et sted. Oppdragene ville samtidig blitt mye mindre kjedelige i lengden.

Fra et litt poetisk synspunkt vil jeg forøvrig anta at skyggen som nærmest "svelger" byen på teaseren er gode gamle voldelige blodige brutale Grand Theft Auto som tar seg til rette i vår virkelige verden. Så... New York City, ikke Liberty.
 
Er visst folk her som mener det ser helt likt ut fordi det foregår i en by, med mennesker, også kan man kjøre bil... Jeg også reagerer på at folk faktisk kan gjøre seg en mening om et spill de bare har sett en bitteliten oversikt over, når ingen vet hva storyen går ut på, hvor stor byen er, hvordan spillmekanikken er osv osv...
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det er nok fordi det av teaseren er lett å få et inntrykk av at Rockstar kjører velkjente "If it ain't broke, don't fix it" && "quantity > quality" enda en gang.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Med null gameplay men med konstant hinting om at "things will be different" veit jeg ikke helt hvor det kommer fra. Men jo, det er på tide at Grand Theft Auto kommer seg litt vekk fra store områder, kriminatitet og kjøretøy, omtrent de eneste tre tinga teaseren avslører at vil være med (ja, jeg veit det ikke er dét "Grand" kommer av :p)